IMSA – Wayne Taylor Racing kontynuuje passę zwycięstw w Teksasie

Po miażdżących kwalifikacjach Cadillac DPi-VR z numerem 10 Wayne Taylor Racing z łatwością wygrał wyścig Lone Star Le Mans w Austin i pozostaje niepokonany w 2017 roku. Corvette wyszła z początkowego chaosu w GTLM.

opublikowany 07/05/2017 à 10:06

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

IMSA – Wayne Taylor Racing kontynuuje passę zwycięstw w Teksasie

La Cadillac DPi-VR nr 10 firmy Wayne Taylor Racing nigdy nie przestaje narzucać swojej dominacji IMSA Mistrzostwa Samochodów Sportowych 2017. Zwycięzcy pierwszych trzech rund Daytona, Sebring i Long Beach, bracia Jordana i Ricky’ego Taylora wczoraj wieczorem dodał kolejny sukces do swojego rekordu, wygrywając wyścig w Austin w Teksasie.

Nikt nie przyszedł kwestionować dominacji amerykańskiego prototypu, który pomimo zneutralizowania go w ostatnich minutach po rozpoczęciu pożaru na 2. – ESM Ligier DPi Ryana Dalziela, wówczas 3., zakończył prowadzeniem prawie 19″ w Cadillacu Dpi-VR nr 31 – Action Express Racing Erica Currana i Dane’a Camerona.

Po pożarze Ligiera nr 2 ostatni stopień podium zajęli Joao Barbosa i Christian Fittipaldi w drugim Cadillacu – Action Express Racing.

Oreca nr 85 – JDC-Miller Motorsports z Goikhberg – Simpson i drugi Ligier DPi z numerem 2 – ESM z Van Overbeek – Brown zamykają pierwszą piątkę. Na PC zespół Performance Tech Motorsports kontynuował dynamikę testów i kwalifikacji, dominując wyścig francuski Oreca FLM5 nr 09 – O'Ward.

Corvette mija trzecią

Po zwycięstwach w Sebring i Long Beach Wyścigi Corvette odniósł trzeci z rzędu sukces w 2017 roku w IMSA, z Garcia nr 3 – Magnussen.

Duet wyszedł bez szwanku z chaosu, jaki panował na pierwszym zakręcie pierwszego okrążenia, gdzie w wyniku zbiorowej kolizji wzięło udział kilka GTLM, w szczególności Ferrari 488 n°62 – Risi Competizione, et la Ford GT n°67 du Chip Ganassi Racing, la Porsche 911 RSR n°912, et la Corvette C7.R n°4.

Tuż przed połową wyścigu Corvette nr 3 przejęła kontrolę nad wyścigiem i nie odpuściła aż do mety, wyprzedziła dwa BMW M6 – Team RLL #25 z Auberlen – Sims i nr 24 Edwardsa – Tomczyka.

Patrick Pilet i Dirk Werner zajęli czwarte miejsce za pierwszym Porsche 911 RSR nr 911, przed Fordem GT nr 66 firmy Müller – Hand.

w GTD, Mercedes odniósł także trzeci z rzędu sukces, wygrywając dla AMG GT3 nr 33 – Riley Motorsports de Bleekemolen – Keating, który ostatecznie pokonuje Ferrari 488 GT3 nr 63 – Scuderia Corsa firmy Nielsen – Balzan i Mercedes-AMG GT3 nr 75 – SunEnergy1 Racing firmy Vautier – Habul.

Mathieu Jaminet, autor pole position w Porsche 911 GT3 R z numerem 28 – Alegra Motorsports, wraz ze swoim kolegą z drużyny Danielem Moradem zajął 7. miejsce.

Ranking wyścigów

Pełną relację z wydarzenia w Austin znajdziesz w numerze 2113 AUTOtygodniowo, dostępny od jutra wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz