24H. Le Mans – EL1: Toyota przed Glickenhaus, problem dla Alpine

Bezpłatny trening nr 1 z 24-godzinnego wyścigu Le Mans odbył się w tę środę w godzinach 14:17–XNUMX:XNUMX. Brendon Hartley ustanowił najlepszy czas dla Toyoty.

opublikowany 08/06/2022 à 17:04

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

24H. Le Mans – EL1: Toyota przed Glickenhaus, problem dla Alpine

Brendon Hartley był najszybszy w pierwszym treningu wolnym 1-godzinnego wyścigu Le Mans 24 (zdjęcie: Joao Filipe / DPPI)

Pierwsze trzy godziny bezpłatnej praktyki 24 godziny Le Mans były pełne licznych wydarzeń poza torem lub problemów technicznych: Ultimate, Alpine, Vector Sport, Nielsen Racing, a nawet WRT doświadczyły problemów podczas tej sesji, zakończonej zaledwie dwie godziny przed kwalifikacjami. Ta sesja jazdy w końcu dobiegła końca, od dawna zdominowana przez Glickenhaus Brendon Hartley podpisz najlepszy czas dwadzieścia minut przed końcem. Nowozelandczyk ustanowił rekord z czasem 3:29.441, wyprzedzając Francuza Francka Mailleux n 3:29.917 na Glickenhaus nr 709 i Pipo Deraniego na 708 z czasem 3:20.102. Dla AlpineTo była skomplikowana sesja obejmująca powrót do boksów przy bardzo małej prędkości na godzinę przed Matthieu Vaxiviere’em. Francuska ekipa zakończyła tę sesję na siódmej pozycji w klasyfikacji generalnej, ze stratą 2.634 do Hartleya.

Zespół United Autosports był najszybszy w kategorii LM P2 z numerem 23. Alex Lynn uzyskał najszybsze okrążenie w czasie 3:30.238, wyprzedzając Jotę z numerem 07, Oreca 38-Gibson, o ponad sekundę! Brytyjczyk pokonał nawet Toyota Z tym czasem nr 7 w klasyfikacji generalnej. Podium w tej klasie zajęła Prema nr 9 z czasem 3:31.881.

Corvette nadal w dobrej kondycji

Corvette potwierdziła swoją dominację w Dniu Testowym, zdobywając dublet w LMGTE Pro. Najszybszy na mecie C3.R był Antonio Garcia z czasem 53.250:8. Tommy Milner był drugi, ze stratą zaledwie 0.110 sekundy. TO Chłopcy odepchnął trzeci samochód, tzw Porsche #91 autorstwa Gianmarii Bruni, ze stratą 0.831 sekundy. AF Corse nr 51 Alessandro Piera Guidiego, Daniela Serry i Jamesa Calado wjechał na tor niecałe trzydzieści minut przed końcem, po tym jak był zmuszony wymienić silniki.

Julien Andlauer był najszybszy w kategorii LMGTE Am z czasem 3:55.082 w samochodzie nr 911 WeatherTech Racing Porsche 19 RSR – 79. Pokonał inne Porsche, numer 86 GR Racing, o 0.859 sekundy. L'Aston Martin Vantage AMR nr 33 z TF Sport stanął na podium z czasem 0.915 sekundy.

Następna sesja, kwalifikacje o 19:19. Sześciu najlepszych w każdej kategorii zakwalifikuje się do Hyperpole, który odbędzie się w czwartek o XNUMX:XNUMX.

CZYTAJ TAKŻE > Program 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2022

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz