Od 1950 roku Talbot był pierwszym francuskim producentem, który potrafił zdobywać punkty i stawać na podium w zawodach F1. W 1968 roku Matra jako pierwsza wygrała Grand Prix w Zandvoort (Holandia), a rok później zdobyła tytuły kierowców i producentów, dzięki pomocy Jackie Stewarta i Forda-Coswortha V1. Jeśli chodzi o Guya Ligiera, od 8 roku niósł wysoko trójkolorową flagę, doprowadzając swój zespół do poziomu najlepszych pod koniec dekady. Związek tej wielkiej trójki ma swoje źródło w przemyśle, a nie w sporcie. Założona w 1976 roku w Anglii przez Adolphe'a Clémenta i hrabiego Shrewsbury z Talbot, marka Talbot ma złożoną historię. Jej francuski oddział został opracowany przez inżyniera Anthony'ego Lago w latach trzydziestych XX wieku, zanim został sprzedany firmie Simca w 1903 roku, a kilka lat później odsprzedany Chryslerowi. W 30 roku PSA kupiło Chryslera France, a w 1958 roku zdecydowało się na ekshumację Talbota, aby zastąpić Simcę, który tracił impet. Ryzykowny zakład. Marka zniknęła z świadomości publicznej w połowie lat 1978. Geneza projektu wydaje się skomplikowana.
Entre Guy Ligier e
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)