Estoril Classics – Zwiedzanie padoku przed finałami Peter Auto

Kilku znanych kapitanów firm ze świata motoryzacji i motocykli znajdzie się na torze wśród samochodów F1 i rzadkich prototypów w Estoril.

opublikowany 09/10/2021 à 12:20

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Estoril Classics – Zwiedzanie padoku przed finałami Peter Auto

CER 1 łączy proto i GT, jak Y's Toj SC304. Scemama i Porsche 934/5 H. Hübnera. © Félix Macías

Zawody Peter Auto kończą sezon 2021 pod portugalskim słońcem Estoril. Na torze nie brakuje akcji dzięki obecności rzadkich samochodów, takich jak Ford Probe GTP, w kategorii Group C Racing. Projekt zapoczątkowany przez amerykański oddział Zakspeed w połowie lat 1980-tych z myślą o zaangażowaniu w mistrzostwa IMSA, nie zostało uwieńczone sukcesem. Jednak jego bardzo kompaktowy wygląd i ryk 8-litrowego silnika Ford V6.0 o mocy 650 KM rekompensują jego stosunkowo lekką historię.

Ford GTP został odrestaurowany przez niemiecki zespół. © Piotr Auto

W Portugalii prototypem kieruje kierowca-dżentelmen Lars Erik Nielsen. Duńczyk prowadził klasę LM GT2 na zawodach 24 godziny Le Mans dans les années 2000 à travers trois podiums entre 2006 et 2008, à bord de Porsche 911 GT3 RSR et d’une Ferrari F430GT.

Kilku znanych liderów biznesu wybrało się w podróż niedaleko Lizbony. Pochodzący z tego kraju Carlos Tavares na kilka godzin zamieni swój kostium dyrektora generalnego Grupy Stellantis na kombinezon pilota z lat sześćdziesiątych.Wytrzymałość. Będzie kojarzony w Shelby Cobra Daytona Coupé z byłym dziennikarzem i kierowcą Pierre-François Rousselotem, którego Carpooling będzie można przeczytać w numerze 2333 AUTOtygodniowo, w sprzedaży cyfrowej w najbliższy poniedziałek i środę w kioskach.

Cobra Daytona Coupé została zbudowana w warsztacie ATS w Le Mans. © J. Hergault

W grupie C Spice SE89C jest zarezerwowany dla Érica de Seyne. Ten były motocyklista, pasjonat czterech kółek, nie jest ani kimś więcej, ani mniej niż prezesem Yamaha Motor Europe. W testach mężczyzna, który w wieku zaledwie 21 lat wziął udział w wyścigu Paryż-Dakar, uzyskał szósty najszybszy czas w kwalifikacjach i drugi w grupie C2.

Plateau nie jest kierowany przez Petera Auto, the Formuła 1 sprzed 1986 r. jest w szczególności prowadzony przez Frédérica Lajoux. Monakijczyk umieścił swojego byłego Riccardo Patrese Arrows A1B z 1979 r. na czwartym miejscu w kwalifikacjach.

F. Lajoux i jego czarno-złote strzały. © Félix Macías

„Zacznę od drugiego rzędu, ale dopiero z czwartego miejsca. Drugie miejsce w całej szybkiej części toru z jednocześnie drugą najlepszą prędkością maksymalną (274 km/h), Jestem o wiele za wolny w krętej części. Zamierzam ponownie ustawić moją skrzynię biegów, aby spróbować to poprawić… bez pogarszania wydajności w innych sektorach. Nie w moim stylu szukanie wymówek, ale mimo wszystko zaznaczę, że z 3 samochodów przede mną dwa są znacznie bardziej zaawansowane technologicznie i wydajne (Williams 1982 i Lotos 1983). »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)