6H. z Watkins Glen – Albuquerque oferuje zwycięstwo Wayne Taylor Racing

Po zapierającym dech w piersiach sprincie finałowym Filipe Albuquerque wygrał 6H. z Watkins Glen do Wayne Taylor Racing przed Meyer Shank Racing.

opublikowany 26/06/2022 à 22:52

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

6H. z Watkins Glen – Albuquerque oferuje zwycięstwo Wayne Taylor Racing

Wayne Taylor Racing wygrywa 6H. autor: Watkins of Glen (Zdjęcie: © 2022 Jake Galstad)

Pomimo słonecznego weekendu pod koniec wyścigu 6H spodziewano się deszczu. z Watkins Glen. To podgrzało nastroje przed czas na pieniądze jak to zwykle bywa, radary różnych zespołów namierzały chmury, a wszyscy wiedzieli, jak ważne jest ustawienie się na wszelki wypadek powtarzał się scenariusz podobny do 1000 mil od Sebring, rundy otwierającej sezon WEC 2022. Przypominamy, że runda Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata na Florydzie zakończyła się w siódmej godzinie (zamiast ośmiu) ze względu na ryzyko burzy, która ostatecznie uderzyła w tor.

W rzeczywistości amerykańskie prawo wymaga 30-minutowej przerwy, jeśli w pobliżu pojawią się burze. Taka sytuacja powtórzyła się w tę niedzielę na torze Watkins Glen, kiedy wyścig właśnie został naznaczony gwałtownym wyjazdem z toru Lamborghini Huracan GT3 nr 39 prowadzonym przez Jeffa Westphala. Włoski samochód został wyrzucony z toru przez LM P2 Fabio Scherera, a sam Szwajcar uniknął uderzenia zespołu Racing Team Nederland prowadzonego przez Dylana Murry’ego, uderzając w szynę nieco dalej podczas wydarzenia wyścigowego podobnego do tego, co wydarzyło się niedawno w 24 godziny Le Mans pomiędzy François Perrodo i Corvette Alexandra Simsa. Spektakularny wypadek, z którego Westphal wyszedł bez szwanku.

Ostatni sprint dla Albuquerque

Po długiej niepewności wyścig w końcu rozpoczął się ponownie na 35 minut. Następnie Meyer Shank Racing Tom Blomqvist i Oliver Jarvis prowadził w wyścigu przed Wayne Taylor Racing Filipe Albuquerque i Ricky Taylor. Cadillac nr 01 Sebastiena Bourdais a Renger van der Zande czyhał na trzecim miejscu. Dzikie zwierzęta zostały wypuszczone 21 minut przed flagą w szachownicę, po fazie pod samochodem bezpieczeństwa, na torze, który został odświeżony i częściowo zmoczony przez padający deszcz. Albuquerque zaatakował Blomqvista i przejął kontrolę nad autorytarnym przejęciem na zewnątrz! Portugalczyk utrzymał przewagę aż do mety, pomimo nacisków ze strony Brytyjczyka-Szweda, aby odniósł trzeci sukces na torze w Nowym Jorku.

Dla DragonSpeed ​​i Montoyów wznowienie wyścigu było katastrofą. Podczas gdy amerykański zespół prowadził w kategorii LM P2, Juan Pablo musiał się zatrzymać, aby ustąpić miejsca swojemu synowi Sebastianowi, który podczas wyścigu nie uzyskał wystarczającej ilości czasu za kierownicą. Zawodnik nr 07 Oreca 81 natychmiast otrzymał karę, co wywołało gniew tego pierwszego Formuła 1 na trybunach. Dało to pierwsze miejsce i zwycięstwo numer 52 PR1 Mathiasen Motorsports (Ben Keating, Mikkel Jensen, Scott Hufaker) o włos przed numerem 8 Tower Motorsport (John Farano, Louis Delétraz, Rui Andrade). Racing Team Nederland nr 29 (Frits van Eerd, Giedo van der Garde, Dylan Murry) stanął na podium.

Riley Motorsports Ligier JS P320 z numerem 74 (Gar Robinson, Felipe Fraga, Kay van Berlo) zwyciężył w kategorii LM P3 przed numerem 54 w CORE Autosport (Jon Bennett, Colin Braun, George Kurtz) i numerem 36 w Riley Motorsports Andretti Autosport (Jarett Andreti, Gabby Chaves, Josh Burdon) za hat-tricka dla francuskiego producenta.

BMW i Mercedes wygrywają w Grand Touring

W GTD Pro, podczas gdy Ferrari Prowadził numer 62 Risi Competizione, pięć minut przed końcem Daniel Serra musiał zjechać do boksów, a za nim Porsche nr 9 w Pfaff Motorsport Matta Campbella i Mathieu Jamineta, krótkotrwałego lidera. To faworyzowało BMW nr 25 z Team RLL (Connor de Phillippi, John Edwards, Augusto Farfus), wykorzystując swoją niecodzienną strategię. L'Aston Martin Na podium stanęli Vantage GT3 nr 23 zespołu Heart of Racing (Ross Gunn, Alex Riberas) i niefortunne Ferrari nr 62.

Po stronie GTD zwycięzcą był Winward Racing z numerem 57 Russella Warda, Philipa Ellisa i Marvina Diensta. La Mercedes-AMG GT3 pokonało Astona Martina Vantage GT3 nr 27 z zespołu Heart of Racing Team (Roman De Angelis, Maxime Martin, Ian James) i McLaren 720S GT3 nr 70 z początkowych wyścigów (Brendan Iribe, Ollie Millroy, Jordan Pepper).

Przynajmniej na torze. Kontrole po wyścigu ostatecznie doprowadziły do ​​obniżenia ocen dwóch zwycięskich samochodów w Grand Touring, w wyniku czego oba zwycięstwa przypadły Aston Martinom z Heart of Racing. 

CZYTAJ TAKŻE > 6H. Watkins Glen – Aston Martins awansował do zwycięstwa w Grand Touring

Odkryj rankingi 6H. z Watkins Glen TUTAJ

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)