Jeśli to wydarzenie ma być kamieniem milowym, to nie tylko ze względu na tożsamość zwycięzcy, ale także z powodu lawiny rekordów pobitych przy tej okazji, a mianowicie najmniejszej luki między pierwszymi dwoma, która utrzymuje się do dziś.
W 1971 roku Monza była pozbawiona szykan i była najszybszym torem w mistrzostwach rozegranych już na korzyść Jackie Stewarta. Szkot odmawia jednak przydzielonego mu numeru 1, z szacunku dla swojego przyjaciela Jochena Rindta, który rok wcześniej zginął w tych miejscach. W obawie przed włoskim wymiarem sprawiedliwości Lotus jest reprezentowany jedynie przez turbinę 56B Emersona Fittipaldiego, zgłoszoną pod enigmatycznym szyldem Worldwide Racing.
Z drugiej strony Matra powraca po zrobieniu chochlika
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
05 o 09:2023
Era „wielkiej” Monzy bez szykan zapierających dech w piersiach!! Trudno sobie dzisiaj wyobrazić tak bliski finisz przy obecnych siłach