Rekordowy pole position dla Mazdy w 24-godzinnym wyścigu Daytona

Brytyjczyk Oliver Jarvis oferuje pole position zespołowi Mazda Joest. Nick Tandy i Porsche zabłysnęli w GTLM.

opublikowany 24/01/2019 à 23:01

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Rekordowy pole position dla Mazdy w 24-godzinnym wyścigu Daytona

Avec le surcroît de puissance accordé aux DPi et les pneus Michelin qui ont remplacé Continental, on s’attendait à voir des records tomber. Oliver Jarvis signe ainsi la pole position de l’édition 2019 des 24 Heures de Daytona grâce à un tour bouclé en 1’33 »685. Le Britannique, qui partage le volant de la Mazda RT24-P n°77 avec Tristan Nunez, Timo Bernhard et René Rast, a battu de 2 »3 la pole position de l’an passé et de 0 »190 le précédent record de la piste, détenu depuis 1993 par P.J. Jones au volant d’une Toyota Eagle MkIII.

Obok niego, w pierwszym rzędzie, Jarvis zastanie Ricky’ego Taylora, wjechanego samochodem Acura ARX-05 nr 7 z Helio Castronevesa i Aleksander Rossi. Amerykanin, który stracił 0”188 do referencji, wyprzedził swojego kolegę z drużyny Juana Pablo Montoyę (Acura ARX-05 nr 6) i Mazdę nr 55 Jonathana Bomarito. Pierwszą piątkę uzupełnia Cadillac DPi-VR.R z numerem 31 Action Express Racing, powierzony podczas tej sesji ustępującemu mistrzowi Felipe Nasrowi. Ten ostatni poprzedza Cadillaca Wayne Taylor Racing, za kierownicą którego znajdziemy Jordana Taylora, Rengera van der Zande, Fernando Alonso et Kamui Kobayashi.

 

 

Pierwszy LM P2, #07 DragonSpeed ​​​​Oreca 81 Jamesa Allena-Mikołaj Lapierre-Ben Hanley-Henrik Hedman jest dziesiąty. Korzystając ze strategii, która sprawdziła się w zeszłym roku, Core Autosport zdecydował się wysadzić za kierownicę swojego pana Jona Bennetta na kwalifikacje. Amerykanin podniósł Nissana Onroaka z numerem 54 na 13. miejsce, 3 cale od pole position. Nie ma się czym martwić, drużyna wicemistrzów sezonu 2018 jest już w wyścigu.

Nick Tandy, avec sa Porsche 911 RSR aux couleurs Brumos, a fait parler la poudre en GTLM. Le Britannique, qui fait équipe avec Patrick Pilet et Frédéric Makowiecki, s’adjuge la pole grâce à un tour bouclé en 1’42 »257. La Corvette C7.R n°3 (Magnussen-Garcia-Rockenfeller), Ford nr 67 (Briscoe-Westbrook-Dixon) i Ferrari 488 GTE nr 62 (Rigon-Calado-Molina-Pier Guidi) jedź odpowiednio na 0”326, 0”377 i 0”455. Najlepsze BMW, nr 24 J. Krohna-J. Edwards-Mostert-Zanardi jest siódmy z wynikiem 0.

 

 

W GTD pole position zajął Marcos Gomes, który dzieli Ferrari 488 GT3 z numerem 13 Via Italia Racing z Victorem Franzonim, Chico Longo i Andreą Bertolini. W czasie 1:45”257 był o 0”067 przed nim Mercedes AMG-GT3 nr 33 od Riley Motorsports powierzony Jeroenowi Bleekemolenowi, Benowi Keatingowi, Luca Stolzowi i Felipe Fradze, a do 0”139 Acura NSX GT3 nr 86 od Farnbacher-Hindman-Marks-Allmendinger.

 

 

Dzień się jeszcze nie skończył, gdyż dziś wieczorem o godzinie 1:30 (czasu francuskiego) zawodnicy będą uprawnieni do trzeciej bezpłatnej sesji treningowej w nocy, trwającej 1 godzinę i 30 minut.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz