24H. Le Mans – Rekord prędkości i nowa wioska dla Misji H24

Osiągając maksymalną prędkość 291 km/h w Hunaudières, Stéphane Richelmi ustanowił nowy rekord prędkości LMPH2G w Le Mans.

opublikowany 08/06/2022 à 18:22

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

24H. Le Mans – Rekord prędkości i nowa wioska dla Misji H24

Wioska Hydrogen położona jest w samym sercu wioski Circuit du Mans. © M. Casaurang

24 godziny Le Mans voitureProgram został uruchomiony w 2018 roku w Spa-Francorchamps, ale tak naprawdę to w Le Mans (Sarthe) projekt Mission H24 nabiera tempa. W środę, 8 czerwca, biały prototyp napędzany jednostką wodorową przejechał z dużą prędkością okrążenie toru Circuit de la Sarthe o 13:30, kilka chwil przed pierwszą bezpłatną sesją treningową przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans w roku 2022. .

Za kierownicą innowacyjnego pojazdu zasiadł Stéphane Richelmi. Monako, zwycięzca podwójnego tournee Le Mans z firmą Signatech Alpine w LM P2 w 2016 roku ustanowił rekord prędkości samochodu napędzanego wodorem na torze o długości 13,626 km, osiągając maksymalną prędkość szacowaną na 291 km/h. „To pierwszy rekord ustanowiony przez ten samochód” z entuzjazmem Pierre Fillon (prezes Automobile Club de l'Ouest), spotkał się na inauguracji Wioski Wodorowej na torze Sarthe.

CZYTAJ TAKŻE > WIDEO – Spojrzenie wstecz na pierwszy wyścig Misji H24

W 2022 r. w sercu Paddock Village, tuż przed szykaną Dunlop, ulokowano obiekt poświęcony misji H24. Miejsce, które odpowiada na uwagę widzów, którzy byli zaciekawieni, gdy laboratorium na kółkach zaparkowane było na zakręcie Forda i w trudniej dostępnym miejscu Blue Garage.

„W zeszłym roku uderzyło nas zainteresowanie opinii publicznej, kontynuuje Pierre Fillon. Otrzymaliśmy wiele pytań dotyczących wodoru, zarówno od młodszego pokolenia, jak i osób starszych. To właśnie skłoniło nas do umieszczenia tego systemu informacyjnego w bardziej popularnej lokalizacji. Naszym celem jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r.”.

Samochód pokazowy LMPH2G zajmuje honorowe miejsce w wiosce z dwoma dymkami informacyjnymi zawierającymi zabawne treści skierowane do młodych odbiorców. Ta scena ma charakter edukacyjny, ale pozwala także Komisji Europejskiej pokazać swoje przywiązanie do tego projektu. Rzeczywiście Adina Revol, rzeczniczka Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej we Francji, odbyła tę podróż, aby potwierdzić przydatność sportów motorowych w transformacji energetycznej na kontynencie.

„W Le Mans widzimy, że poprzez sport można wprowadzać innowacje. Ważne jest, aby wszystkie zainteresowane strony, niezależnie od skali, współpracowały przy transformacji energetycznej i właśnie to widzieliśmy w Le Mans. Unia Europejska zamierza być pierwszym kontynentem, który osiągnie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w 2050 r.”.

CZYTAJ TAKŻE > 24H. Le Mans – EL1: Toyota przed Glickenhaus, problem dla Alpine

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz