W Katalonii będzie mnóstwo ludzi podczas 4 godzin w Barcelonie (14 kwietnia), sceny pierwszej rundy kampanii 2024WIĄZY. Organizatorzy mistrzostw Europy opublikowali pierwszą listę zgłoszeń, na której znalazły się 43 samochody ze wszystkich kategorii łącznie.
Obowiązujące przepisy LMP2
W tym roku liczba „profesjonalnych” samochodów LMP2 po prostu się podwoiła, z 7 samochodów w 2023 r. do 14. Obecni mistrzowie, Algarve Pro Racing, ponownie stawiają na szali swój tytuł. Do jedynego kierowcy pozostałego w trio, Alexa Lynna, dołącza Olli Caldwell i Matthias Kaiser do tego nowego ćwiczenia na pokładzie Oreca 07 N°25.
Zespół United Autosports, regularnie występujący na ELMS, wystawi w tym roku dwa samochody, podobnie jak COOL Racing i Inter Europol Competition. Iron Lynx – Proton, Vector Sport, AO by TF, Nielsen Racing, IDEC Sport, Duqueine Team i Panis Racing to pozostali zawodnicy w tej kategorii. Wszystko za pomocą jednego Oreca 07.
Wśród kierowców znajdziemy takie nazwiska jak Robert Kubica, Louis Deletraz, Will Stevens czy Charles Milesi. Pojawi się także kilka nowych twarzy, uciekinierów z jednomiejscowy jak Frederik Vesti, Arthur Leclerc, a nawet Felipe Drugovich, mistrz 2022 F2.
Wreszcie w LMP2 Pro-Am spodziewanych jest 8 samochodów na łącznie 22 zgłoszone. W LMP3 będzie ich 10.
Powrót GT3
W tym sezonie nastąpi także powrót kategorii: GT3 pod nazwą LMGT3, w której już się używało WEC od początku roku. Jest to pierwszy raz od 2015 roku i 4-godzinnego wyścigu w Estoril.
W sumie 11 LMGT3 wyjedzie na tor w Barcelonie podczas premiery sezonu ELMS. Na liście zgłoszeń reprezentowanych jest czterech producentów: Ferrari, Porsche, Aston Martin i Lamborghini.
Najczęściej używanym modelem będzie 296 GT3 Ferrari, którego w tej kategorii jest aż 6.
CZYTAJ TAKŻE > Większa moc, mniejsza waga: LM P2 wydane w ELMS
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)