François Delecour przybywa do Legend Boucles słynnym fordem escortem

Northerner będzie główną gwiazdą Legend Boucles de Bastogne (3-5 lutego) za kierownicą Forda Escorta, który przyzwyczajony jest do… wygrywania. Wydarzenie, które odkryje w swojej historycznej wersji, ale którego pewne etapy specjalne przeszedł już na samym początku swojej kariery.

opublikowany 24/01/2023 à 14:49

Dominik Dricot

0 Zobacz komentarze)

François Delecour przybywa do Legend Boucles słynnym fordem escortem

„Freine-Tard” w 2022 roku zasiądzie za kierownicą zwycięskiego Forda Escorta w rękach S. Lefebvre’a. ©DR

Co roku Pierre Delettre, organizator Pętle Legendy z Bastogne, z dumą zaprasza gwiazdę rallye świat „przed”. Ponieważ uruchomił ten historyczny rajd na odcinkach specjalnych zamkniętych dla ruchu, lista jest imponująca. Przypomnijmy w nieładzie Bjorna Waldegarda i Mikko Hirvonena, do których dołączyli kierowcy nowej generacji, jak Bryan Bouffier, Kris Meeke czy Stéphane Lefèbvre, zwycięzca edycji 2022. Tym razem to François Delecour zadomowi się w słynnym Ford Escort PYB 106 dopieszczany przez Christophe'a Jacoba. Drugim pilotem „Freine Tard” będzie jego partnerka Priscille de Belloy.

Pochodzący z Północy nie będzie całkowicie ewoluował na nieznanym terytorium. « Au tout début des années 1980, alors que j’habitais Cassel, je me rendais souvent sur les rallyes belges avec des potes. Je n’en loupais aucun. Le spectacle était fabuleux. J’étais fasciné par le pilotage de Robert Droogmans au volant de la Ford Escort Belga. C’était mon idole. Ce championnat avec Patrick Snijers, sur une BMW, puis sur une Porsche, Marc Duez (Porsche), Willy Plas (Fiat Ritmo Abarth), Guy Colsoul (Opel Manta 400) avait de la gueule. Je me souviens aussi de Simon Everett qui faisait virevolter sa Vauxhall Chevette sur les spéciales du Bianchi, et de Malcolm Wilson au volant d’une splendide Ford Escort Rothmans ".

CZYTAJ TAKŻE > 5 najlepszych samochodów, które wyznaczyły karierę François Delecour

François Delecour tak bardzo docenił wydarzenia w Plat Pays, że nie zawahał się wziąć udziału w Boucles de Spa w 1982 r., mimo że jego doświadczenie ograniczało się do tej pory do rajdu w Pikardii. «Z Anne-Chantal (Pauwels), był to czas zaradności i skromnych budżetów. Tę rundę Mistrzostw Europy graliśmy na boisku Peugeot 104 ZS pomalowany z jednej strony na kolor niebieski, z drugiej na żółty. Co za przyjemność jeździć na Clementine Special po żwirze. Niestety coś schrzaniłem w Fordzie Artystów. Za szybko wszedłem do wody. Silnikowi się to nie podobało. »

Cokolwiek. Delecour-Pauwels powrócił w następnym roku na Talbocie Sambie. „Wydanie antologii, pamięta naszego rozmówcę. Śnieg sypał dużymi płatkami. Rajd rozpoczął się ze Spa i udał się do Bastogne. Wygląda na to, że była to najdłuższa edycja Pętli, której czas przekroczył 500 km! (Potwierdza to łączny czas zwycięzcy Marca Dueza, który wyniósł 6:53:24”. Przypis wydawcy).

W niektórych miejscach nie było już widać drogi. Czasami jechaliśmy przez łąki, nie zdając sobie z tego sprawy. Pamiętam rywalizację na odcinku specjalnym na torze Spa-Francorchamps, który był całkowicie pokryty śniegiem. Całkowita stopa. Oczywiście te tragiczne warunki doprowadziły do ​​​​kaskady porzuceń. Do tego stopnia, że ​​w klasyfikacji generalnej płynęliśmy w okolicach 10. miejsca. Niestety, czołg Samby eksplodował pięć etapów przed metą. »

Powrót do podstaw

Tym samym czterdzieści lat później sześćdziesięciolatek powraca na pole swoich pierwszych chronometrycznych wyczynów. Z motywacją młodego wilka. „Wygląda na to, że Escort, którym będę jeździć, ma słynny rodowód (5 zwycięstw, w tym 4 z rzędu. Przyp. red.). Włożę wszystkie siły w walkę, aby spróbować wygrać to wydarzenie. Ale przede wszystkim będę tam, żeby zadowolić siebie i zachwycić publiczność. Uwielbiam ten powrót do podstaw dzięki wspomaganiu latania na poboczu drogi i bliskości publiczności.

To jest rajd. Dziś obszary wsparcia współczesnych wydarzeń nie mają już duszy. Gigantyczne samochody kempingowe, w których nudzą się mechanicy. Wszystko czego nienawidzę. Przynajmniej w Bastogne odcinki dróg będą pokonywać vanami wypełnionymi oponami i kanistrami benzyny. Jak za dawnych czasów. Wiem, brzmię jak stary pierdziel. Ale zakładam! „.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz