Spotkanie z Reshadem de Gerusem i Vladem Lomko, młodymi pędami COOL Racing

19-letni mieszkaniec wyspy Reunion i francuskojęzyczny Rosjanin to dwaj kierowcy, których nie można lekceważyć w klasie LM P2. Zwłaszcza po przybyciu Simona Pagenauda jako trzeciego zawodnika do Le Mans!

opublikowany 09/06/2023 à 15:43

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Spotkanie z Reshadem de Gerusem i Vladem Lomko, młodymi pędami COOL Racing

Reshad de Gerus i Vlad Lomko jeżdżą Orecą 07 w LM P2 podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2023 z COOL Racing. © DPPI / Paulo Maria

Na pokładzie Oreca 07 z numerem 47 COOL Racing znajdujemy byłego zwycięzcę wyścigu Indianapolis 500, który jest także aktorem w tej przygodzie Peugeot 908 na przełomie lat 2010., Simona Pagenauda. Ale nie on jeden! Jego dwaj koledzy z drużyny mogą być cholernie młodzi, Reshad de Gerus (19 lat) i Władysław Łomko (18 lat) wykazał się dużą dojrzałością podczas testów 24 godziny Le Mans 2023 z czwartym czasem Hyperpole.

Spotkaliśmy mieszkańca Reunion i debiutanta zwycięzcy Grand Prix de Pau 2022, aby dowiedzieć się więcej na temat umowy z mistrzemIndyCar Rok 2016 i ich oczekiwania przed edycją Stulecia.

CZYTAJ TAKŻE > Paul-Loup Chatin na pole position dla LM P2: „Dość wyjątkowy pierwszy sektor”

Co wnosi do Ciebie Simon Pagenaud?
Reshad z Gerus: Vlad i ja jesteśmy młodzi i potrzebujemy kogoś tak doświadczonego jak Simon. To wyjątkowe, że jest z nami. Wnosi dużo spokoju, co pozwala nam w pewnych sytuacjach na nim trochę polegać. Z Nicolasem (Lapierre) jako szef jesteśmy dobrze nadzorowani.
Vladislav Lomko: Simon będzie bardzo przydatny w wyścigu, gdy będzie zarządzał ruchem. Doświadczenie w dużych wydarzeniach 24-godzinnych będzie atutem.

Czy przywitałeś się z nimi przy pierwszym spotkaniu?
RdG: Nie (śmiech). Jest między nami bardzo dobra spójność, zespół jest rodzinny. Udaje nam się zrelaksować, kiedy trzeba, szczerze się śmiać, a kiedy musimy być poważni, wiemy, co robić.

Władysław, jak przeżywasz odkrycie 24-godzinnego wyścigu Le Mans?
VL: To wyjątkowe. Zwłaszcza przy wyjątkowo długich dniach. Na przykład podczas testów trzeba odczekać kilka godzin rano, aż rozpocznie się pierwsza sesja. Z drugiej strony, gdy już się zacznie, wszystko dzieje się bardzo szybko, aż do kwalifikacji. Trasa jest nietypowa ze względu na swoją długość (13,626 km). Nigdy nie jeździłem na tak długim torze! Kocham to miejsce, jest bardzo fajne. Wielu pilotów chciałoby skorzystać z tego typu możliwości, nie możemy zapominać o dobrej zabawie i pracy, aby dążyć do jak najlepszego wyniku.

Czy kiedy Simon przybył do stajni, musieliśmy dać mu instrukcję obsługi Oreca 07?
RdG: Na Oreca był dobrze nadzorowany przez inżynierów i Nicolasa. Jesteśmy przyzwyczajeni do jazdy tym LM P2 w europejskiej serii Le Mans, ale jego adaptacja odbyła się bardzo naturalnie. Nie możemy zapominać, że Simon prowadzi IMSA z Acura GTP, również zbudowaną przez Oreca. Nie jest to do końca ten sam prototyp, ale filozofia jazdy jest podobna.

Prognozuje się deszcz na początku 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2023. Czy kiedykolwiek jechałeś w takich warunkach?
RdG: Zrobiłem jedną sesję na mokrym torze, ale to wszystko. Szczerze mówiąc, nie martwię się zbytnio.
VL: Cały dzień testowałem w deszczu. Pozwala to zrozumieć zachowanie samochodu. Nie sądzę, że deszcz będzie problemem, ponieważ przeciwnicy też nie jeździli zbyt wiele w takich warunkach.

Władysław, co cię łączy z Francją? Bardzo dobrze mówisz po francusku!
VL: Urodziłem się w Rosji, w Niżnym Tagile. Przeprowadziłem się do Francji cztery lata temu. Spędziłem rok w Akademii FFSA w Le Mans, gdzie poznałem już Reshada w tej samej szkole, ale nie w tej samej klasie. Dziś mieszkam w Paryżu. (Wład Łomko zdobył licencję pilota francuskiego w 2022 r. po rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Przyp. red.).

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz