Zgodnie z oczekiwaniami, a przynajmniej prawie, ten Hyperpole został uhonorowany Toyota z 8e Pole position po najlepszym okrążeniu w czasie 3'24"408 Brendon Hartley na GR010 N°8 przed siostrzanym samochodem N°7. W końcu niespodzianka przyszła od klanu Alpine.
Mająca trudności od początku weekendu i przy niekorzystnym bilansie płatniczym zdaniem liderów, francuskiemu zespołowi udało się wcisnąć pomiędzy Toyotę a Glickenhaus, po tym jak od pewnego czasu marzył o pole position. Mikołaj Lapierre w rzeczywistości wyprowadził A480 nr 36 tymczasowo na pole position, przekraczając linię mety z czasem 3'24"850, po czym stracił nieco ponad 4 dziesiąte sekundy.
« Samochód bardzo się rozwinął (w porównaniu do swobodnej praktyki) – podkreślił pilot Alpine na końcu Hyperpole w pobliżu Le Mans w ten czwartkowy wieczór. Znaleźliśmy się w miejscu, którego się nie spodziewaliśmy. Udało mi się przejechać bardzo dobre okrążenie dzięki świetnemu strumieniowi powietrza przede mną. Wykorzystałem to i samochód zareagował bardzo dobrze.
Dobrze jest znaleźć się przed Glickenhaus, ponieważ wiedzieliśmy, że Toyoty skończą przed nami. Nie za bardzo to wyszło. Ważne jest to, że jesteśmy lepsi pod względem tempa przed wyścigiem. Będziemy teraz musieli spróbować pozostać w kontakcie (Toyoty). »
CZYTAJ TAKŻE > PROGRAM 24 GODZINY LE MANS 2022
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)