Oreca: Spa, ostatni wyścig przed Le Mans

Po 8-godzinnym wyścigu w Le Castellet zespół Oreca Matmut weźmie udział w najbliższy weekend w biegu na 1000 km w Spa, drugiej rundzie LMS i ostatnim wyścigu przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans.

opublikowany 06/05/2010 à 11:56

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Oreca: Spa, ostatni wyścig przed Le Mans

Wieczorem podczas 8-godzinnego wyścigu Le Castellet zespół Oreca Matmut był rozdarty między rozczarowaniem, że nie udało mu się utrudnić życia Audi R15 plus, a satysfakcją z pokazania, że ​​zespół przejął kontrolę nad zwycięzcą z ostatniego 24 godziny Le Mans.
Ponieważ termin wyścigu Le Mans szybko się zbliżał, w Oreca niestrudzenie pracowaliśmy, łącznie z sesją testową na torze Paul-Ricard.

„Te testy wypadły pozytywnie, mówi dyrektor techniczny David Floury w zakładzie w Oreca. Udało nam się popracować nad pewną liczbą punktów, które musimy poprawić: między innymi przeszkoliliśmy się z interwencji mechanicznych. Czy zakończyliśmy nasz program? długie przebiegi, zużycie paliwa, jazda nocą? a kierowcy byli bardzo jednorodni. Poprawiamy nasze zrozumienie samochodu: jesteśmy lepiej przygotowani. A celem jest być jeszcze lepszym po Spa? »

Spa faktycznie jest w ten weekend. Belgijska runda Le Mans Series to bardzo ważny etap dla wszystkich biorących udział w wyłaniającej się już na horyzoncie serii Le Mans. Po raz kolejny głównym celem będzie przygotowanie się do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

„Podtrzymujemy tę samą filozofię, a mianowicie naukę przed Le Mans, kontynuuje David Floury. W Castellet widzieliśmy kilka dobrych rzeczy, inne trochę mniej. Musimy zachować „plusy”, usuwając „minusy”. Z Peugeot i Audi, Spa będzie prawdziwym Małym Le Mans. Spodziewamy się zaciętej bitwy, ale będziemy musieli ustawić kursor we właściwym miejscu. Chcemy się porównywać, a to wymaga rezultatu. Z drugiej strony nie powinniśmy dać się wciągnąć w grę: naszym pierwszym celem jest dotarcie do mety, aby nasi trzej kierowcy mogli przejechać jak najwięcej. Naszym miejscem spotkań jest Le Mans. Pod względem ustawień mechanicznych Spa będzie bliżej Le Mans niż Le Castellet. Będziemy poszerzać naszą wiedzę na temat Peugeota 908 HDi FAP, a ponieważ warunki pogodowe na tym torze są często bardzo zmienne, z pewnością będzie to bardzo ciekawe doświadczenie z perspektywy 24-godzinnego wyścigu. »

Program przygotowań francuskiego zespołu do klasyka Le Mans jest obszerny. Jednak wysiłki nadal nie przynoszą efektów i Hugues de Chaunac i jego ludzie powinni przybyć do Sarthe w połowie czerwca. Pod koniec drugiej rundy Le Mans Series i konfrontacji z sześcioma samochodami fabrycznymi zespół Oreca Matmut powinien dowiedzieć się nieco więcej o swoich możliwościach walki w czołówce w Le Mans. Ale dzięki doświadczeniu zespołu Var, połączeniu z 908 HDi FAP dokładnie identycznym z tymi z Peugeot Sport i pierwszorzędną załogą złożoną z Loic Duval, Mikołaj Lapierre i Oliviera Panisa, nie ma powodu, dla którego majonez nie miałby zastygać.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024