Alpine przedstawia swój LMDh na 24-godzinny wyścig Le Mans 2024

Alpine wykorzystał stulecie 24-godzinnego wyścigu Le Mans do zaprezentowania Hypercar, który będzie reprezentował markę w wyścigach Endurance w 2024 roku.

opublikowany 09/06/2023 à 17:00

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Alpine przedstawia swój LMDh na 24-godzinny wyścig Le Mans 2024

L'Alpine LMDh jest tutaj! - Zdjęcie: Alpine

To wielki dzień dla Alpine. Francuski producent skorzystał ze stulecia 24 godziny Le Mans zaprezentować Hypercar, który będzie reprezentował markę ze strzałką A podczas edycji klasyka Sarthoise w 2024 r.: A424. Wersja zaprezentowana w Sarthe to „beta”, czyli ostatni krok przed jej uruchomieniem. Zgodnie z oczekiwaniami Hypercar ze strzałką A nawiązuje do projektu samochodu koncepcyjnego Alpenglow.

Nomenklatura litery A, po której następują trzy cyfry rozpoczynające się od cyfry 4, nawiązuje do tradycji samochodów Alpine zwycięski w Wytrzymałość. Numer 24 nawiązuje do 24-godzinnego wyścigu Le Mans i roku 2024. 

« Dziś przedstawiamy PaństwuAlpine A424_β zapowiadający nasz Hypercar, który w przyszłym roku miał rzucić wyzwanie największym konkurentom, deklaruje Laurent Rossi, szef marki Alpine. Wierny naszym wartościom, ten nowy prototyp projektuje markę w kształcie litery A w przyszłość, pozostając jednocześnie zgodnym z naszymi dziełami, począwszy od Alpenglow i A290_β. Rasowy, elegancki i charakterystyczny dzięki swojemu emblematycznemu i kultowemu designowi, ucieleśnia zarówno naszą teraźniejszość, jak i naszą przyszłość dzięki zaangażowaniu i inwestycjom naszych projektantów w jego rozwój. »

Podwozie zostało zaprojektowane przez Oreca, natomiast A424 będzie napędzany przez Mecachrome. „ Mecachrome ma doświadczenie w wytrzymałości i przeprowadziliśmy wiele badań i podstawowych testów od czerwca 2022 r, rozwija Christophe Chapelain, główny inżynier projektu Hypercar-LMDh.

Pozwoliło nam to przeanalizować zalety i wady, aby mogły to zrobić nasze zespoły inżynieryjne Formuła 1 ustal specyfikacje, zdefiniuj architekturę i skalibruj blok pod kątem pożądanego zakresu wydajności. Inżynierowie z Wirusy byli niezwykle zaangażowani w dzielenie się swoimi możliwościami, zasobami i metodami w celu poprawy mocy, niezawodności i materiałów.

Mówiąc najprościej, jest to silnik V6 o pojemności 3,4 l z pojedynczym turbodoładowaniem. Będziemy się wyróżniać jako jedyni z taką konfiguracją. Zgodnie z wymogami regulaminu wszystkich zawodników zgłoszonych do LMDh, silnik będzie połączony ze skrzynią biegów Xtrac, standardową skrzynią hybrydową Bosch i akumulatorem. Williams. Na koniec należy zauważyć, że synergia z F1 jest taka, że ​​nasze oprogramowanie LMDh jest silnie inspirowane oprogramowaniem F1. Limit kosztów w F1 również działa na naszą korzyść, ponieważ pozwala zaoszczędzić godziny na ławkach, oprócz tych dostępnych w Mecachrome. »

Spodziewane są dwa samochody WEC w 2024 r. Eksploatację samochodów zapewni Signatech. Alpine będzie także starało się przyciągnąć inne struktury do swojego oficjalnego zespołu Hypercar, aby móc grać na kilku stołach, w tym po drugiej stronie Atlantyku w IMSA. Pierwsze uruchomienie silnika zaplanowano na 28 czerwca, debugowanie w drugiej połowie lipca przed kontynuacją sesji testowych w sierpniu. W sierpniu powstanie drugi samochód, który w połowie listopada zostanie wysłany do Stanów Zjednoczonych na testy w tunelu aerodynamicznym.

Na zdjęciach:Alpine A424_β

 

Karta danych

PODWOZIE

Structure : Skorupa węglowa i plaster miodu
Nadwozie : Węgiel
Zawieszenia : Podwójne trójkąty pchające
Kierunek : Wspomaganie elektryczne
Długość : 5000 mm
Szerokość : 1998 mm
HAUTEUR : 1058 mm
Empatment : 3148 mm
Masa : Około 1030 kg (wg BOP)

SILNIK

systemu V6 z pojedynczym turbodoładowaniem 90°
przemieszczenie 3cc
Maksymalna moc 500 kW / 675 koni mechanicznych
Maksymalna prędkość 9000 rpm
Hybrydowanie Standard Bosch / 50 kW
smarowanie Sucha miska olejowa/stopniowa pompa olejowa
Zarządzanie elektroniczne Marelli

SKRZYNIA BIEGÓW

Marka Xtrac
Rodzaj Nieruchomości Sprzedaż poprzeczna
Zmiana de vitess Łopatki przy kierownicy i sterowanie pneumatyczne
kontakty 7 + odwrotny

KOŁA

Opony AV Michelina 29-71/R18
opony AR Michelina 34-71/R18
Przednie felgi 12.5 cala x 18 cali
Tylne felgi 14 cala x 18 cali

HAMULCE

Dyski Wentylowane karbonem
Strzemiona 6-tłokowy monoblok

BEZPIECZEŃSTWO

Uprząż Sześć punktów, odpowiednie dla systemu Hans
Réservoir Elastyczny sejf ze zintegrowanym systemem rezerwowym

CZYTAJ TAKŻE > Oficjalnie – ujawniono kalendarz FIA WEC 2024

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz