24-godzinny Le Mans – H3: Deszcz powraca, winna jest Jota nr 38

Gdy wyścig nieco się uspokoił, deszcz ponownie pojawił się w Le Mans. Wystarczająco, aby wstrząsnąć rankingiem różnych kategorii.

opublikowany 21/08/2021 à 19:12

Quentina DUBOISA

0 Zobacz komentarze)

24-godzinny Le Mans – H3: Deszcz powraca, winna jest Jota nr 38

Podczas 89. edycji festiwalu zdecydowanie nie ma mowy o nudzie 24 godziny Le Mans. Jeśli choć na chwilę na tor Sarthe powrócił spokój, deszcz nagle postanowił pojawić się ponownie.

En Hypercar, pas de gros changements. Les Toyota sont pour le moment toujours en tête de la catégorie. La #7 ayant fait un arrêt supplémentaire par rapport à la #8 à la suite d’une double crevaison sur les pneus arrières. L’écart entre les deux voitures nippones est maintenant de 10 secondes, à l’avantage de la #7. À noter un contact entre la Toyota #8 et une LMP2 au virage Dunlop, sans conséquence. L’Alpine Numer 36 próbuje utrzymać się, ale wciąż traci 1 minutę do prowadzącego samochodu. Jednak sytuacja się komplikuje w Glickenhaus, który po 3 godzinach wyścigu ma już okrążenie w tyle. Amerykańskie samochody nie są w stanie dogonić nawet LMP2. W sumie zajmują 6. i 13. miejsce.

W LMP2 deszcz wywrócił ranking kategorii do góry nogami. Jota z numerem 38, która prowadziła od początku wyścigu Le Mans, popełniła błąd przed zakrętem Dunlopa. Brytyjska ekipa Oreca 07 zdołała wystartować ponownie, ale w klasie LMP19 zajmuje 2. miejsce. Jest to teraz Aurus nr 26 zespołu G-Drive Racing, który prowadzi z Franco Colapinto za kierownicą. Kadet 89. edycji wyścigu Le Mans jest jednocześnie pierwszym Argentyńczykiem, który od czasu jej powstania prowadzi w kategorii LMP2. Numer 26 wyprzedza teraz numer 29 z Racing Team Nederland i numer 28 z zespołu Jota. Trzecia godzina również upłynęła pod znakiem strachu Oreca 07 #20 z High Class Racing.

Chez les GTE Pro, la bataille fait rage entre les équipes AF Corse. Pour l’instant, c’est la #52 avec Daniel Serra à son volant qui devance la #51 pilotée par Alessandro Pier Guidi. Le top 3 est complété par la Porsche Numer 79 od zespołu Weathertech Racing.
W GTE Am różnice są nadal niezwykle małe. Obecnie między liderem, a liderem, jest 3-minutowa przerwaAston Martin #33 w TF Sport i 13. miejsce w Ferrari Numer 85 w żeńskim zespole Iron Lynx.

Kliknij tutaj, aby zobaczyć pełny ranking ogólny H3

0 Zobacz komentarze)