Nicolas Lapierre nie może się doczekać walki

W najbliższy weekend podczas 8-godzinnego wyścigu Le Castellet Nicolas Lapierre wystartuje w swoim pierwszym wyścigu za kierownicą Peugeota 908 Oreca. W przypadku bardziej oficjalnego Audi R15 konkurencja zapowiada się na zaciętą.

opublikowany 08/04/2010 à 13:33

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Nicolas Lapierre nie może się doczekać walki

Zakończył LMS 2009 zwycięstwem na 1000 km Silverstone. Mikołaj Lapierre ma nadzieję powtórzyć ten wyczyn w najbliższy weekend podczas wyścigu 8 Hours of Le Castellet. Po przejechaniu ponad 4000 km Francuz nie może się doczekać debiutu za kierownicą modelu Peugeot 908 Oreca.

"Niecierpliwość. To słowo dobrze opisuje mój stan ducha, gdy podążałem w stronę toru Paul Ricard HTTT, deklaruje na swojej stronie internetowej mieszkaniec Thonon-les-Bains. To na tym torze, na którym przyzwyczaiłem się jeździć od czasu przybycia do ORECA, wystartuję w moim pierwszym wyścigu w sezonie. Mój pierwszy wyścig Peugeotem 908 HDi FAP. Nie mogę się doczekać, aż jak zawsze wrócę za kierownicę. Nie mogę się doczekać rywalizacji w mistrzostwach na wysokim poziomie! »

Podobnie jak przez cały sezon Nicolas Lapierre będzie kojarzony ze swoim zwykłym kolegą z drużyny, Olivierem Panisem. Do dwójki przyjaciół na tym wydarzeniu dołączy oficjalny kierowca Peugeota Stéphane Sarrazin, dla którego samochód nie ma już żadnych tajemnic.

„W przypadku Oliviera (Panis) będziemy mieli wsparcie Stéphane’a Sarrazina, oficjalnego kierowcy Peugeota” – kontynuuje były kierowca GP2. Będzie to dla nas ważny atut: odkryjemy więcej 908? i szybciej. Poza swoim doświadczeniem Stéphane zaprezentuje nam swoją prędkość. To doskonale odpowiada naszej podwójnej misji. Jeśli chodzi o nas, możemy zacząć od dobrej bazy: 4000 km przejechanych w testach. Znamy również tor, na którym odbędzie się pierwsza runda, ponieważ przygotowywaliśmy się tam przez ostatnie dwa sezony. Co więcej, czas jest mniej „napięty” niż w zeszłym roku: przeprowadziliśmy test samochodu z większym marginesem niż w przeszłości. Dzięki temu wszyscy mechanicy mogą dotrzeć do doskonałej formy. Co więcej, rozpoczęli program przygotowania fizycznego, aby być gotowym! Ja również dobrze przygotowywałem się fizycznie przez ostatnie kilka tygodni. Dokładnie przeanalizowałem także dane, które zgromadziliśmy podczas oficjalnych testów. Wszystko jest na swoim miejscu. Nie ma więcej? Jak powiedział Olivier: mamy wszystkie atuty, aby dobrze sobie radzić. Musisz to osiągnąć na torze, bez wywierania na siebie zbyt dużej presji. To pozostaje nasz pierwszy wyścig Peugeotem. »

Obiecuje?

Znajdź w swoim magazynie AUTOhebdo, dostępnym obecnie w kioskach, pełną prezentację 8 godzin Le Castellet (ze wszystkimi informacjami praktycznymi) oraz wątek historyczny dotyczący Paula Ricarda i wytrzymałości.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz