SRO będzie świętować swoje 30-lecie w Spa z Peterem Auto i legendarnymi GT

Aby przekroczyć granicę trzydziestu lat, SRO Motorsports Group wezwała Petera Auto do zgromadzenia w 1992-godzinnym wyścigu Spa w 2010 r. znanych modeli GT biorących udział w wyścigach w latach 24–2022 (BPR, FIA GT, Le Mans itp.).

opublikowany 18/02/2022 à 10:36

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

SRO będzie świętować swoje 30-lecie w Spa z Peterem Auto i legendarnymi GT

Tak, McLaren F1 GTR i Ferrari F40 będą mogły ścigać się podczas otwarcia 24-godzinnego wyścigu Spa 2022! © Piotr Auto

W 2022 roku SRO Motorsports Group będzie obchodzić swoje 30. urodziny. Co może być lepszego niż Toboggan des Ardennes, aby uczcić tę rocznicę wraz z pojawieniem się referencji w historycznym GT, Peter Auto?

Rzeczywiście, tor Spa-Francorchamps (Belgia) będzie gościł w dniach 28–31 lipca 24-godzinne spa, runda Intercontinental GT Challenge (IGTC), ale także dwa godzinne wyścigi poświęcone dawnym chwałom, GT Anniversary 2022.

To spotkanie było naturalne, ponieważ Stéphane Ratel (SRO) i Patrick Peter (Peter Auto) połączyli siły w sierpniu 1993 roku, rozpoczynając wyścig Grand Touring w Paul-Ricard (Var). Ale tym, co uczyniło tych dwóch mężczyzn częścią legendy GT, była przygoda BPR zainicjowana z pomocą Jürgena Bartha w marcu 1994 roku.

Z pewnością BPR przetrwał tylko trzy sezony, zanim przekształcił się w FIA GT, ale okres ten pozostał w sercach entuzjastów wyjątkowych samochodów, które gościł, takich jak McLaren F1 GTR, Ferrari F40 LM ou autres Venturi 400. Quant au FIA GT, les combats entre Porsche 911 GT1 et Mercedes CLK GTR GT1 odmłodziliWytrzymałość GT i dał podstawę do różnych mistrzostw GT3 organizowanych obecnie na całym świecie przez SRO.

Aby uczcić to wydarzenie za 30 lat, Stéphane Ratel wezwał swojego przyjaciela Patricka Petera, aby zebrał wszystko, co piękne, co wydarzyło się w GT w latach 1992–2010. Nie da się wymienić wszystkich modeli, ale plakat sprawi, że będziesz marzyć, nie ma wątpliwości ! Publiczność będzie mogła także zbliżyć się do tych legendarnych modeli podczas tradycyjnej parady ulicami Spa.

Otwarte dla GT, którzy wzięli udział w wydarzeniach:

• 12 godzin Sebringa (1994-2010)
• 24 godziny Daytona (1994-2010)
24 godziny Le Mans (1994-2010)
• Amerykańska seria Le Mans (1999-2010)
• Globalna seria GT BPR (1994-1996)
• FIA GT (1997-2009)
• Mistrzostwa Europy FIA GT3 (2006-2010)
• Seria Le Mans (2006-2010)
• LMES (2001, 2003-2005)

Samochody podzielone według klas:

• Klasa GT1A
GT1/GTS (FIA/ACO) od 1994 do 1998
GTS-1 (IMSA) od 1994 do 1998

• Klasa GT1B
GTS/GT1 (ACO) od 1999 do 2010
GT/GT1 (FIA) od 1999 do 2010

• Klasa GT2A
GT2/GT (ACO/FIA) od 1994 do 1998
GTS-2 (IMSA) od 1994 do 1998

• Klasa GT2B
GT/GT2 (ACO) od 1999 do 2005
N-GT/GT2/G2 (FIA) od 1999 do 2005

• Klasa GT2C
GT/GT2 (ACO) od 2006 do 2010
GT2/G2 (FIA) od 2006 do 2010

• Klasa GT3
FIA GT3 od 2006 do 2010

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)