Cadillac przekroczył 11 000 km testów swojego LMDh

Po Road Atlanta Cadillac podsumowuje postępy swojego LMDh na trzy miesiące przed debiutem w zawodach.

opublikowany 08/10/2022 à 12:56

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Cadillac przekroczył 11 000 km testów swojego LMDh

Cadillac V-LMDh podczas testów (Zdjęcie: Cadillac)

Acura, BMW i Cadillac zjechał na asfalt Road Atlanta (Georgia) na początku tygodnia, po zakończeniu sezonu 2022IMSA wygrał Meyer Shank Racing. Z tej okazji Pipo Derani, Alexander Sims, Sébastien Bourdais, Renger van der Zande i Richard Westbrook na zmianę zasiadali za kierownicą V-LMDh producenta. Dla ostatniego z wymienionych, niedawno potwierdzony na sezon 2023 WEC obok Alexa Lynna i Earla Bambera był to świetny pierwszy raz.

Debiut w zawodach w Daytona

„Miło jest mieć porównanie, gdy DPi jest jeszcze świeże w pamięci, ponieważ pod koniec prac rozwojowych był to całkowicie zoptymalizowany samochód, wyjaśnia kierowca, który w 2022 roku startował w Cadillacu DPi firmy JDC-Miller MotorSports. W tej chwili po prostu jeździmy samochodem, przejeżdżamy nim mile i na tym się skupiamy. Drugim krokiem w procesie uczenia się będzie odblokowanie określonych osiągnięć. » Prototyp firmy z Detroit (Michigan) od chwili dotarcia na początku lipca na torze Putman Park Road Course (Indiana) przejechał na liczniku ponad 11 000 kilometrów. 

„Ważne jest, aby czuć się komfortowo w opracowanych przez nas systemach, gromadzić dane, przyzwyczajać się do opon i trwałości, wyjaśnia Kalvin Parker, zastępca kierownika programu. W miarę zbliżania się do homologacji opracowujemy i dodajemy nowe komponenty, a pytanie brzmi, czy są one wytrzymałe? »

„Dla kierowców przejście bezpośrednio z DPi do V-LMDh na tym samym torze było bardzo przydatne, ponieważ pozwalało zrozumieć, gdzie będą ograniczenia, Parker kontynuuje. Byli już na kilku torach, gdzie mogli porównać różnice w masie i mocy. Postęp zespołów pomiędzy dwoma pierwszymi testami a dniem dzisiejszym jest niezwykły, jeśli chodzi o komfort jazdy samochodami, poczucie, że można naciskać na systemy i zrozumienie samochodu. »

Oczekuje się, że amerykański prototyp wystartuje w 24-godzinnym wyścigu Daytona (26–29 stycznia). Wystartuje także w WEC od 1000 mil Sebring (17 marca) i 24 godziny Le Mans (10-11 czerwca).

CZYTAJ TAKŻE > Cadillac potwierdza swój skład na WEC

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz