ELMS – Mailleux: „Nie mieliśmy odpowiedniej równowagi na Red Bull Ring”

Powiązany z Natachą Gachnang Francuz zdobył nowe podium z Morang Racing w 3-godzinnym wyścigu Red Bull Ring. Prawdziwe wyzwanie na nietypowej trasie – wyjaśnia.

opublikowany 22/07/2013 à 10:20

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

ELMS – Mailleux: „Nie mieliśmy odpowiedniej równowagi na Red Bull Ring”

Jak znalazłeś wyścig? Czy było trudniej niż gdzie indziej?

Start jest zawsze trudnym momentem, gdyż są to zawody sprinterskie. Różnica prędkości pomiędzy samochodami miejscami sięga 60 km/h, a my nie możemy ani chwili odetchnąć. Jednak GT były bardzo szybkie na prostych, co powodowało szczególne sytuacje, w których konieczne było podjęcie większego ryzyka podczas wyprzedzania. Wyścig poszedł dobrze, ale byliśmy na limicie.

Jak wypadła Morgan-Judd na tej trasie czerwony Byk Pierścień?

Jak wszystkie zespoły, musieliśmy poradzić sobie z tym nieco nietypowym torem i zrekompensować podsterowność. Morgan został pierwotnie zaprojektowany dla 24 godziny Le Mans i w zeszłym miesiącu mogliśmy zobaczyć, jak wydajny był ten prototyp (nazwany Oak Racing). Jednak równowagę trudniej jest znaleźć w obwodach o większej liczbie uzwojeń. Nawet całkowicie rozładowując tył samochodu, nie mogliśmy rozwiązać problemu podsterowności, dopóki opony nie uległy znacznemu pogorszeniu. Tor był dość wymagający pod względem mieszanek, szczególnie z prawą przednią oponą. Musieliśmy uzbroić się w cierpliwość pomimo żywiołowego początku. Nie założyłem opon podczas pierwszego przejazdu i cierpiałem podczas drugiego.

Twoja koleżanka z drużyny, Natacha Gachnang, stawiała opór kilku rundomAlpine A450 autorstwa Nelsona Panciatici. Wydawało się, że czuje się komfortowo w samochodzie.

Poszło bardzo szybko, jak to miało miejsce od początku sezonu. Ma doświadczenie z jednomiejscowy i jest mądra w wyścigach. Często oceniamy wyniki kierowców na podstawie czasów, w jakich jechała, ale była ona bardzo skuteczna w ruchu ulicznym i konsekwentnie osiągała swoje osiągi. Wciąż jesteśmy w fazie uczenia się Morgana, ale radzimy sobie całkiem nieźle.

Czy jesteś pewien, że kolejne wydarzenie odbędzie się na Hungaroringu?

To utwór, który znam i lubię. Jednak weekend może być skomplikowany dla prototypów, ponieważ ten tor nie jest dostosowany do tego typu samochodów. Będziemy musieli znowu być agresywni w wyścigu, aby nie tracić czasu w korkach. Wyścig może być jeszcze bardziej niebezpieczny niż tutaj i nie zdziwiłbym się, gdyby doszło do kolizji. Będziemy musieli znaleźć odpowiednią kombinację ostrożności i podejmowania ryzyka.

Zapoznaj się z raportemWIĄZY na Red Bull Ring wyprodukowany przez naszego specjalnego korespondenta w kolejnym numerze AUTOhebdo, dostępnym od wtorku w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz