Sebring: Pojedynek Peugeot – Aston Martin

Po opublikowaniu listy zgłoszeń do 12-godzinnego wyścigu w Sebring, Peugeot jest wielkim faworytem ze swoimi dwoma modelami 908 HDi FAP, ale będzie musiał uważać na Astona Martina.

opublikowany 27/02/2010 à 12:29

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Sebring: Pojedynek Peugeot – Aston Martin

Jeśli kategoria GT2 będzie największa i będzie liczyła 14 samochodów, w centrum uwagi znajdą się LMP1, królowe wytrzymałości. Jednak 12-godzinny wyścig w Sebring nie będzie już takim samym pojedynkiem, jak w 2009 roku. W zeszłym roku zupełnie nowe Audi R15 TDI stawiało pierwsze kroki w rywalizacji, a Peugeot rozpoczął swój trzeci sezon wytrzymałościowy z nową motywacją, aby odnieść ostateczne zwycięstwo Audi. W tym roku Audi nie przekroczyło Atlantyku: pierwszy w tym roku pojedynek Audi-Peugeot odbędzie się w Europie na 1000-kilometrowym torze Spa-Francorchamps.

To jest ten czas Aston Martin który będzie zlokalizowany na Route des Lionnes. Po ponownej ocenie równoważności benzyny i oleju napędowego Lola Chrisa Buncombe, Harolda Primata i Adriana Fernandeza mogła przystąpić do walki o zwycięstwo u boku 908 HDi FAP. Niedawne „testy zimowe” w Sebring pokazały, że Aston Martin może ustanowić na tym torze bardzo dobre czasy, podczas gdy w Peugeocie okazuje się nieufność do prototypu Gaydona. Francuski producent będzie miał jednak tę przewagę, że będzie miał dwa egzemplarze 908, co daje dwukrotnie większe szanse na wygraną.

Peugeot będzie mógł także przetestować trzech kierowców, którzy zasiądą za kierownicą 908 nr 1 podczas 24 godziny Le Mans : Anthony Davidson, nowicjusz oraz zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2009, Alex Wurz i Marc Gené. Ich były kolega z zespołu, David Brabham, będzie ścigał się w LMP2, za kierownicą HPD ARX-01c, powszechnie ulubionego w swojej kategorii. Australijczyk połączy siły z Marino Franchitti i Simona Pagenauda. Ten ostatni, startujący kierowca Peugeota w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2010, będzie ścigał się w Sebring przeciwko swoim przyszłym kolegom z zespołu, Sébastienowi Bourdais oraz Pedro Lamy, towarzyszący Nicolasowi Minassianowi, jadący drugą 908 w tym 12-godzinnym wyścigu.

GT2 to z pewnością najbardziej ekscytująca kategoria, ze względu na większą liczbę zgłoszonych samochodów, bo aż 14. Poza tym jest wielu faworytów do ostatecznego zwycięstwa. Znów idziemy na pojedynek Ferrari-Porsche, przy czym najczęściej reprezentowane są modele 430 GT i 911 GT3 RSR, z czterema modelami na markę. Szczególnym miejscem wartym obejrzenia będzie Risi Competitionizione (Ferrzari), a zwłaszcza samochód nr 62 prowadzony przez Jaime'a Melo, Gianmarię Bruni i Pierre'a Kaffera.

Poza Porsche i Ferrari, C6R z Corvette Racing mogłyby psuć zabawę z dwiema jednorodnymi załogami: Jan Magnussen, Johnny O'Connel i Antonio Garcia na nr 3; Oliver Gavin, Olivier Beretta i Emmanuel Collard na 4. miejscu. BMW Rahal Letterman również będzie na spotkaniu w Sebring i dzięki dwóm BMW E92 M3 może wygrać z wielkimi nazwiskami w swojej dyscyplinie.

Ponadto 12-godzinny wyścig w Sebring będzie okazją do zobaczenia przybycia Formuły Le Mans, w której bierze udział pięć samochodów. W kategorii GTC ogłaszanych jest także sześć pucharów Porsche 911 GT3 Cup.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz