Zwycięstwo i tytuł United Autosports na Monzy

Jakby było to pisane z góry, brytyjska drużyna zdobywa tytuły LM P2 jeszcze przed finałem w Portimão

opublikowany 11/10/2020 à 15:25

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Zwycięstwo i tytuł United Autosports na Monzy

W końcu już na pierwszym zakręcie, a właściwie wszystko było już rozstrzygnięte, gdy Alexandre Cougnaud (Oreca 07 n°39 du Graff) uderzył Romana Rusinova. Utknięty na bananie Aurus 01 nr 26 z G-Drive Racing doznał nieodwracalnych skutków ubocznych, które po pierwszym przejściu przez pudło w celu wymiany chłodnic zmusiły go do porzucenia.

Mecz był zatem zbyt łatwy dla United Autosports, zespołu, któremu jedynie G-Drive Racing może regularnie zagrażać. Pomimo przejechania przez żwirową pułapkę Phila Hansona na pierwszym okrążeniu, Oreca 07 z numerem 22 zapewniła brytyjskiemu zespołowi czwarte zwycięstwo z rzędu w tylu wyścigach rozegranych w tym sezonie, a trzecie dla duetu Filipe Albuquerque-Phil. koronę przed tym samym finałem, zaplanowanym na Portimão (1 listopada). 

Portugalczyk i jego brytyjski pomocnik zdobyli trzeci tytuł mistrzowski w ciągu trzech tygodni po zadaniu podwójnego ciosu w Sarthe 20 września, a mianowicie zwycięstwie w 24 godziny Le Mans i tytuł w WEC.

Jakby tego było mało, zespół duetu Richard Dean-Zak Brown zdobył dublet dzięki nr 32 Job van Uitert-Alex Brundle-Will Owen, zaś DragonSpeed ​​stanął na trzecim stopniu podium z jego trio Henrik Hedman-Ben Hanley-Charles Milesi, które wystartowało w swoim pierwszym wyścigu w WIĄZY*.

Pierwszą piątkę uzupełniają High Class Racing (Anders Fjordbach-Dennis Andersen) i Cool Racing (Antonin Borga-Alexandre Coigny-Mikołaj Lapierre).

W LM P3 zwycięstwo Ligiera JS P320 nr 13 Inter Europol Competition prowadzonego przez Dino Lunardi-Martina Hippe. Para francusko-brytyjska zajęła miejsce przed dwoma innymi Ligierami, numerem 11 w Eurointernational (Niko Kari, Nicolas Maulini, Jacopo Baratto) i numerem 2 w United Autosports (Wayne Boyd, Tom Gamble, Robert Wheldon). 

Maszyna w GTE to jest Ferrari 488 GTE Evo n°74 du Kessel Racing qui s’est imposée grâce à David Perel-Nico Cadei-Michael Broniszewski. Suivent la Porsche 911 RSR n°77 du Proton Competition (Alessio Picariello-Michele Beretta-Christian Ried) et la Ferrari 488 GTE Evo n°83 d’Iron Lynx (Rahel Frey-Michelle Gatting-Manuela Gostner).

Do zobaczenia 1 listopada na 4-godzinnym wyścigu w Portimão, finale sezonu European Le Mans Series 2020.

*: DragonSpeed ​​​​Oerca zostanie ostatecznie wycofany z eksploatacji ze względu na niezgodną wysokość dyfuzora.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz