Spa Classic ustanawia rekord

Piętnaście dni po opadach śniegu podczas 6-godzinnego wyścigu Spa-Francorchamps zawodnicy 9. edycji Spa-Classic zadowolili się kilkoma przelotnymi opadami deszczu. Coś do dodania do widowiska, które tak naprawdę nie było potrzebne przy 339 samochodach w wyścigu... Rekord!

opublikowany 20/05/2019 à 11:59

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Spa Classic ustanawia rekord

Na pierwszy rzut oka Spa-Classic można porównać do „ Le Mans Wersja klasyczna Belgia”: mnóstwo wyścigów, dostępne padoki, pokazy samochodów, parady klubowe, rozrywka, sklepy i liczna publiczność.

W rzeczywistości impreza w Ardenach znacznie odbiega od modelu Sarthe… choćby ze względu na kapryśną pogodę! Mówiąc poważniej, jeśli Le Mans Classic odtworzy w całości historię 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Spa-Classic upamiętnia 24-godzinny wyścig na Francorchamps, koncentrując się na epoce „turystyki” od 1966 do 1984 roku.

HTC, wiek dojrzałości

Z tej okazji organizowane są dwa wyścigi Heritage Touring Cup (na pozostałych spotkaniach tylko jeden), w tym jeden nocny w sobotni wieczór... Magiczna atmosfera! HTC został również stworzony specjalnie dla Spa-Classic w 2013 roku, zanim w następnym roku stał się regularnym miejscem spotkań Peter Auto.

W ciągu pięciu lat liczba zgłoszonych samochodów wzrosła z 27 do 51. Przede wszystkim udoskonalono przygotowanie mechaników: skrócono czasy okrążeń (o 5 sekund w przypadku pole position) i znacznie poprawiła się niezawodność (72% samochodów w 2019 r. w porównaniu z 39% w 2014 r.).

Dowód na korzyści płynące z rywalizacji samochodami zabytkowymi! Jeśli chodzi o różnorodność prezentowanych modeli, w ten weekend na torze pojawiło się także sześciu różnych producentów i dziesięć modeli.

Wkrótce dodamy siódmą część wraz z zapowiedzią pojawienia się Jaguara XJS, niezwykłego coupe wypuszczonego w 1981 roku z warsztatów potężnego Tom Walkinshaw Racing i napędzanego potwornym 12-litrowym silnikiem V5,3.

Nowe produkty

Kolejna nowość, tjWytrzymałość Racing Legends wystąpiło w ten weekend po raz pierwszy w zawodach na tym torze. Możliwość (ponownego) zobaczenia trzech charakterystycznych rywali z pierwszej dekady XXI wieku, z których wszyscy zwyciężyli w GT w 2000-godzinnym wyścigu Le Mans: Chryslera Vipera GTS/R (24-1998-1999), Ferrari 550 GTS Prodrive (2003) iAston Martin DBR9 (2007-2008).

Wśród nowości w sieciach Peter Auto wspomnijmy także oAlfa Romeo TZ2 (podwozie AR10511 750109), którego zimą 12-1964 wyprodukowano tylko 1965 egzemplarzy.

Kluby i rozrywka

Oprócz akcji, jaką zapewniało osiem rywalizujących ze sobą boisk, widzowie mogli opuścić tor na kilka minut – a nawet kilka godzin! – aby podziwiać wystawione samochody kolekcjonerskie.

Egzotyczne samochody, takie jak Datsun Z, których 100 zebrano z okazji 50. rocznicy powstania, lub bardziej popularne modele, takie jak Peugeot 205, 35 lat w tym roku… Już!

W Village widzowie byli pełni emocji, oglądając tor Slot Car Circuit i tancerzy Rétronettes. Wystawcy (miniatury, praktyczność, książki itp.) zgromadzili liczną publiczność.

Następne spotkanie

Bazując na sukcesie tej edycji, Patrick Peter już nie może się doczekać spotkania z Państwem wiosną 2020 r. na 10. edycji Spa-Classic. W międzyczasie zawodnicy startujący na polach startowych Peter Auto spotkają się za trzy tygodnie podczas Grand Prix de l'Age d'Or rozgrywanego na torze Dijon-Prenois.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz