Extreme E 2022 rozpoczyna się od serii wypadków i kontuzji

Kierowcy ranni i zabrani do szpitala w wyniku wypadków: mistrzostwa pojazdów elektrycznych 4x4 rozpoczęły się, narażając zdrowie kierowców na ryzyko.

opublikowany 21/02/2022 à 10:20

Medhiego Casauranga

1 Zobacz komentarze)

Extreme E 2022 rozpoczyna się od serii wypadków i kontuzji

Wyścigi peletonu spowodowały kilka wypadków w Arabii Saudyjskiej. © Extreme E / Sam Bloxham

W pierwszej rundzie sezonu 2022Ekstremalne E chciałem zrobić wrażenie. Jest udany, ale może nie pod względem szacunku dla kierowców. Podczas zawodów Desert X-Prix rozgrywanych w Arabii Saudyjskiej w dniach 19 i 20 lutego kilka spektakularnych wypadków przerwało przebieg wyścigu. wydarzenie, które wygrał Kristoffersson-Ahlin-Kottulinsky.

Wszystko zaczęło się w sobotni poranek podczas sesji kwalifikacyjnych. Christine Giampaoli Zonca (Veloce) przetoczyła się podczas pokonywania zakrętu. Kanadyjka pochodzenia włoskiego w wypadku złamała lewą stopę i musiała zostać zastąpiona przez rezerwistkę Heddę Hosas:

„Jestem trochę zszokowany, ale chcę podziękować całemu zespołowi medycznemu i mojemu zespołowi, który wykonał niezwykłą pracę. Jestem zmotywowany, aby odzyskać siły po wydarzeniu na Sardynii i pokazać nasz prawdziwy potencjał.– oznajmił pilot rallye-nalot.

Kilka godzin później legendy Dakaru, Carlos Sainz (Acciona) i Nasser Al-Attiyah (Cupra Abt) zderzyły się. Rzadko będąc w dobrej formie podczas rajdów, relacje między dwoma mężczyznami doznały kolejnego ciosu! Obaj mężczyźni zrzucali na siebie winę, ale dyrektor wyścigu tak ocenił Katarczyk, niedawny zwycięzca Dakaru z Mathieu Baumelem, miał zostać ukarany dwoma punktami.

W niedzielę nastroje były jeszcze większe. W finale Amerykanin Tanner Foust (McLaren), oślepiony pyłem uwolnionym przez elektryczny SUV Mikaeli Ahlin-Kottulinsky (Rosberg X Racing), uderzył harpunem w tył maszyny i wyleciał w powietrze.

Oszołomiony były kierowca driftu potrzebował kilku minut, aby dojść do siebie po wypadku. Zabrany do centrum medycznego Tanner Foust wyszedł z posiniaczonymi nogami.

Wreszcie bracia Hansenowie otrzymali swoją porcję ziarenek piasku. Najstarszy Timmy (Andretti) w półfinale miał odwrotną sytuację i nie doznał żadnej kontuzji poza poczuciem własnej wartości:

Inaczej było w przypadku jego młodszego brata Kevina. Szwed reprezentujący drużynę JBXE zakończył swój półfinał grymasem. W rzeczywistości kompresja zbliżająca się z dużą prędkością spowodowała u niego gwałtowny ból pleców.

Pilot świata przetransportowany do szpitala Neom Rallycross miał prześwietlenia, które wykazały złamanie kręgu 8 oraz uraz klatki piersiowej. „Jak widać, usiadłem już z podparciem pleców i lekarze są pewni, że kontuzja dobrze się zagoi”, zmotywował 23-letniego młodego mężczyznę.

 
 
 
 
 
Zobacz ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez KEVINA HANSENA (@kevinhansen71)

Miejmy nadzieję, że drugie spotkanie zaplanowane we Włoszech 7 i 8 maja sprawi, że zdrowie zawodników będzie mniej zagrożone.

CZYTAJ TAKŻE > Extreme E zorganizuje mistrzostwa wodorowe w 2024 roku

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

J

JEAN MARC BONNAY

28 o 02:2022

Christine Giampaoli Zonca, kierowca rajdowy? Czy masz jakieś osiągnięcia, żeby mnie oświecić?

Aby napisać komentarz