W lipcu, ACO zaprezentowało nową kategorię LM P3 które wejdą w życie w Europie w 2015 roku Le Mans Seria i seria azjatycka Le Mans. Kategoria ta wydaje się już przyciągać uwagę, ponieważ Lawrence Tomlinson, szef marki Ginetta, właśnie potwierdził zakup marki Juno i chce dołączyć do pola z Ginetta-Juno. Zgodnie z zasadami określonymi dla LM P3, zamknięty prototyp będzie wyposażony w silnik V8 o mocy około 420 KM, który będzie wspólny dla wszystkich podwozi i opracowany przez firmę Oreca.
Za realizację projektu odpowiada Ewan Baldry, założyciel Juno i były Williams F1, który obejmie stanowisko dyrektora technicznego nowej formacji, której celem jest ściganie się w Europie i Azji. „Ginetta ze statusu małego producenta stała się szanowanym graczem w sportach motorowych, Baldry wyjaśnia. Juno odniosła sukces w sportach prototypowych i teraz wspinamy się o jeden poziom. Jesteśmy pewni, że Ginetta-Juno LM P3 zostanie doceniona za swoje zalety. Będzie to także świetna opcja dla kierowców, którzy będą mogli rozwijać się dzięki Ginetcie. »
Ze swojej strony Lawrence Tomlinson już celuje w podwójne okrążenie w Sarthe, które wygrał w GT2 w 2006 roku za kierownicą Panoz Esperante. „Le Mans zawsze ma dla mnie szczególne miejsce i chcę osiągnąć swój cel, jakim jest umieszczenie Ginetta-Juno na starcie.WIĄZY oraz azjatycki LMS, a później wystartował w Ginetcie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Wyraźnie istnieje rynek niedrogich prototypów i nie mam wątpliwości co do powodzenia tego partnerstwa. »
Ginetta-Juno znajduje się obecnie w fazie rozwoju, a pierwsze wyniki symulacji są zachęcające.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)