Wayne Taylor Racing i Fernando Alonso wygrywają 24-godzinny wyścig w Daytona

Bardzo frustrujące, ponieważ na dwie godziny przed końcem przerwała je czerwona flaga, 57. edycję 24-godzinnego wyścigu Daytona wygrał Wayne Taylor Racing i jego kwartet Fernando Alonso-Renge van der Zande-Jordan Taylor-Kamui Kobayashi.

opublikowany 27/01/2019 à 20:25

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Wayne Taylor Racing i Fernando Alonso wygrywają 24-godzinny wyścig w Daytona

Pozostaniemy głodni. Po pierwszej trzeciej wyścigu o rzadkiej intensywności, runda otwierająca sezon 2019IMSA Mistrzostwa SportsCar zostały przerwane przez dwie czerwone flagi, w tym jedną oznaczającą dwie godziny przed końcem. Felipe Nasr (Cadillac DPi-V.R nr 31) strzelił prosto kilka minut, zanim był wzburzony, Fernando Alonso skorzystał z okazji, aby przejąć stery wyścigu. Wybawienie dla Hiszpana, ponieważ już nie odejdzie.

Dlatego też dwukrotny mistrz świata Hiszpanii wpisał się na listę zwycięzców 24-godzinnego wyścigu Daytona już po swoim drugim udziale w tej imprezie, dzieląc się z nim Cadillakiem DPi-VR nr 10 firmy Wayne Taylor Racing. Kamui Kobayashi, Renger van der Zande i Jordan Taylor. To drugie zwycięstwo tego ostatniego w dwurundowym wyścigu na Florydzie, a trzecie dla zespołu jego ojca Wayne'a Taylora, jeśli uwzględnimy to, które odniosło w 2005 roku pod nazwą SunTrust Racing.

Na drugim miejscu znajduje się inny Cadillac, numer 31 Felipe Nasr-Eric Curran-Pipo Derani, który wyprzedza Acurę ARX-05 z numerem 7 Helio Castronevesa-Ricky-Taylor-Alexander Rossi. Następnie Nissan Onroak z numerem 54 z Core Autosport (Colin Braun-Jon Bennett-Romain Dumas-Loic Duval) – chociaż opóźniony z powodu problemów ze skrzynią biegów i zjazdem z toru – oraz Cadillac nr 85 JDC-Miller należący do Mishy Goikhberga, Tristana Vautiera-Devlina DeFrancesco-Rubensa Barrichello.

Cadillac nr 5 (Filipe Albuquerque-Joao Barbosa-Christian Fittipaldi) był opóźniony z powodu różnych problemów mechanicznych, w tym uporczywych tylnych świateł, podczas gdy dwie Mazdy wycofały się z powodu problemów z silnikiem, podobnie jak Acura ARX-05 nr 6. (Simona Pagenauda-Juan Pablo Montoya-Dane Cameron). Trzy samochody, które pozostały w czołówce, zanim przeżyły rozczarowania.

Pierwszy LM P2 jest szósty, Oreca 07 nr 18 firmy DragonSpeed ​​​​(Roberto Gonzalez-Pastor Maldonado-Sebastian Saavedra-Ryan Cullen). Zwycięstwo w kategorii, które od dawna obiecywano siostrzanemu samochodowi nr 81 Mikołaj Lapierre-Henrik Hedman-Ben Hanley-James Allen zatrzymał się na torze 2:30 przed metą.

W GTLM niespodzianka, ponieważ BMW wykorzystało warunki, aby narzucić swój nr 8 M25 GTE Augusto Farfus-Connorowi z Philippi-Philipp Eng-Colton Herta. Bawarczyka, którego prawie nigdy nie widziano na szczycie hierarchii, poprzedza Ferrari 488 GTE n°62 de Risi Competizione (James Calado-Alessandro Pier Guidi-Davide Rigon-Miguel Molina) et la Ford GT n°67 de Ryan Briscoe-Richard Westbrook-Scott Dixon. Porsche, qui partait avec le statut de favori, a perdu ses ultimes espoirs après une sortie de Earl Bamber (911 RSR n°912) et un tout-droit de Makowiecki (911 RSR n°911), parti en aquaplanning avant de percuter la Ford GT n°66.

Zwycięstwo GTD przypadło Lamborghini Huracan GT3 z numerem 11. Rolfa Ineichena, Mirko Bortolottiego, Christiana Engelharta i Rika Breukersa. Podium uzupełniają Audi R8 LMS nr 29 firmy Land Motorsport (Daniel Morad-Christopher Mies-Dries Vanthoor) oraz Lexus RC F GT3 nr 12 firmy AIM Vasser Sullivan (Frank Montecalvo-Townsend Bell-Aaron Telitz-Jeff Segal ).

Kolejna runda – 12 godzin w Sebring – odbędzie się 16 marca w ramach wspólnego spotkania z WEC.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz