Alpine przedstaw swój plan wyścigu

Philippe Sinault, Matthieu Vaxivière i André Negrao przyjęli nas o godz Alpine aby spojrzeć wstecz na ten wybuchowy początek tygodnia.

opublikowany 10/06/2022 à 14:14

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Alpine przedstaw swój plan wyścigu

Philippe Sinault, Matthieu Vaxivière i André Negrao

Mikołaj Lapierre nieobecny, ponieważ wyznaczony do startu za kierownicąAlpine A480 i dlatego zatrudniony przez odprawę przed wyścigiem ACO, Philippe Sinault wspominał tydzień, który zaczął się ciężko i wczoraj upłynął pod znakiem walki o pole position.

Philippe Sinault: „Niedziela testowa to ważny i skomplikowany dzień, ponieważ naszym celem jest dobre przygotowanie się do wyścigu podczas tego pełnego dnia jazdy. Oczywiście nie graliśmy dobrego występu w niedzielę, ale od razu zdaliśmy sobie sprawę, że mamy deficyt prędkości maksymalnej. Z drugiej strony szybko zdefiniowaliśmy dobry balans samochodu, a poziom przyczepności nadal ewoluował pozytywnie na tym torze obejmującym 70% dróg departamentalnych i krajowych. Kiedy przyjechaliśmy w środę, ponownie zauważyliśmy deficyt Vmax, mimo że pracowaliśmy nad tym tematem. Oczywiście oznaczało to, że definicja BOP umieściła nas poza oknem, wyjaśniliśmy to ACO i FIA. Zawsze upieram się, że ten system równowagi wydajności jest niepokojący i wątpliwy, ale jest to reguła gry, którą musimy zaakceptować i którą musimy zarządzać, więc nie ma sensu wdawać się w filozoficzną bitwę. Co więcej, istnieje stała i konstruktywna wymiana zdań z ACO i FIA i w żadnym wypadku nie jest to walka o władzę. Absolutnie nie prosimy o przewagę, nie gramy w niezdrową grę. Chcieliśmy po prostu zmienić ramy i szybko zobaczyliśmy, że rozważyli temat i wysłuchali naszych argumentów. Prosiliśmy jedynie o nieco większą prędkość maksymalną i chociaż wartość tego, co otrzymaliśmy, może wydawać się niska, dało nam to spokój ducha. ZmartwychwstanieAlpine w Hyperpole, podoba mi się to określenie, częściowo wynika z tego. Co więcej, format Hyperpole pozwala nam na czyste okrążenie, szczególnie na krętych odcinkach, na których jesteśmy bardziej wydajni, co podkreśliło jakość naszego samochodu i naszych kierowców. Wreszcie, oczywiście, byliśmy w zoptymalizowanych ustawieniach wyszukiwania wydajności. Gdybym powiedział, że przez te pół godziny przygotowywaliśmy się do wyścigu, nie uwierzylibyście. »

Alpine Zespół Elfów, Alpine A480 ©DPPI

Z kolei Matthieu Vaxivière przekazuje nam swoją analizę z kokpituAlpine A480.

Matthieu Vaxivière: « Avant tout la préparation de la piste par les équipes de l’ACO était parfaite, dès la journée test de dimanche. D’emblée on avait une bonne balance car on a bien travaillé avec l’équipe depuis l’année dernière. Du coup on a pu rapidement se pencher sur le problème de la performance en ligne droite. La gestion du trafic avec les LMP2 est plus facile avec cet ajustement, on a pu le constater hier. On a pu mettre Toyota un petit peu sous pression en Hyperpole et on a vu leurs pilotes faire quelques bêtises avec les Track Limits. Nos ambitions en course sont toujours les mêmes, à savoir rendre une copie sans erreur tout en gardant les Toyota et les Glickenhaus sous pression. La régularité est notre force et nous sommes prêts. »

Alpine Zespół Elfów, Alpine A480 ©DPPI

Philippe Sinault: „Nowe opony pozwalają nam zapewnić nieco więcej ciepła z przodu, co było naszą słabością w zeszłym roku, ponieważ na prostych straciliśmy dużo temperatury. Będziemy w stanie utrzymać nasz plan wyścigów na 2021 rok pod względem długości sztafet, jednocześnie lepiej wykorzystując opony. Andrzej Negrao wykonaliśmy dużo pracy podczas testów nad spójnością, co powinno zaprocentować w wyścigu. Jeśli chodzi o długość sztafet, Toyoty powinny utrzymać przewagę jednego okrążenia, nawet jeśli żółte flagi, strefy spowolnienia i samochody bezpieczeństwa oznaczają, że sytuacja stale się rozwija. Rozpocznie Nicolas Lapierre. Przy nieco cieplejszych warunkach niż te, których doświadczyliśmy od początku tygodnia, będzie inaczej, ale dobrze się na to przygotowaliśmy, wszystko pójdzie w dobrym kierunku. Jeśli chodzi o strategię na poziomie kierowcy, znamy się teraz naprawdę dobrze z Nico Lapierre, Matthieu Vaxivière i André Negrao. To dyskusja, którą prowadzimy razem, to są wspólne wybory, nigdy nie podlegające negocjacjom. André miał wystartować w wyścigu w Sebring, ale rano powiedział mi, że nie czuje się dobrze i natychmiast w zgodzie zmieniliśmy plany. Możesz sobie wyobrazić, że start w Sebringu na pole position jest nadal niezwykły, ale przyszedł do mnie i z jego inicjatywy zmieniliśmy nasze plany. Podobnie jak wczoraj Matthieu musiał wziąć udział w kwalifikacjach i w ostatniej chwili dokonaliśmy zmiany. Żeby było jasne, nigdy nie jest to kwestia poziomu kierowcy, są to wybory leżące w interesie zespołu. Praca z tymi trzema kierowcami to przyjemność, dlatego walczyłem, aby zacząć z nimi od nowa i kontynuować to, co zaczęliśmy budować. To może być najlepsza załoga, jaką kiedykolwiek miałem. »

Matthieu Vaxivière: „To także dlatego, że mamy świetnego szefa, jestem bardzo dumny, że mogę z nim pracować (śmiech)”

Philippe Sinault: „Zbudowaliśmy idealny plan wyścigu, który jak zwykle ulegnie zmianie po 10 minutach (śmiech). Nie skupiamy się tylko na Toyocie. Nawet jeśli ich występ w kwalifikacjach mnie zaskoczy, będziemy musieli liczyć na Glickenhaus. Zrobili ogromny postęp i będą tam przez cały wyścig. Nadal mam nadzieję, że się z nimi zmierzę. Jest nas pięciu, którzy grają o zwycięstwo”

Alpine Zespół Elfów, Alpine A480 ©DPPI

To się nabywaAlpine opuści kategorię premier pod koniec tego sezonu z ambicją powrotu do Hypercar w 2024 roku. Philippe Sinault przedstawia nam swoje pomysły na rok 2023 i edycję Stulecia.

Philippe Sinault: „Nie wiem, czy ta odpowiedź będzie Ci odpowiadać… W 2023 roku tam będziemy, zagramy w coś, ale nie tym samochodem i nie w tej kategorii Hypercar. Pragnę kontynuować współpracę z tymi trzema pilotami... jeśli tylko zechcą! Zatem plan nie jest jeszcze ustalony, ale łatwo go sobie wyobrazić. Naszym celem jest znaleźć się na polu startowym i mieć powody do świętowania”.

Alpine Zespół Elfów, Alpine A480 ©DPPI

CZYTAJ TAKŻE > 24H. od Mansa - Alpine odzyskuje władzę przed Hiperpolem

« Roole'a , Oficjalny partner Alpine Elf Europe Cup i Oficjalny Partner Trofeum Alpine Rajd Elfów »

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz