Podejrzewaliśmy, że ten dzień testowy nie zapewni dużego wglądu w poziom sił występujących w kategorii Hypercar. Groźba korekty BOP (bilansu wydajności) niekoniecznie zachęca zespoły do poddania się, ale nikt nie wyobrażał sobie znalezienia trzech zespołów w tej samej sekundzie po 9 godzinach biegu.
Dlatego Glickenhaus wyznacza najlepszy czas dzięki Olivierowi Pla wspaniałych dni. Mały Stabilny jak zwykle niczego nie ukrył i jest niemal pewne, że tym razem 3.29.115 dość odsłania prawdziwy poziom LMH 007. A poziom ten jest już znakomity, jeśli odniesiemy się do wyznaczonego przez ACO celu na poziomie 3.30.
Alpine wdrażał swój plan działania z metodą i powagą, które znamy z zespołu Signatech Philippe’a Sinaulta, i nie trzeba było zbyt wiele kontrolować. Problem dla francuskiej drużyny będzie raczej na poziomie autonomii, ponieważAlpine Od ostatniej rundy A480 otrzymał surową karę. 2 okrążenia mniej na sztafetę mogą spowodować utratę szans na dobry wynik.
Toyota enfin en a certainement lâché un peu sur certains secteurs pour ne pas atomiser la concurrence. Le team nippon devra juste surveiller comme le lait sur le feu la belle mécanique si complexe des GR010 pour aller au bout du double tour d’horloge.
W LMP2 Paul-Loup Chatin potwierdził swoją maksymalną prędkość, pokonując wspaniałe okrążenie w czasie 07 w IDEC Sport Oreca 48 z numerem 3.31.105 przed zwycięskim zespołem Panis Racing na torze Monza w ostatniej rundzie FIA. WEC. Louis Deletraz, również bardzo wyróżniający się przez cały dzień, umieścił Oreca 07 z numerem 41 z Team WRT na trzecim miejscu, przed United Autosports z numerami 23 i 22.
Z drugiej strony, co powinniśmy myśleć o tej przerwie wynoszącej niecałe dwie sekundy pomiędzy Hypercarem a LMP2? Od zeszłego roku LMP2 traciły ponad 6 sekund na okrążenie (3.24.528 dla United Autosports) i wydaje się, że trudno będzie je ponownie spowolnić przed pierwszymi testami w środę. Nie byłoby zatem zaskoczeniem, gdyby Oreca przyszła i łaskotała ekstraktory Alpine i Glickenhaus, a dlaczego nie dążyć do ogólnego zwycięstwa, skoro niezawodność prototypów Hugues de Chaunac jest legendarna, co może nie mieć miejsca w przypadku nowych Hypercarów...
W LMGTE Pro Corvette C8.R miały czarny dzień, będąc ofiarami powtarzających się problemów z elektroniką. Będziemy musieli poważnie popracować nad nowym centralnym silnikiem i jego otoczeniem, aby odegrać rolę odpowiadającą ich ambicjom.
Wykonanie odcisków ucha jest konieczne, abyśmy mogli stworzyć Twoje monitory Porsche sont bien revenues dans le jeu malgré un petite frayeur de Gimi Bruni en fin de journée. C’est assez inhabituel pour le prodige italien pour qu’on ne lui en tienne pas rigueur. Reste à savoir si les 911 RSR sauront garder un bon rythme sur de longs relais, ce qui fut leur talon d’Achille en 2020.
W LMGTE Am byliśmy świadkami baletu przejazdów poza torem i wizyt w żwirowych pułapkach, na szczęście bez większych konsekwencji dla mechaników. Harry Tincknell w Porsche z numerem 99 ustanawia najlepszy czas i potwierdza swój status faworyta zawodów Proton.
Pierwsza piątka w rankingu ogólnym na koniec Dnia Testowego:
Glickenhaus 007 LMH #708 – 3.29.115
Toyota GR010 Hybrid #7 – 3.29.340
Toyota GR010 Hybrid #8 – 3.29.622
Alpine A470-Gibson #36 3.30.111
Glickenhaus 007 LMH #709 – 3.30.924
Najlepsze czasy według kategorii:
LMP2: Oreca 07-Gibson #48 – Idec Sport – 3.31.105
LMGTE Pro: Porsche 911 RSR nr 79 – 3.52.938 XNUMX XNUMX
LMGTE Am: Porsche 911 RSR-19 #99 – 3.54.472 XNUMX XNUMX
Specjalni korespondenci AUTOhebdo spotkają się z Państwem w środę na pierwszej bezpłatnej sesji treningowej (14:17 – 19:21) i sesji kwalifikacyjnej (XNUMX:XNUMX – XNUMX:XNUMX).
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)