David Castera, szef Rajd Maroka, nie uznał 342 zaangażowanych konkurentów za zdrajców. Ten pierwszy „prawdziwy” etap edycji 2022, rozegrany dzień po dziewięciokilometrowym galopie próbnym, nie został przejechany „lekko z ponad 300 km na czas. To punkt wejścia, który nie jest łatwy”– zapewnił Béarnais i miał rację!
W tę niedzielę, 2 października, na odcinku łączącym Agadir z Tan Tan na południu kraju odbyły się pierwsze niespodzianki przedostatniego spotkania W2RC, Mistrzostw Świata rallye-nalot. Czekaliśmy na Nassera Al-Attiyaha lub Sébastiena Loeb, mais c’est le dauphin de l’édition 2021, Yazeed Al-Rajhi (Toyota) qui s’est montré le plus véloce.
Saudyjczyk, który dwa dni wcześniej obchodził swoje 41. urodziny, miesiąc po tym, jak podczas wyścigu Baja Poland był świadkiem całkowitego spalenia jego Toyoty Hilux T1+. Belgijscy mechanicy z konstrukcji Overdrive pożyczyli mu podwozie na czas oczekiwania na montaż nowego pojazdu 4×4 tej jesieni. Yazeed Al-Rajhi słucha także notatek zastępczego drugiego pilota, Dirka von Zitzewitza. Jego zwykły żeglarz Michael Orr został ranny w kostkę w Polsce.
Jednak to nie on animował przez większą część dnia, a raczej zwycięzca Dakaru 2022 i autor najlepszego czasu w sobotnim prologu, Nasser Al-Attiyah (Toyota). Katarczyk, kojarzony z Mathieu Baumelem, zwolnił pod koniec odcinka specjalnego i stracił 3'13'' do Saudyjczyka.
Miłą niespodzianką na scenie jest producent Guerlain Chicherit (BRX Hunter). Zwycięzca Rajdu Silk Way 2021, zgłoszony wraz z Alexem Winocqem, długo walczył z czołówką Toyot. czołowy GCK Motorsport traci jednak 9'50'' przez większą część ostatnich 50 km odcinka specjalnego. Jakub Przygoński na swoim dwukołowym Mini JCW ustanowił trzeci czas (+7'29'').
Trudne dla Loeba
Sébastien Loeb i Fabian Lurquin (BRX) byli rozczarowani podczas niedzielnego etapu. Duet francusko-belgijski stracił 20 minut od pierwszych sekwencji podjazdów na marokańskich wzgórzach. Pęknięty prawy przedni trójkąt zawieszenia zmusił czerwonego 4x4 do zatrzymania się, po czym dwie przebite opony spowolniły jego postęp.
Straconego opóźnienia nigdy nie nadrobiło morze i dziewięciokrotny mistrz świata WRC, który przybył do Maroka z niewielką przewagą punktu w klasyfikacji generalnej W2RC nad Nasserem Al-Attiyahem, stracił już 23'40'' na Al-Rajhi i 20'40'' na Al-Attiyah, włączając w to 2 minuty kary nadmierna prędkość w strefie zamkniętej. Alzatczyk ma cztery etapy, aby wrócić na właściwe tory, zanim przybędzie do Agadiru w czwartek 6 października.
CZYTAJ TAKŻE > Rajd Maroka: pojedynek Loeb-Al-Attiyah zostaje wznowiony ze zdwojoną siłą
Trzy hybrydowe Audi, zgłoszone do klasy Open ze względu na homologację na rok 2023, nie pojawiają się w dostępnej poniżej kategorii FIA T1+. To zapobiega Carlos Sainz uzyskał czas 3h28'13", 51" lepszy od zwycięzcy kategorii FIA Yazeeda Al Rajhi. Z czasem 3 godz. 38” Mathias Ekström ustanowił piąty czas w drafcie, a Stéphane Peterhansel (35 godz. 3”) – siódmy.
Rallye du Maroc 2022 – Klasyfikacja etapu 1B i klasyfikacja generalna:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)