Panis Racing zakończy sezon „w apoteozie” w Portimão

Francuski zespół utrzymuje się na serii trzech kolejnych podium i ma nadzieję utrzymać dobrą passę, aby zająć drugie miejsce w klasyfikacji generalnej w Portimão, co będzie równoznaczne z zaproszeniem na kolejną edycję 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

opublikowany 22/10/2021 à 18:55

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Panis Racing zakończy sezon „w apoteozie” w Portimão

Cel na podium w wyścigu i w klasyfikacji generalnej Panis Racing w Portimão (© Paulo Maria / DPPI)

Miejsce wicemistrza Europy, za nowym mistrzem Europy WRT, musi zostać jeszcze rozstrzygnięte podczas szóstej i ostatniej rundy sezonu w Portimão. Trzy zespoły mają taką samą liczbę punktów i będą musiały dokonać między sobą wyboru pod słońcem Algarve: G-Drive, Panis Racing i United Autosports. Francuski zespół startuje dopiero z drugiej pozycji w tym trójstronnym wyścigu, ale ma najlepszą obecną serię wyników z trzema podium z rzędu, w tym zwycięstwem w 4-godzinnym wyścigu na Monza i podium w wyścigu 24 godziny Le Mans.

Jest zatem w stanie umysłu „bardzo pozytywne” że zespół zbliża się do portugalskiego weekendu. „ Patrzymy w przyszłość i jesteśmy półtora punktu od Dopiero, potwierdza Sarah Abadie, menadżerka zespołu. Naszym jedynym celem na weekend jest ukończenie wyścigu przed konkurencją i zapewnienie sobie drugiego miejsca. Pozostała nam jeszcze jedna sesja treningowa i kwalifikacyjna, zanim pomyślimy o wyścigu, ale jesteśmy pewni siebie, ponieważ jesteśmy w grze. Jest bardzo blisko, więc o zwycięstwie zadecyduje ten, kto popełni najmniej błędów, jadąc najczyściej. »

Jeśli sezon jest już udany dla drużyny Oliviera Panisa, pozostaje żal straconych punktów w lidze czerwony Byk Pierścień przy zjeździe z toru. „Nie mogliśmy ukończyć wyścigu na Red Bull Ringu i drogo nas to kosztowało, ponieważ nie zdobyliśmy żadnego punktu punkt, podkreśla kobieta z Tuluzy. Ogólnie rzecz biorąc, jest to udany sezon z trzema podium, a oprócz tego z poprzedniego sezonu – nowe podium w Le Mans. Wiemy, że jesteśmy silni. To wciąż sport, w którym za kierownicą stoją ludzie i wiele rzeczy może się wydarzyć, czy to za kierownicą nas, czy za kierownicą innych osób. »

 

„Byłoby to wielkie osiągnięcie dla zespołu”.

Julien Canal, jeden z trzech kierowców Oreca 07 – Gibson wraz z Williamem Stevensem i Jamesem Allenem, zgadza się: „Prawie byliśmy na podium w każdym wyścigu, jeśli nie liczyć wypadku typu przebicie opony lub wypadnięcia z toru w Austrii. Przez cały rok pokazaliśmy, że jesteśmy superszybcy i potrafimy konkurować z zespołami dysponującymi dużymi zasobami finansowymi, takimi jak United Autosports, G-Drive czy WRT. Wciąż mamy duże szanse na zdobycie podium w wyścigu i w klasyfikacji generalnej. »

Znakomite WRT, United Autosports i G-Drive będą dwoma głównymi rywalami Panis Racing w walce o drugie miejsce w kwalifikacjach Le Mans. „United to bardzo silny zespół. G-Drive też – ocenia 39-letni Francuz. Mają niesamowitych pilotów, ale także nas, takich jak Will, który brał już udział w wyścigach. Formuła 1 (Grand Prix w 2014 r. z Caterhamem, 17 w 2015 r. z Manorem. Przyp. red.). To mistrzostwa, które nie mają sobie nic do zarzucenia w porównaniu do mistrzostw WEC. Widzieliśmy to podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, zdobyliśmy podium, mimo że oba mistrzostwa były połączone. Wygraliśmy Monzę, zrobiliśmy kilka podium. Myślę, że mamy bardzo duże szanse. Marzeniem byłoby ukończenie zawodów wicemistrzowskich. »

Tym bardziej, że Manceau nigdy nie stanął na podium Mistrzostw Europy: „Apoteozą byłoby zdobycie tego podium w sumie. L'WIĄZY to bardzo popularne i trudne mistrzostwa. Wszyscy jesteśmy w trudnej sytuacji, ponieważ w kwalifikacjach mogą znajdować się dwa samochody na dziesiątą część wyścigu. Jest to dla nas bardzo satysfakcjonujące i wiemy, że jest to jeden z najlepszych poziomów na świecie w LM P2. Byłaby to ogromna satysfakcja zarówno dla mnie, który nigdy nie stanął na podium mistrzostw Europy, jak i wielkie osiągnięcie dla zespołu. »

Przeczytaj także > 4 godziny w Portimão – Wyzwania finału ELMS w Portugalii

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz