Trois-Rivières, nietypowe wydarzenie World RX

Wyjazd do Quebecu to od 2014 roku jedno z najoryginalniejszych wydarzeń światowego sezonu.

opublikowany 02/08/2018 à 17:07

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Trois-Rivières, nietypowe wydarzenie World RX

Po kilku tygodniach przerwy Mistrzostwa Świata w rallycross (World RX) rozegra siódmą rundę sezonu 2018 w pobliżu Trois-Rivières (Kanada). Spotkanie w Quebecu ma specyficzny klimat, który odróżnia je od pozostałych w kalendarzu.

Grand Prix Trois-Rivières narodziło się w 1967 z woli kilku miłośników sportów motorowych, którzy chcieli stworzyć Grand Prix Monako w drugim najstarszym mieście Quebecu (założonym w 1634 roku). Z biegiem czasu wydarzenie to było gospodarzem Formuły Atlantic, Indy Lights, ale takżeWytrzymałość z Amerykaninem Le Mans Seria (ALMS) i kanadyjska wersja Nascar.

 

W 2014 r. GP3R (jego oficjalna nazwa) przeprowadziła poważne prace związane z organizacją zawodów World RX. Z okazji, część miejskiego toru wyścigowego jest przeznaczona dla brudnej części toru, na której przebiega okrążenie Jokera. Trasa liczy 1,351 km to najdłuższa prosta w sezonie, a także najdłuższa prosta.

„Start jest szczególnie decydujący w Trois-Rivières, ponieważ poprzedza go bardzo długa prosta gdzie możliwe jest osiągnięcie prędkości przekraczającej 200 km/h, wyjaśnia Kenneth Hansen, dyrektor zespołu ds Peugeot. To także wyścig, w którym strategia może mieć duże znaczenie. » Inną szczególną cechą jest czwartkowa wieczorna parada. Zawodnicy przechadzają się i rozdają autografy w samym sercu miasta, nad brzegiem rzeki Saint-Laurent.

Przed weekendem 2018 (4-5 sierpnia) spójrz wstecz na cztery edycje World RX w Kanadzie:

2014
Na pierwszy wyjazd mistrzostw poza Europę, Petter Solberg prowadzi swojego prywatnego Citroëna DS3 do zwycięstwa objął prowadzenie od pierwszego zakrętu. W finale do grona stałych artystów dołączył lokalny scenarzysta Patrick Carpentier.

 

 

2015
Bardzo miłe wspomnienie dla Davy'ego Jeanneya (Peugeota). Francuz odniósł w tym roku swoje drugie zwycięstwo, pomimo silnych nacisków ze strony Toomasa Heikkinena (Volkswagen). Kilka miesięcy później podpisał swój najlepszy wynik na światowym poziomie (5. miejsce).

 

 

2016
Kolejny sukces drużyny Hansena, ale w bardziej niesamowity sposób. Wyeliminowany pod koniec półfinału Timmy Hansen wspomina katastrofę przez kierownictwo wyścigu po tym, jak Timur Timerzyanov (Ford) został obniżony ze względu na powtarzające się wózki. Zaczynając jako ostatni, udało mu się powrócić w miarę postępu wyścigu i wygrać to, co pozostało od jego ostatniego sukcesu w World RX.

 

 

Poza kamerą telewizyjną tuż po mecie doszło do niezwykle gwałtownego wypadku z udziałem Antona Marklunda (Volkswagen) i Pettera Solberga (Citroën). Polo traci hamulce, uderza w tył DS3 (który porusza się w zwolnionym tempie) z prędkością 145 km/h. Oszołomiony, Norweg trafił do szpitala, ale nie odniósł żadnych obrażeń.

 

 

2017
Znak dominacji Volkswagena, Johan Kristoffersson w swoim Polo GTi staje na szczycie podium z pole position. Ten, który pod koniec roku zostanie mistrzem świata, wyprzedza swojego kolegę z drużyny Pettera Solberga i dziewięciokrotnego rajdowego mistrza świata (WRC), Sebastianie Loeb (Peugeota).

 

Półfinały i finał World RX w Trois-Rivières będą transmitowane na żywo w La Chaîne L'Équipe w niedzielny wieczór o 20:XNUMX.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz