Peugeot triumfuje na Silverstone

908 HDi FAP dwukrotnie zdobywa tytuł w ostatniej rundzie serii Le Mans, dzięki której Stéphane Sarrazin zdobył tytuł, ale także w Intercontinental Le Mans Cup, w którym Peugeot obejmuje prowadzenie.

opublikowany 13/09/2010 à 10:59

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Peugeot triumfuje na Silverstone

Peugeot, po jego strasznym rozczarowaniu 24 godziny Le Mans, nie brał już udziału w zawodach w wyniku oficjalnego zaangażowania. W Portimao i Budapeszcie (LMS) oddano do użytku 908 Oreca, aby przejąć i zapewnić obecność samochodu Lion na torze, umożliwiając jednocześnie Stéphane'owi Sarrazinowi zdobycie tytułu „kierowcy” w serii Le Mans. Tytuł zapewnił w tę niedzielę drugie miejsce w Cévenol, powiązane z Mikołaj Lapierre na 908 w barwach Mondriana.

W pierwszym rzędzie oficjalny Peugeot 908 HDi FAP odniósł zwycięstwo, które po sukcesach w Le Mans, Sebring, Spa i Petit Le Mans? Przede wszystkim 1000-kilometrowy wyścig na Silverstone, który był początkiem Intercontinental Le Mans Cup, pozwolił Peugeotowi objąć prowadzenie w rankingach tej wschodzącej rywalizacji. Gdy 908 dobiega końca swojej kariery, a przed pojawieniem się „90X”, Peugeot może sobie tylko pogratulować podwójnego wyniku osiągniętego w niedzielę.

« Bez wątpienia musieliśmy tutaj wygrać, aby tchnąć nowe życie w zespół, ale także otworzyć wynik w Intercontinental Le Mans Cup, co chcemy dodać do naszego rekordu, cieszy się Olivier Quesnel, dyrektor Peugeot Sport. Zespół wykonał fantastyczną robotę, podobnie jak kierowcy. Poinstruowałem Anthony'ego Davidsona, aby od początku jechał drugi. Udało mu się, a to, co nastąpiło później, przeszło moje oczekiwania, po jego niesamowitym pojedynku połączonym dobrymi sztafetami Nicolasa Minassiana. Jest to zatem ogromna satysfakcja, której dopełnieniem jest tytuł Peugeota i Stéphane’a Sarrazina w serii Le Mans dzięki 908 HDi FAP zgłoszonemu przez Team Oreca, mistrza „Teams”. ".

Startując z trzeciej pozycji, Anthony Davidson szybko awansował na drugą pozycję, po czym zagroził Allanowi McNishowi (Audi R15 TDI nr 7), opiekunowi pole position i liderowi. Po dwudziestu minutach intensywnego pojedynku 908 przejęło kontrolę nad wyścigiem, który doprowadził do jego końca, a Audi nr 7 wycofało się z wyścigu po problemie ze skrzynią biegów. „ Już na początku wyścigu czułem się świetnie. Z jednej strony dlatego, że po raz pierwszy startowałem Peugeotem, z drugiej dlatego, że pojedynek był zacięty. Szkoda, że ​​McNish mnie zawiódł! To mistrzostwa, które Peugeot dobrze rozpoczyna „, wita Davidsona.

Nicolas Minassian, drugi kierowca Peugeota nr 1, przyznaje, że większość pracy wykonał Brytyjczyk, podkreślając swoją radość ze zwycięstwa podczas swojego ostatniego występu za kierownicą 908. „ Przybywając na Silverstone, byłem bardzo pewny siebie i bardzo podekscytowany możliwością ponownej jazdy 908 HDi FAP. Anthony wykonał świetną robotę na początku wyścigu, a ja musiałem po prostu utrzymać prowadzenie! Zwycięstwo jest wspaniałą nagrodą, ponieważ był to mój ostatni wyścig tym samochodem, który jest fantastyczny i to mój drugi sukces tutaj! »

Pełny raport z wyścigu Silverstone 1000 km znajdziesz w AUTOhebdo, w sprzedaży od środy.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz