Alpine w stronę programu podwójnego LM P2 w 2023 r

Ogłoszono, że w 2022 r. ostatni raz na torze pojawi się Hypercar A480 przed powrotem do LMDh w 2024 r. Krótkoterminowa przyszłośćAlpine w Endurance i 24-godzinnym wyścigu Le Mans na sezon 2 powraca do kategorii LM P2023.

opublikowany 14/06/2022 à 14:22

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Alpine w stronę programu podwójnego LM P2 w 2023 r

Krok w tył, aby lepiej przygotować się na gigantyczny skok © Xavi Bonilla / DPPI

Drużyna Alpine Elf Wytrzymałość z pewnością marzył podczas nich o lepszym wyjściu ze sceny 24 godziny Le Mans Rok 2022. Pomiędzy podwójną regulacją Bopa lekko w górę, a następnie drastycznie w dół i usterkami technicznymi, których nigdy nie widziano w udanym prototypie Rebellion, wyścig nabrał charakteru niekończącej się drogi krzyżowej. Jedyną satysfakcją jest zdobycie 5. miejsca w kategorii premier, André Negrao, Matthieu Vaxivière i Mikołaj Lapierre opuścić Le Mans na czele klasyfikacji kierowców przed pozostałymi trzema rundami na torze Monza, Fuji, niedawno potwierdzonym, i Barhein. Jeśli jednak do zakończenia sezonu Mistrzostw Świata pozostał jeszcze sezon, to już czas pomyśleć o przyszłości Teamu Signatech, który od 2013 roku odpowiada za obronę interesów marki A-Shape. 

Powrótalpine w Wytrzymałości w 2013 r. © DPPI

Duża niepewność dotyczy zatem sezonu 2023, ponieważ w październiku 2021 r. Laurent Rossi prezydentAlpine, z wielką pompą ogłosił zaangażowanie marki Dieppe w LMDh od 2024 roku. Program WytrzymałośćAlpine podkreśla przywiązanie i ambicje marki do sportów motorowych. następnie sprecyzował. Konkurując zarówno w Formuła 1 i w wytrzymałości, Alpine będzie jedną z niewielu marek obecnych w dwóch sztandarowych dyscyplinach sportów motorowych. Wydobędziemy to, co najlepsze z Formuły 1 i wyścigów wytrzymałościowych, poprzez synergie techniczne i technologiczne, aby zyskać przewagę nad prestiżowymi przeciwnikami.. "

LMDh w 2024 r. dla alpine

Chociaż nie ogłoszono jeszcze żadnego oficjalnego komunikatu, nikt na padoku 24-godzinnego wyścigu Le Mans nie zaprzeczył tej informacji. Philippe Sinault nawet otworzył drogę do tego projektu podczas wywiadu w zeszły piątek na dużym torze. » W 2023 roku tam będziemy, zagramy w coś, ale nie tym samochodem i nie w tej kategorii Hypercar. Pragnę kontynuować współpracę z naszymi trzema obecnymi pilotami... jeśli tylko wyrażą chęć! Zatem plan nie jest jeszcze ustalony, ale łatwo go sobie wyobrazić. Naszym celem jest znaleźć się na polu startowym i mieć powód do świętowania ".

Przy trzech kierowcach sklasyfikowanych jako Platynowa dla Nicolasa Lapierre'a i Złota dla André Negro i Matthieu Vaxiviere'a, oczywiście niemożliwe jest utrzymanie całej załogi w LM P2, kategorii wymagającej obecności kierowcy z kategorii Brązowej lub Srebrnej. Jesteśmy zatem dobrze opierając się na wejściu dwóch prototypów LM P2.

André Negrao i Nicolas Lapierre już w kolorze niebieskim na najwyższym stopniu podium w 2019 r. © Xavi Bonilla / DPPI

Firma Signatech zapewniła już w tym roku wsparcie techniczne dla dwóch samochodów, m.inAlpine w Hypercar i Oreca zespołu Richard Mille Racing w LM P2. Dzięki dwóm tytułom European Le Mans Series w latach 203 i 2014, dwóm tytułom Mistrzostw Świata w wyścigach długodystansowych w latach 2016 i 2018–2019 oraz trzem zwycięstwom w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w latach 2016, 2018 i 2019, struktura Berruyère pozostaje punktem odniesienia i nie powinna mieć problemy ze znalezieniem dobrej dynamiki w niższej kategorii. Mając na celu zmierzenie się z największymi światowymi markami, lekkie odświeżenie w kategorii, która przyniosła zespołowi największe laury, nie może być wyborem z góry.

CZYTAJ TAKŻE > Ras-le-Bop zAlpine w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz