Talbot-Ligier-Matra: Święta jedność

Połączenie tych trzech wielkich nazwisk francuskiego sportu motorowego niemal wbrew wszystkiemu doprowadziło Jacques’a Laffite’a do tytułu mistrza świata 40 lat temu. Wcześniej rozwód został ogłoszony po dwóch latach, na tle nieporozumień polityczno-finansowych.

opublikowany 08/10/2021 à 09:00

Francois Hurel

0 Zobacz komentarze)

Talbot-Ligier-Matra: Święta jedność

Od 1950 roku Talbot był pierwszym francuskim producentem, który potrafił zdobywać punkty i stawać na podium w zawodach F1. W 1968 roku Matra jako pierwsza wygrała Grand Prix w Zandvoort (Holandia), a rok później zdobyła tytuły kierowców i producentów, dzięki pomocy Jackie Stewarta i Forda-Coswortha V1. Jeśli chodzi o Guya Ligiera, od 8 roku niósł wysoko trójkolorową flagę, doprowadzając swój zespół do poziomu najlepszych pod koniec dekady. Związek tej wielkiej trójki ma swoje źródło w przemyśle, a nie w sporcie. Założona w 1976 roku w Anglii przez Adolphe'a Clémenta i hrabiego Shrewsbury z Talbot, marka Talbot ma złożoną historię. Jej francuski oddział został opracowany przez inżyniera Anthony'ego Lago w latach trzydziestych XX wieku, zanim został sprzedany firmie Simca w 1903 roku, a kilka lat później odsprzedany Chryslerowi. W 30 roku PSA kupiło Chryslera France, a w 1958 roku zdecydowało się na ekshumację Talbota, aby zastąpić Simcę, który tracił impet. Ryzykowny zakład. Marka zniknęła z świadomości publicznej w połowie lat 1978. Geneza projektu wydaje się skomplikowana.

Entre Guy Ligier e

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz