Laguna Seca – Kwalifikacje: Albuquerque dominuje w grze podwójnej Acura

Filipe Albuquerque zdobył swoje pierwsze pole position w zawodach IMSA na torze Laguna Seca.

opublikowany 12/09/2021 à 09:27

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Laguna Seca – Kwalifikacje: Albuquerque dominuje w grze podwójnej Acura

Filipe Albuquerque ogłosił, że jego celem jest zwycięstwo w Laguna Seca w ten weekend. Portugalczyk potwierdził, że Acura DPi numer 10 czuła się bardzo komfortowo na tym torze, zdobywając dla japońskiej marki trzecie z rzędu pole position w Monterey, co było pierwszym w jego osobistej karierze w IMSA. „Ta jazda oszalała. W ostatnim zakręcie byłem cztery dziesiąte szybszy, a potem straciłem prędkość podczas hamowania. Myślę, że straciłem pół dziesiątej w ostatnim zakręcie.”– zwierzył się 36-letni kierowca, autor najlepszego czasu 1:14.441. Z Rickym Taylorem wystartuje w tę niedzielę w pierwszym rzędzie przed inną Acurą DPi, Danem Cameronem i Olivierem Pla (1:14.464). Kevina Magnussen (Cadillac Chip Ganassi Racing) w tej sesji stanął na podium z czasem 1:15.026. Brazylijski duet Felipe Nasr – Pipo Derani, zwycięski na Road America, zajmie na starcie dopiero piąte miejsce.

W LM P2 najlepszy czas osiągnął Oreca 07 z PR1 Mathiasen Motorsports (Keating / Jensen) z czasem 1:17.227 przed Era Motorsport (Merriman / Dalziel) z czasem 1:19.873. „Zawsze słyszałem o Lagunie, że jeśli uważasz, że Twój samochód jest dobrze ustawiony i dobrze się tutaj prowadzi, oznacza to, że nie jedziesz wystarczająco szybko”.”, powiedział Ben Keating, który w klasyfikacji generalnej wystartuje z siódmego miejsca. „Na tym torze Twój samochód nadal jest na biegu. To jedna z jego cech charakterystycznych.”

Jordan Taylor po raz czwarty z rzędu w tym sezonie ustanowił najlepszy czas GTLM za kierownicą Corvette C8.R z numerem 3, którą dzieli z Antonio Garcią. Amerykański kierowca ustanowił nowy rekord toru w tej kategorii, ustanawiając czas 1:21.151. „Przez cały weekend byliśmy trochę w tyle za samochodem (nr) 4.”– stwierdził Taylor. „Podczas treningów wydawali się nieco silniejsi, więc wprowadziliśmy kilka dużych zmian w drugim treningu i kwalifikacjach, aby w pewnym sensie stworzyć kwalifikujący się samochód. Znaleźliśmy kilka rzeczy dotyczących samego czasu okrążenia, ale nie sądzę, że będą one działać w przypadku ustawień wyścigowych. Oczywiście miło jest zdobyć pole position i zdobyć te punkty, a także mamy pojęcie, co możemy zrobić w wyścigu po ustalonym punkcie. »

Trent Hindman a placé la Porsche 911 GT3R numéro 16 de Wright Motorsports en tête des GTD en 1:24.505. Une longue attente pour le pilote du New Jersey, deux ans après sa dernière pole et après trois deuxièmes places dans cet exercice cette saison. „Powiedziałem chłopakom przed kwalifikacjami, że jeśli w tym roku po raz czwarty zajmiemy drugie miejsce, myślę, że niektórym powrócą głowy”.– powiedział Hindman. „Była duża motywacja, aby dopilnować, aby taka sytuacja się więcej nie powtórzyła”. Mnóstwo pracy chłopaków z Wright Motorsports od pierwszego treningu do drugiego treningu i kwalifikacji, więc jedyne, co możemy zrobić, to nagrodzić ich za cały poświęcony czas i wysiłek. »

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz