Gdzie są zespoły obsługi klienta Porsche?

Ponieważ 24-godzinny wyścig w Daytona szybko się zbliżał, Porsche skontaktowało się tylko z dwoma zespołami klientów. Gdzie są inni?

opublikowany 19/09/2022 à 16:10

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Gdzie są zespoły obsługi klienta Porsche?

Testy Porsche 963 w Daytona (Zdjęcie: Porsche)

Ofiara sukcesu w pierwszych godzinach po ujawnieniu barw nazwy Porsche 963 wraz z kolejnymi zapowiedziami JOTA i JDC-Miller MotorSports niemiecki producent nie komunikował się już na temat swoich przyszłych klientów biorących udział w zawodach. 

W maju ubiegłego roku, na marginesie 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps, oprócz JOTA, wyróżniały się nazwy WeatherTech Racing, Pfaff Motorsports, United Autosports, a zwłaszcza Proton Competition. Wśród nich zespół Richarda Deana nigdy nie ukrywał chęci przejścia do Hypercar, ale od tego czasu potwierdził swoją obecność w kategorii LM P2 na sezon 2022, potwierdzając tym samym swoją gwiazdę, Filipe Albuquerque. 

Proton w IMSA i WEC w Porsche 963?

Interesy WeatherTech Racing i Pfaff Motorsports nie dawały już znaku życia, natomiast bardziej zaskakujący A.J. Pojawił się Foyt Racing. Zespół zaangażował się IndyCar liczył zatem na sfinalizowanie porozumienia z niemieckim producentem wokół jego kierowcy odpowiedzialnego za owale, J.R. Hildebranda. Firma ze Stuttgartu nawet sprzyjała temu partnerstwu, ale trudności finansowe legendarnego amerykańskiego zespołu kierowców nie są tajemnicą do tego stopnia, że jednomiejscowy Numer 11 podzielony między Tatianę Calderón i JR Hildebrand, aby nie zakończyć sezonu. Przedwczesny koniec z powodu opóźnień w płatnościach ze strony sponsora ROKiT. Zespół z Teksasu nie jest nawet pewien, czy w 2022 r. będzie w stanie wystawić drugi samochód. Ten może odzyskać Stefan Wilson i Cusick Motorsport, 33. i ostatni samochód zgłoszony do wyścigu Indy 500 w 2022 r. 

Ponieważ dwa zgłoszenia są już zarezerwowane dla Team Penske, a trzeci wpadł w ręce JDC-Miller MotorSports, tylko jeden pozostaje dostępny w IMSA. Podobnie jak w WEC, où JOTA, associé à Hertz, a décroché la troisième inscription. Associé à Porsche depuis plusieurs années, Proton Competition pourrait dès lors faire coup double en récupérant les deux 963 restantes.

W połowie września nadal poruszana jest kwestia zespołów klientów i wynika z tego kalendarz tego ostatniego. Doświadczony rozwój prototypu nieprzewidziany w ostatnich tygodniach, gdzie Niemcy szczególnie napotkali problemy z MGU. Na marginesie ostatniej sesji testowej w Daytona Porsche ogłosiło swoją nieobecność w 8-godzinnym wyścigu w Bahrajnie, ostatniej rundzie WEC odbywającym się 12 listopada, aby zoptymalizować czas i harmonogram testów przed oficjalnym przystąpieniem do zawodów w 24-godzinnym wyścigu w Daytona (26-29 stycznia). W rzeczywistości producent planuje przejechać 30 000 kilometrów testów do podwójnego tournée po Florydzie, ale przejechał tylko nieco ponad połowę z nich (16 000). 

Skomplikowane początki Peugeot 9X8 podczas 6-godzinnego wyścigu na torze Monza pokazał problemy, jakie można napotkać podczas debiutu w zawodach, i logiczne jest, że Porsche zdecydowało się uniknąć ewentualnej afrontu ze strony Bahrajnu. W obliczu ostatnich problemów firma ze Stuttgartu powinna przede wszystkim popracować nad tym, aby jej samochody służbowe były gotowe na pierwsze wydarzenia, a zatem Daytona dla IMSA, a 1000 mil Sebring dla WEC (marzec 2022). Klienci, także ci, którzy już kupili swój prototyp, mogli wtedy trochę poczekać z przystąpieniem do konkursu…

CZYTAJ TAKŻE > Powody odwrotu Porsche

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz