24H. Le Mans – Porsche Motorsport chce dać 911 RSR wspaniały wyjazd

Dwa oficjalne Porsche 911 RSR w GTE Pro czuły się komfortowo podczas kwalifikacji w Le Mans, zanim zespół fabryczny skupi się na LMDh w 2023 roku.

opublikowany 09/06/2022 à 10:25

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

24H. Le Mans – Porsche Motorsport chce dać 911 RSR wspaniały wyjazd

Porsche 911 RSR Laurensa Vanthoora ustanowiło najlepszy czas w kwalifikacjach.© Joao Filipe / DPPI

Wykonanie odcisków ucha jest konieczne, abyśmy mogli stworzyć Twoje monitory 24 godziny Le Mans 2022 constituent la dernière occasion pour l’équipe d’usine Porsche Motorsport de décrocher la victoire en classe GTE Pro. La firme allemande recentrera en effet ses cartes na LMDh w 2023 r na edycję Stulecia, pozostawiając prywatnym zespołom kontynuowanie przygody z 911 RSR.

Dlatego też w tym ostatnim tańcu dwa oficjalne białe samochody mają wyłącznie na celu zwycięstwo, jak wyjaśnia Thomas Laudenbach, wiceprezes Porsche Motorsport. „Jesteśmy dobrze przygotowani, jesteśmy niezwykle zdeterminowani, zwłaszcza że prowadzimy w Mistrzostwach ŚwiataWytrzymałość (WEC) w GT. Od debiutu w sierpniu 2019 r. 911 RSR wygrywało na niemal każdym torze światowego kalendarza. Brakuje tylko sukcesu w GTE Pro w Le Mans. Chcemy to zmienić. »

Ostatni triumf marki ze Stuttgartu w Sarthe datuje się na rok 2018, kiedy to słynne 911 RSR starej generacji na Malowanie „Różowa Świnka”. Laurens Vanthoor-Kévin Estre-Michael Christensen zwyciężył przed Porsche „Rothmans” Richarda Lietza-Gianmarii Bruni-Frédérica Makowieckiego.

To dobrze, to prawda Laurens Vanthoor ustanowił najlepszy czas w kwalifikacjach w GTE Pro pod numerem 92. Odrobina szczęścia pozwoliła Belgowi pokonać Corvettę C8.R Antonio Garcii i Porsche nr 91 Frédérica Makowieckiego.

„Tuż przed wejściem do Hunaudières wyprzedziło mnie kilka LM P2. Dali mi świetne ssanie, co z pewnością miało wpływ na maksymalną osiągniętą prędkość. Pojechałem dobrze, więc zasłużyliśmy na tymczasowe pole position (przed Hyperpole w najbliższy czwartek o 19:XNUMX). »

Obecne także w dużych ilościach w GTE Am (osiem egzemplarzy), Porsche 911 RSR lepiej radziło sobie z amatorami. Tylko Porsche prowadzone przez Harry'ego Tincknella, Sebastiana Priaulxa i Christiana Rieda odpadło z kwalifikacji i wystartuje w Hyperpole.

„Nasz samochód spisał się lepiej niż kiedykolwiek w kwalifikacjach, cieszył się Harry Tincknell, zwycięzca LM P2 w 2014 r. z Jotą oraz GTE Pro w 2020 r. z Aston Martin. Zespół poszedł we właściwym kierunku, dopracowując ustawienia. Ponieważ tempo na tym torze jest tak wysokie, takie małe rzeczy robią dużą różnicę.

Jeśli amortyzatory zostaną zmienione nawet nieznacznie lub tylne skrzydło zostanie przestawione o jeden stopień, zostanie to natychmiast zauważone. Jesteśmy dobrze umiejscowieni. Myślę, że możemy się nieźle przejechać w Hyperpole. Dużo ważniejsze jest jednak dobre ukończenie wyścigu. »

CZYTAJ TAKŻE > 24H. Le Mans – Ferrari BoP skorygowane przed kwalifikacjami

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)