Larbre i Goueslard potrójnie!

Podobnie jak zespół Larbre Compétition, Patrice Goueslard zdobył swój trzeci tytuł mistrzowski w serii Le Mans w GT1 w zeszłą niedzielę, na koniec 1000 km Hungaroring.

opublikowany 31/08/2010 à 09:42

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Larbre i Goueslard potrójnie!

W przyszłym roku samochody GT1 nie będą już miały swojego miejsca w mistrzostwach pod znakiem ACO. W tym sezonie kategoria ta zatem, delikatnie mówiąc, dobiegła końca. Jedyna reprezentowana w GT1 podczas 8-godzinnego wyścigu w Le Castellet, Saleen S7 R Larbre Compétition musiała stawić czoła wielu zawodnikom w Spa, którzy przyjechali na wycieczkę, aby przygotować się do zawodów 24 godziny Le Mans. Po podwójnym obróceniu czasu w Sarthe, gdzie stawką był sukces w kategorii, jej jedyną przeciwniczką była Saleen z drużyny Atlas EFX – Team FS.

To nie ma znaczenia, ci, którzy są nieobecni, zawsze się mylą. W ubiegłą niedzielę, na zakończenie 1000 km toru Hungaroring, zespół Jacka Leconte odniósł trzecie zwycięstwo w sezonie dzięki trio Goueslard-Rees-Gardel i trzeci tytuł w serii Le Mans.

Później Ferrari aw 2004 Aston Martin en 2006, c?est la marque américaine Saleen qu?a fait triompher l?écurie implantée dans l?enceinte du circuit du Val de Vienne. Un bilan pour le moins flatteur, surtout quand on sait que le team a également fait gagner Chrysler et Porsche dans d?autres disciplines.

„Trzy tytuły w serii Le Mans po czterech tytułach w GT FIA, radosny szef Jack Leconte. Kłamstwem byłoby stwierdzenie, że ten tytuł był najtrudniejszy do zdobycia, ale mimo to musieliśmy być obecni i podchodzić do wyścigów z taką samą powagą, jak zwykle. Historia zapamięta Larbre Competition jako ostatnią drużynę mistrzów w GT1. Jestem z tego całkiem dumny, biorąc pod uwagę całe zaangażowanie, jakie włożyliśmy w program Saleen z Patrickiem Bornhauserem, co stanowi rozszerzenie wszystkiego, co Oreca zrobiła z tym samochodem. Te trzy lata spędzone w Saleenie zakończyły się apoteozą zwycięstwem w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i zwycięstwem w serii Le Mans. A ponieważ naprawdę chcemy jak najpiękniej zamknąć rozdział w Saleen, zarejestrowaliśmy się w Międzynarodowym Pucharze Le Mans. Zdobycie hat-tricka byłoby czymś wspaniałym. Kiedy w ten weekend widzimy masakrę w LM P1 pomimo wysokiego poziomu przygotowania wszystkich tych zespołów, mówię sobie, że nasz zespół wykonał bardzo dobrą robotę. Naprawdę chcę powiązać Patricka Borhnausera z tym nowym sukcesem. Pod koniec 2007 roku podjęliśmy duże ryzyko, stawiając na GT1 i Saleena, ale zostaliśmy za to nagrodzeni. Patrick również od razu zdobył tytuł FFSA GT 2008. Na poziomie międzynarodowym Larbre musiał czekać do trzeciego roku, kiedy wygrał serię Le Mans. »

Ta koronacja stanowi dodatek do zwycięstwa w Le Mans w czerwcu ubiegłego roku. Są to w rzeczywistości dwa zaproszenia na kolejne 24-godzinny wyścig Le Mans, które otrzymał Jacques Leconte i jego ludzie.

Mistrzowie Larbre Competition Teams, Gabriele Gardel i Patrice Goueslard, zdobywają tytuł kierowców. Jeśli jest to drugi wynik Szwajcara po 2006 roku, to trzeci z rzędu dla Francuza, który triumfował w latach 2008 i 2009 na pokładzie Corvette C6.R należącej do Luc Alphand Aventures. Imponujący rekord!

„Jestem dumny, że zdobyłem trzeci z rzędu tytuł w tej dyscyplinie, przyznaje Patrice Goueslard. W zeszłym roku wyścigi były znacznie mniej skomplikowane, o tyle, że nasze GT1 były bardziej konkurencyjne ze względu na obowiązujące wówczas przepisy, a także dlatego, że nie było Formuły Le Mans. Mogliśmy wyprzedzić bez większych trudności. Tam jest znacznie delikatniej i ten kontakt z prototypem dzisiaj nie dziwi zatem. Oprócz małej części na obwodzie chłodzenia samochód nie uległ żadnemu uszkodzeniu. Nie byłem tu od 2001 roku i przez problemy ze skrzynią biegów podczas treningów, a następnie odwołanie rozgrzewki, nie miałem czasu na zbyt dużą jazdę przed wyścigiem, ale poza upałem nie było żadnych poważnych problemów w ten weekend. Dziękuję Jackowi Leconte i wszystkim mechanikom z jego zespołu, którzy dają z siebie wszystko podczas wszystkich wyścigów, dzięki czemu mamy niezawodny i wydajny samochód! Na Silverstone pojedziemy z mniejszą presją, to dobrze. »

12 września 1000 km Silverstone zamknie historię GT1 ACO w jej aktualnej wersji na starym kontynencie. Jeśli Patrice Goueslard i Larbre Compétition chcą kontynuować zbieranie trofeów w serii Le Mans, będą musieli zmienić kategorię. Jednak przed 2011 rokiem żołnierze Jacka Leconte zrobią wszystko, co w ich mocy, aby jak najlepiej zakończyć wspaniały sezon 2010. Przed nami jeszcze kilka wielkich sukcesów: Silverstone, Intercontinental Le Mans Cup z Petit Le Mans i Zuhai, a także dobre końcowe miejsce we francuskich mistrzostwach FFSA-GT z Laurentem Groppim i Patrickiem Bornhauserem.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz