Rebellion zdobywa tytuł Petit Le Mans, Muscle i TDS

Rebellion Racing odnosi pierwsze zwycięstwo w Petit Le Mans. Muscle Milk Pickett Racing nadal zdobył tytuł ALMS, a Thiriet z TDS Racing zdobył tytuł ELMS.

opublikowany 21/10/2012 à 09:09

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Rebellion zdobywa tytuł Petit Le Mans, Muscle i TDS

Rebellion Racing opanuje swój temat w Petit Le Mans zdobywając pole position i wygrywając z Neelem Janim, Andreą Belicchi i Nicolasem Prost co zapewniło szwajcarskiemu zespołowi pierwsze zwycięstwo na Road Atlanta pod koniec wyścigu, w wyniku którego pozostałe LMP1 popadły w chaos. Wydawało się, że Muscle Milk Pickett Racing jest w stanie powalczyć ze szwajcarską drużyną, a Lucas Luhr przejął kontrolę nad wyścigiem już w pierwszą godzinę po postojach. Jednak wyścig HPD ARX-03a nr 6 został zniszczony po tym, jak wypadł z toru przez a Porsche 911 GT3 Cup w kategorii GTC. Naprawa trwała wówczas 40 minut, aby samochód mógł wrócić na tor. Zespół Luhr-Dumas-Graf zajął dopiero 34. miejsce, ale wykorzystał porażkę Dyson Racing Lola i zdobył tytuł ALMS.

Słabe wyniki LMP1 pozwoliły na wyróżnienie się niższej kategorii. Bouchut-Diaz-Tucker odniósł zwycięstwo w LM P2, umieszczając HPD ARX-03b z Level 5 Motorsports na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej, co pozwoliło Scottowi Tuckerowi i Christophe'owi Bouchutowi zdobyć koronę LMP2 w ALMS. Podium wyścigu uzupełnia Morgan z ekipy Conquest Wytrzymałość z Plowman-Lux-Heinemeier Hansson (przed wycofaniem tego ostatniego z eksploatacji), któremu na mecie zabrakło zaledwie ośmiu sekund do HPD. Tym samym Tucker i bracia Franchitti uzupełniają podium drugim HPD ARX-03b z Level 5 Motorsports, podczas gdy pierwszą piątkę uzupełnia Oreca 03 z Thiriet firmy TDS Racing prowadzony przez Thirieta-Tinseau-Beche, który zdobył tytuł w WIĄZY wygrywając przed Highcroft Racing DeltaWing prowadzonym przez Gunnara Jeannette i Lucasa Ordoneza. Alex Popow zdobywa tytuł ALMS L MPC dzięki zwycięstwu drużyny Core Autosport reprezentowanej przez Popow-Wilkins-Dalziel. Załoga Oak Racing Morgan (Nicolet-Pla-Baguette) zajęła dopiero piąte miejsce w LM P2 po tym, jak jej wyścig został zakłócony przez problem ze starterem.

Extreme Speed ​​​​Motorsports wygrywa GT dzięki Ferrari 458 Italia Vilandera-vana Overbeek-Sharpa, który jest tylko 30 sekund przed Corvette C6 ZR1 Garcii-Magnussen-Taylor. Chevrolet wyprzedził dwa BMW M3 E92 firm Auberlen-Summerton-Müller i Summerton-Alzen-Müller. NGT Motorsports bez trudności zwyciężyło w GTC z zespołem Farnbacher-Giermaziak-Cisneros przed dwoma Porsche z zespołu TRG z Canache-Pumpelly-Di Guidią i Collardem-Hedlund-Gutierrezem. IMSA Performance Matmut z łatwością zwyciężył w GTE Am i tym samym zdobył koronę kategorii w ELMS za kierownicą Porsche 911 GT3 RSR firmy Narac-Armindo-Pons.

Po dochodzeniu przeprowadzonym przez stewardów, podium Petit Le Mans uległo zmianie. Morgan nr 37, który zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej, został obniżony, a Martin Plowman został obniżony za jazdę o siedem minut za długo. Tym samym HPD ARX-03b nr 55 należący do klasy 5 Motorsports firmy Franchitti-Tucker-Franchitti dziedziczy ostatni stopień podium.

Zapraszamy do zapoznania się z relacją z finałów ELMS i ALMS w Petit Le Mans w kolejnym numerze AUTOhebdo, dostępną od wtorku w wersji cyfrowej na iPada, PC i Mac, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz