Sheena Monk: „Moim celem jest start w Le Mans”

W wieku 33 lat Sheena Monk odkryje najwyższy poziom IMSA po wycięciu zębów w Super Trofeo Lamborghini i Michelin Pilot Challenge. Spotkaliśmy Amerykanina w Daytona.

opublikowany 27/01/2023 à 10:04

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Sheena Monk: „Moim celem jest start w Le Mans”

Sheena Monk doświadczy najwyższego poziomu IMSA w Daytona (Zdjęcie: Gradient Racing)

Sheena Monk, jakie są twoje odczucia tutaj, w Daytona?

Zrobiłem tu już kilka wyścigów, więc dobrze znam tor, ale wiesz, to mój pierwszy start w kategorii GTD, więc po prostu próbuję się uczyć, szczególnie w zakresie zarządzania ruchem, zwłaszcza, że ​​będzie to mój pierwszy ścigać się w najwyższej klasie rozgrywkowejIMSA.

Czy uważa Pan to za ważny krok w swojej karierze?

Zdecydowanie tak, ale po trzech latach nauki w Michelin Pilot Challenge (jedno zwycięstwo, cztery podia) czuję się dobrze przygotowany. Przyp. red.). Samochód (Acura NSX GT3 z zespołu Gradien Racing) jest znacznie wydajniejszy niż maszyny GT4, ale wyzwanie jest znacznie większe w przypadku znacznie trudniejszego terenu i zarządzania ruchem w pięciu kategoriach. Jako kierowca musisz więc zachować znacznie większą czujność.

Wyścigi Sheena Monk Gradien

Sheena Monk jeździła Fordem Mustangiem GT4 w konkursie Michelin Pilot Challenge w 2022 r. (Zdjęcie: © 2022 Michael L. Levitt)

Wygląda na to, że masz dobre relacje ze swoją koleżanką z drużyny, Katherine Legge…

Znamy się od kilku lat. Była moją trenerką i była obecna podczas mojego pierwszego wyścigu (w Imola w Super Trofeo Lamborghini w sezonie 2017. Przyp. red.), więc widziała mnie od pierwszych chwil na torze aż do chwili obecnej. Między nami jest pewien poziom komfortu i dobrze jest znów być razem. Mam wobec nas obojga duże ambicje. Nie wiem do końca, co przewidywać na ten rok, wolę pozostać realistą, ale powiedziałbym, że w tym sezonie jesteśmy pretendentami do kilku miejsc na podium. Myślę, że to rozsądne.

Co jest najtrudniejsze do przyswojenia w tym samochodzie?

Muszę go przyciągnąć do liny trochę mocniej, niż jestem do tego przyzwyczajony. Ten samochód lubi, gdy trzyma się przód w dół, aby uniknąć odrobiny podsterowności. Nie jestem też przyzwyczajony do tak dużego docisku, więc muszę bardziej zaufać aerodynamiki samochodu.

Mistrzostwa samochodów sportowych IMSA Weathertech

Sheena Monk odkrywa GT3 w Daytona (Zdjęcie: Gradient Racing)

Jakie masz ambicje na resztę swojej kariery? Przejdź do prototypu?

Nie, żadnego prototypu, chyba że pojawi się okazja, ale naprawdę skupiam się na samochodach turystycznych. Moim celem jest znaleźć się w gronie najlepszych w IMSA i dostać się do 24 godziny Le Mans.

Dlaczego nie w prototypie?

Myślę, że mam więcej możliwości nawiązania relacji z producentem i pozostania tam. GT3 to platforma globalna, dzięki czemu mogę podróżować w dowolne miejsce na świecie. Oczywiście wspaniale byłoby rywalizować w LM P2 lub LM P3, ale karierę rozpoczęłam późno (Sheena Monk ma 33 lata, a karierę rozpoczęła w 2017 r. przyp. red.) i wolę pozostać realistką, jeśli chodzi o moją sytuację i dostępnych mi możliwości. Od lat mówiłem, że chcę ścigać się w LM P3, ale tak naprawdę nie wiem, jak daleko zajdę. Skupiam się na GT.

Jaki jest twój cel na pierwszy weekend na tym poziomie?

Zdobądź zegarek! Taki jest cel, gdy masz dobry zespół kierowców, a Twój samochód wygląda konkurencyjnie. Trudno powiedzieć, jakie jest nasze tempo w porównaniu do innych na przestrzeni długiego przejazdu, ale jeśli utrzymamy czystość, możemy być w dobrej sytuacji.

Wykonanie odcisków ucha jest konieczne, abyśmy mogli stworzyć Twoje monitory Mercedes nadal wydają się być ponad innymi...

Tak, Mercedes jest mocny, ale tutaj wszystko może się zdarzyć. Widzieliśmy go podczas pierwszego treningu wolnego i mam nadzieję, że kierowca Winward Racing radzi sobie dobrze (Lucas Auer wycofuje się z 24-godzinnego wyścigu w Daytona). To długi wyścig i to, że masz dobre tempo, nie oznacza, że ​​na koniec będziesz walczył o zwycięstwo. Wiele z nich polega na byciu mądrym.

CZYTAJ TAKŻE > Jak śledzić 24 godziny Daytona?

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz