ELMS – zwycięzca wyścigu Engineering Racing w 4-godzinnym wyścigu w Le Castellet

Debiutujący w wyścigach długodystansowych zespół Racing Engineering wygrał pierwszą rundę europejskiej serii Le Mans na torze Paul Ricard.

opublikowany 15/04/2018 à 16:09

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

ELMS – zwycięzca wyścigu Engineering Racing w 4-godzinnym wyścigu w Le Castellet

Gdybyśmy wiedzieli, że Racing Engineering nie przyjechała do LM P2, żeby zabawiać galerię, to słuszna była myśl, że brak doświadczenia w tej dyscyplinie może ją ukarać. Ale ostatecznie nic się nie stało. Po objęciu prowadzenia w pierwszej rundzie, Mikołaj Lapierre (DragonSpeed) opanował pierwsze dwa przejazdy wyścigu, po kilku sekundach Norman Nato (Racing Engineering), który szybko zrozumiał instrukcję obsługi Oreca 07. Na nieszczęście dla kierowcy DragonSpeed, wyścig zakończy Henrik Hedman w szynie kilka minut po przekazaniu, po kontakcie z Ferrari 488 GTE nr 55 od Spirit of Race.

Za kierownicą hiszpańskiej Oreki Paul Petit udowodnił, że stoi na równi z najlepszymi tzw. „amatorami” w swojej dyscyplinie i bardzo szybko pokazał, że na regularnej trasie szukanie byłoby bardzo skomplikowane nr 24. Po pozbyciu się bardzo żwawego Pierre'a Thirieta za kierownicą Apline A470 nr 36, Olivier Pla dokończył robotę bez jednego wystrzału.

Na drugim stopniu podium w końcu znajdujemy Oreca 07 nr 33 z TDS Racing, prowadzony przez genialne trio złożone z François Perrodo, Loic Duval i Matthieu Vaxivière, którzy przyszli przygotować WEC. Kolejnym dobrym występem dnia jest zasługa Duqueine Engineering, która również debiutuje w tej kategorii. Pomimo kolizji, zawodnik nr 29 Pierre'a Raguesa-Nelsona Panciatici-Nico Jamina stanął na bardzo dobrym podium. Pierwszą piątkę uzupełniają G-Drive Racing (Rusinov-Pizzitola-Imperatori) i Signatech Alpine (Trzydzieści-Negrao).

Na mecie na pierwszych siedmiu miejscach znajduje się siedem Oreca, osiem w pierwszej dziesiątce. Pierwszym Ligierem jest JS P217 nr 23 drużyny Panis Barthez Compétition (Buret-Canal-Stevens), który został spowolniony w wyniku przebicia opony podczas gry w ataku.

En LM P3 et en GTLM, la victoire est respectivement revenue à la Ligier JS P3 n°15 du RLR Msport confiée à John Farano-Job van Uitert-Robert Garofall et à la Ferrari 488 GTE n°66 alignée par JMW Motorsport pour Liam Griffin-Alex MacDowall-Miguel Molina, qui a pris l’avantage dans le dernier tour sur Porsche 911 RSR n°88 inscrite par Proton Competition et à bord de laquelle se relaient Gianluca Roda, Giorgio Roda et Matteo Cairoli.

 

Następna runda, 4-godzinny wyścig na Monzy, zaplanowana jest na 13 maja.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz