Sebring – Audi nr 1 i Corvette nr 4 na koniec napięcia

Po wspaniałym pojedynku z kolegami z drużyny Tomem Kristensenem, Allanem McNishem i Lucasem di Grassi kierowcy Audi nr 1 zwyciężyli w 61. edycji 12-godzinnego wyścigu w Sebring.

opublikowany 17/03/2013 à 06:20

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Sebring – Audi nr 1 i Corvette nr 4 na koniec napięcia

Przez dwanaście godzin wynik tego wyścigu był bardzo niepewny. Jeśli Audi obiecano zwycięstwo, okaże się, który zespół zwycięży. Do ostatnich minut nie można było poznać tożsamości zwycięzców. Wreszcie, dzięki dobrze przeprowadzonemu wyścigowi, Benoît Tréluyer, Marcel Fässler i Oliver Jarvis objęli prowadzenie zaledwie o siedem sekund.

Trzej mężczyźni po raz pierwszy w swojej karierze dodali swoje nazwiska do zwycięzców imprezy na Florydzie. Jarvis odnosi tam swoje pierwsze proto zwycięstwo, a Tréluyer swoje pierwsze na amerykańskiej ziemi.

Na trzecim stopniu podium znajduje się Lola B12/60 nr 12 firmy Rebellion Racing. Mikołaj Prost, Neel Jani i Nick Heidfeld zagrali bez najmniejszej fałszywej nuty. Podium, pierwszy zawodnik ALMS na mecie, lepszy wynik szwajcarskiej drużyny nie mógł sobie wymarzyć.

Zarejestrowany z opóźnieniem, Level 5 Motorsports nie powinien żałować, że odbył podróż. Zespół Scotta Tuckera zdobywa dublet, a HPD ARX-03b nr 551 Ryana Briscoe-Marino Franchitti-Scotta Tuckera przed numerem 552 Simona Pagenauda-Ryan Hunter Reay-Scott Tucker.

Bitwa GT była epicka do samego końca. I wreszcie, pomimo różnych niepowodzeń, które spowodowały spadek w rankingach, Corvette C6 ZR1 z numerem 4 na koniec wyścigu odzyskała miejsce, które zajmowała na starcie, czyli pierwsze. Na godzinę przed metą sukces wydawał się obiecany Ferrari Drugie miejsce zajął Risi Competizione Gianmarii Bruni-Oliviera Beretta-Matteo Malucelli.

Oreca 09 FLM PR1 Mathiasen Motorsports of Ostella-Guasch-David Cheng wygrywa w LM PC i Porsche 911 GT3 Cup TRG Alex Job Racing J. Bleekemolen-MacNeil-Von Moltke robi to samo w GTC.

Aby zobaczyć większość zawodników obecnych w ten weekend, będziemy musieli teraz poczekać na drugą rundę ALMS, która odbędzie się 20 kwietnia w Long Beach. Tydzień wcześniej Rebellion Racing, Audi Sport Team Joest czy nawet Aston Martin Racing i Greaves Motorsport zmierzą się podczas 6-godzinnego wyścigu na Silverstone, otwierającego rundę mistrzostw świataWytrzymałość FIA WEC.

Klasyfikacja 12-godzinnego wyścigu w Sebring:

1.Fässler-Jarvis-Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro nr 1), 364 okrążenia w czasie 12:00, 11" 638. Di Grassi-Kristensen-McNish (Audi R2 e-tron quattro nr 18) przy 2" 7. Prost (Lola B6/3-Toyota nr 12) przy 5 t., 4. Dumas-Graf-Luhr (HPD ARX-03c nr 6), 5. Beche-Belicchi-Cheng (Lola B12/60-Toyota nr 13) przy 10 t., 6 . Briscoe-M. Franchitti-Tucker (HPD ARX-03b nr 551) o 18 t. (1. LM P2), 7. Hunter Reay-Pagenaud-Tucker (HPD ARX-03b n°552) przy 19 t., 8. Kimber Smith-Lux-Zugel (Zytek Z11SN-Nissan n°41) przy 22 t., 9. Cheng-Guasch-Ostella (Oreca 09 FLM nr 52) przy 28 t. (1. LM PC), 10. Cumming-Marcelli-Johansson (Oreca 09 FLM nr 8) przy 29 t.,…,15. Gavin-Milner-Westbrook (Corvette nr 6 C1 ZR4) na 31 okrążeniach (1. GT),…, 24. J. Bleekemolen-MacNeil-Von Moltke (Porsche 911 GT3 Cup nr 22) przy 49 t. itd.

0 Zobacz komentarze)