H+6: Cadillac liderem w Daytona

Po sześciu godzinach wyścigu dwa Cadillaki DPi-V.R monopolizują pierwsze dwa miejsca w 24-godzinnym wyścigu w Daytona.

 

opublikowany 27/01/2019 à 02:55

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

H+6: Cadillac liderem w Daytona

A l’heure où nous écrivons ces lignes, la course vient d’être relancée après avoir été interrompue pour la quatrième fois, suite à un accrochage entre l’Oreca n°52 et la Cadillac n°84. Les trois premières neutralisations sont dues à l’explosion du moteur de la Porsche 911 GT3 4 n°99 du NGT Motorsport, à l’arrêt à l’entrée de la voie des stands de la BMW M8 GTE n°24 et à l’arrêt sur la piste de la Cadillac n°50 du Juncos Racing. Hormis la Porsche, toutes ont repris la piste.

Pierwsze sześć godzin wyścigów 57. edycji było bardzo emocjonujące, szczególnie w GTLM. Rzeczywiście, w krótkich odstępach czasu Porsche, Ford i Corvette zauważyły ​​opóźnienie jednego ze swoich samochodów. 911 RSR nr 912 (Bamber-Vanthoor-Jaminet) był zmuszony wymienić splitter, co trwało wiecznie, ofiarą kontaktu ze ścianą był Ford GT nr 67 (Briscoe-Westbrook-Dixon), a C7.R n °3 (Magnussen-Garcia-Rockenfeller) musiał przejść naprawę lewego przodu po kontakcie w alei serwisowej z… siostrzanym samochodem. Jeśli do GT oznaczonego niebieskim owalem wciąż brakuje trzech okrążeń, jego dwaj rywale są odpowiednio z powrotem na tym samym okrążeniu i jedno okrążenie za liderami.

W DPi główne informacje pochodzą z długiego remontu, któremu musiał przejść Cadillac DPi-V.R nr 5 (Albuquerque-Barbosa-Fittipaldi). Obrońca tytułu, ofiara upartych tylnych świateł, stracił przy tym 12 okrążeń. Jeśli Nissan Onroak nr 54 (Bennett-Braun-Dumas-Duval) zobaczyła, jak pękła jej lewa tylna opona i otrzymała 20-calowy stop & go z powodu nadmiernej prędkości w boksach, nadal uczestniczy w wyścigu na siódmej pozycji.

Ranking – bardzo prowizoryczny, ponieważ pierwszych siedem jest pogrupowanych w 10 – jest zdominowany przez dwa Cadillaki, numer 31 Derani-Nasr-Curran przed numerem 10 Kobayashiego-Alonso-J. Taylor-Van der Zande, za kierownicą którego Alonso spisał się znakomicie. Następnie Acura nr 6 (Montoya-Cameron-Pagenauda), dwie Mazdy RT24-P, Cadillac nr 85 firmy Barrichello, Nissan Onroak nr 54 firmy Bennett i Acura nr 7 firmy R. Taylor, która właśnie wpadła w obroty po zderzeniu z Mazdą Bernharda nr 77. Oto klasyfikacja po pierwszej kwarcie wyścigu, po której następuje rozdzielenie punktów dla Amerykanina Wytrzymałość Puchar.

W GTLM Corvette nr 4 (Gavin-Milner-Fässler) wyprzedza Porsche 911 RSR z numerem 911 (Tandy-Pilet-Makowiecki), Ferrari 488 GTE nr 62 (Pier Guidi-Calado-Rigon-Molina) i BMW M8 GTE nr 25 (Farfus-De Philippi-Eng-Herta). To ostatnie ratuje honor bawarskiej firmy, której numer 24 stracił około piętnastu okrążeń z powodu problemów z łącznością. Najlepszy Ford, nr 66 Bourdais-Hand-Müller jest czwarty.

La Mercedes-AMG GT3 nr 33 z Bleekemolen-Keating-Stolz-Fraga prowadzi GTD przed Audi R8 LMS GT3 nr 29 z Morad-Mies-D. Vanthoor i Mercedes-AMG GT3 nr 71 (Buhk-Schiller-Baumann-Perez).

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz