United Autosports powraca do zwycięstwa na torze Spa-Francorchamps

Trzeba przyznać, że przedostatnia runda ELMS była dość szalonym scenariuszem. United Autosports zwyciężyło w LM P2, a Luzich Racing zdobyło już tytuł GTE.

opublikowany 22/09/2019 à 17:10

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

United Autosports powraca do zwycięstwa na torze Spa-Francorchamps

Emaliowana przez dwie interwencje samochodu bezpieczeństwa i dwie żółte żółte kartki, przedostatnia runda sezonuWIĄZYna torze Spa-Francorchamps wielu zawodników odnosiło sukcesy w czołówce.

Wreszcie, startując z pole position, drużyna United Autosports Oreca 07 z numerem 22 jako pierwsza zdobyła flagę w szachownicę. Phil Hanson i Filipe Albuquerque spisali się bez zarzutu i zakończyli rywalizację z ponad 12-sekundową przewagą nad konkurencją

Drugi po uzyskaniu przewagi nad Tristanem Gommendym po muskularnym wyprzedzaniu zaledwie kilkadziesiąt metrów przed metą, Antonin Borga otrzymał 07-sekundową karę, przez co cofnął się o jedno miejsce. Drugie miejsce zajmuje zatem Oreca 39 n°07 firmy Graff powierzone Tristanowi Gommendy’emu, Alexandre’owi Cougnaudowi i Jonathanowi Hirschi, natomiast na trzecim miejscu plasuje się duet Cool Racing (Oreca 37 n°XNUMX) w składzie: Antonin Borga i Mikołaj Lapierre. Ci ostatni wyrazili swoje niezadowolenie odmawiając udziału w tradycyjnym szampańskim prysznicu na podium.

Jeśli pierwszą piątkę uzupełnią Rusinov-Van Uitert-Vergne (Aurus 01 nr 26 z G-Drive Racing) i Jamin-Ragues-Bradley (Oreca 07 nr 30 z Duqueine Engineering), wyczynem weekendu będzie z pewnością zasługa zespołu IDEC Sport.

Jeśli dzisiaj rano Oreca 07 nr 28 nie odniósł sukcesu, francuski zespół musiał całkowicie zmontować samochód po brutalnym wypadku poza torem, którego wczoraj rano na torze EL3 doznał Paul-Loup Chatin. Dzięki podwoziu wypożyczonemu od niemieckiego zespołu SPS Automotive-Performance trio Paul Loup Chatin-Paul Lafargue-Memo Rojas nie bez prowadzenia w wyścigu zajęło szóste miejsce i utrzymało drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.

W mistrzostwach G-Drive Racing ma obecnie 93 punkty w porównaniu do 80 punktów dla IDEC Sport i 71 dla Graffa, który również utrzymuje matematyczne szanse na zdobycie tytułów przed finałem, który odbędzie się 27 października w Portimao (Portugalia).

Również w LM P3 wyścig był pełen zwrotów akcji. Zdominowany przez Normę M30 w kwalifikacjach Ligier JS P3 zdobył podwójną bramkę. Zwyciężył samochód nr 20 Eurointernational powierzony Mikkelowi Jensenowi-Jensowi Petersenowi, który wyprzedził duet Nigel Moore-Martin Hippe, który bronił interesów Inter Europol Competition. Anthony Wells i Colin Noble stanęli na trzecim stopniu podium, startując w Nielsen Racing Norma M30 z numerem 7 i którzy żałują, że muszą karmić piersią, ponieważ otrzymali nakaz zatrzymania się i wyjścia w celu uniknięcia kontaktu.

Wreszcie zwycięstwo w GTE dzięki Ferrari 488 GTE n°51 emmenée par un redoutable trio composé du Français Fabien Lavergne, de l’Italien Alessandro Pier Guidi et du Danois Nicklas Nielsen, l’écurie suisse Luzich Racing coiffe déjà les couronnes avant même la finale portugaise. Le podium est complété par la Porsche 911 RSR n°77 de Cairoli-Pera-Ried et la Ferrari 488 GTE n°55 de Cameron-Griffin-Scott.

Następna i ostatnia runda ELMS 2019: 4 godziny w Portimão, 27 października.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz