ELMS – Vincent Beaumesnil podsumowuje LM P3

Dyrektor sportowy ACO przedstawia aktualne informacje na temat nowej kategorii LM P3, która zadebiutuje w tegorocznych zawodach.

opublikowany 22/01/2015 à 14:46

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

ELMS – Vincent Beaumesnil podsumowuje LM P3

Vincent, czy możesz nam przypomnieć cele ACO przy tworzeniu LM P3?

„Mamy długoterminową wizję kategorii LM P3. Rzeczywiście jest niezbędny jako narzędzie dostępu do naszej piramidy wytrzymałości. Umożliwi to w ten sposób wprowadzenie do tej dyscypliny nowych zespołów i młodych, aspirujących kierowców, dla których jest to istotny krok w naszym „sektorze kierowców długodystansowych”. Ponadto LM P3 przyciągnie panów kierowców pragnących rozpocząć prototypy, aby odkryć samochody inne niż GT, jednocześnie zasmakując wytrzymałości, a dlaczego w dłuższej perspektywie nie 24 godziny Le Mans. Idealnym przykładem jest Sir Chris Hoy (sześciokrotny medalista olimpijski w kolarstwie), który w tym roku wystartuje w Mistrzostwach WIĄZY z ambicją wystartowania w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2016 roku.
Czyli oferujemy każdemu prawdziwy prototyp typu Le Mans? mały zamknięty LM P1! ? za budżet znacznie niższy niż wymagany do wzięcia udziału w krajowych mistrzostwach GT. Obecnie, według różnych przeprowadzonych symulacji, aby wziąć udział w sezonie all-inclusive ELMS, trzeba liczyć od 400 do 450 000 euro, co jest niezwykle rozsądne.

Czy możesz podsumować postęp różnych projektów?

Trzej producenci podwozi potwierdzili produkcję samochodów. Pierwszą ogłoszoną jest Ginetta. Samochód istnieje. Jesteśmy na etapie zatwierdzania i testów zderzeniowych. Ginetta-Nissans będzie obecna na oficjalnych testach przedsezonowych ELMS zaplanowanych w Le Castellet (23 i 24 marca) oraz w zawodach rozpoczynających się od początku sezonu. Harmonogram jest przestrzegany. LAS Motorsport również rozpoczął prace nad LM P3. Jest to stowarzyszenie firmy specjalizującej się w projektowaniu samochodów wyścigowych ADESS EG, należącej do zespołu Sébastien Loeb Wyścigi, których nie musimy już prezentować, od producenta prototypów Mayenne, firmy SORA Racing. Trzecim podmiotem tworzącym obecnie podwozie LM P3 jest stowarzyszenie AVE Motorsports z Riley Technologies. Świetna wyspecjalizowana amerykańska firma, która skupiła się na LM P3. A my spodziewamy się świetnych wieści wraz z nadchodzącą zapowiedzią przez innego prestiżowego producenta stworzenia własnego samochodu.
Oreca ze swojej strony zapewnia całą obsługę klienta związaną z układem napędowym. Prace nad silnikiem Nissana (wolnossący V8 o mocy 420 KM) dobiegają końca w zakładach Nismo w Japonii. Niezawodne i niedrogie silniki, które wystarczą na 10 000 km między dwoma przeglądami. X-Trac dostarcza skrzynie biegów. Michelin jest wyłącznym dostawcą opon gwarantującym etykę sportową i utrzymanie kosztów.

Wszystko jest gotowe do rozpoczęcia sezonu 2015 bez żadnych problemów; otrzymano kilka potwierdzonych zamówień od niektórych producentów. LAS Motorsport i Riley Technologies, które zadeklarowały się po Ginetta, ciężko pracują, aby dostarczyć swoje samochody tak szybko, jak to możliwe. To trzej poważni i bardzo wysokiej jakości producenci.
Powinniśmy mieć od sześciu do dziewięciu pojazdów LM P3 na polu startowym 4-godzinnego wyścigu na Silverstone ELMS, który odbędzie się 11 kwietnia.

Czy te samochody będą kwalifikować się do kilku mistrzostw?

Oczywiście, że tak. Na początek jednak chciałbym zaznaczyć, że testy przedsezonowe w Le Castellet, obowiązkowe dla wszystkich zespołów zgłoszonych do ELMS, nie są obowiązkowe dla LM P3 ze względu na opóźnienia w przygotowaniu regulaminu. Sfinalizowanie porozumień należy do producentów i zespołów, ale nie chcemy ich ograniczać marcowymi testami.

Potwierdzam również, że samochody LM P3 będą mogły wziąć udział w Dniu Testowym 24-godzinnego wyścigu Le Mans (31 maja 2015 r.) w zależności od dostępności miejsc. W tym dniu zespoły muszą zachować szczególną czujność w zakresie procedur wejściowych.

Mistrzostwa ELMS potwierdzone. Regulamin zostaje opublikowany. Wprowadziliśmy szczegółowe zasady ograniczania kosztów, takie jak te, które pozwalają zespołom na ograniczenie liczby pracowników w samochodach przy minimalnym czasie tankowania. Samochód kwalifikuje się również do azjatyckiej serii Le Mans 2015, której kalendarz i regulamin sportowy zostaną podane w późniejszym terminie. Mogę jednak powiedzieć, że na chwilę obecną jesteśmy w zaawansowanym procesie negocjacji w sprawie rejestracji kilku samochodów LM P3 w Azji.

Naszym celem są oczywiście Stany Zjednoczone. Nasz partner,IMSA, jest świadomy istnienia tego samochodu i regularnie poruszamy ten temat. I nie zapominajmy, że mistrzostwa krajowe są nim bardzo zainteresowane, podobnie jak V de V. Wytrzymałość Seria. W tym sezonie mogliśmy zobaczyć tam ścigające się LM P3. To, co obecnie obserwujemy w pierwszym sezonie, przekracza nasze prognozy!

Jaka będzie nagroda pieniężna dla zawodników LM P3?

Zwycięzcom Mistrzostw Kierowców LM P3 w ELMS Nissan zaoferuje test w LM P2. To mocny znak: znamy dynamikę Nissana w jego programie pilotażowym; Nissan wkracza w tym roku do LM P1. W ten sposób powstaje realna szansa na ocenę zespołu fabrycznego. Zwycięski zespół w klasyfikacji drużynowej LM P3 w ELMS wygra zaproszenie na 24-godzinny wyścig Le Mans w następnym roku w LM P2, pod warunkiem, że zostanie również zgłoszony do jednej z naszych serii. Kiedy obecnie widzimy, jak drogie są miejsca, w których można zapisać się na ten wyścig, jest to wyjątkowe obdarowanie. Dla Azjaty jest za wcześnie, aby mówić o nagrodach, ale zrobimy to, gdy tylko zostanie sfinalizowany regulamin. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz