24H. Le Mans – 3. PR: Toyota nr 7 dominuje na ostatniej próbie generalnej przed Hyperpole

Bez większego zaskoczenia Toyota umieściła swoje dwa samochody na czele ostatniej sesji treningowej przed Hyperpole w ten czwartek o 20:00. GR010 N°7 wyprzedził N°8 i Glickenhaus 007 N°708.

opublikowany 09/06/2022 à 18:18

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

24H. Le Mans – 3. PR: Toyota nr 7 dominuje na ostatniej próbie generalnej przed Hyperpole

Dzięki Kamui Kobayashiemu Toyota nr 7 zdominowała trzeci trening 3-godzinnego wyścigu Le Mans. ©DPPI/F. Le Floc'h

Trzecia i ostatnia sesja treningowa przed Hyperpole nie była zbyt ożywiona pod względem czasowym. Jeśli najlepszy czas tygodnia, uzyskany przez Oliviera Pla na Glickenhaus 007 nr 700 w 3'28"900, został z pewnością pobity o ponad 2 sekundy, to głównie wypadki zarysowały te EL3.

C’est d’abord l’Oreca 07 N°13 du Team TDS Racing X Vaillante qui s’est illustrée avec la première neutralisation de la séance d’essais libres. Aux commandes de la LM P2 de l’écurie héraultaise, Philippe Cimadomo a terminé sa course dans le mur de béton au niveau des Esses Porsche. En tentant de dépasser une GT, il a percuté la WRT N°31 et n’a pas pu échapper au pire.

Sébastien Page na Oreca nr 39 w Graff Racing był 2e kierowca doświadczył wypadku podczas tych EL3. Stracił kontrolę nad wierzchowcem opuszczając Indianapolis i uderzył w barierki zabezpieczające po lewej stronie toru.

Toyota zapewnia

Comme prévu, c’est Toyota qui s’est illustré au niveau des chronos en plaçant ses 2 GR010 en tête de la feuille des temps. La N°7 a devancé la voiture sœur (N°8) grâce à Kamui Kobayashi. Japończycy lepiej przeszli w 3'26'796 i tym samym spadli z ligi Brendon Hartley na pozycji nr 8 o nieco ponad 3 dziesiąte. Glickenhaus 007 nr 708 uzupełnił czołową trójkę o prawie 3 dziesiątych.

Alpine ze swojej strony wciąż nie udaje mu się zbliżyć do samochodu prowadzącego. Pomimo zwiększonej mocy przy odzyskaniu 11 MJ energii, która osiągnęła 785 MJ, A480 nr 36 nie mógł osiągnąć nic lepszego niż 5. z Hypercarów, czyli więcej niż 2 od Toyoty GR4 nr 010. Przy tym tempie wydaje się, że w czwartkowy wieczór trudno będzie zdobyć pole position, chyba że władze zdecydują się ponownie skorygować BoP. 

W LM P2 drużyna United Autosports również osiągnęła dublet dzięki Oreca z numerami 22 i 23, przy czym ten pierwszy zajął prowadzenie z okrążeniem 3'30″964. Na linii wyprzedził swój siostrzany samochód zaledwie o 61 tysięcznych, a WRT nr 31 o 66! Wystarczająco, aby dostrzec bardzo ciasną Hyperpole w tej kategorii.

Wyeliminowany z wyścigu na Hyperpole zawodnik COOL Racing z numerem 37 zakończył wyścig na obrzeżach czołowej trójki dzięki najlepszemu okrążeniu wynoszącemu 3'3"32 podpisanemu przez Ricky'ego Taylora.

Korwety pod kontrolą w GTE Pro, Porsche w Am

W LM GTE Pro trudno wyrobić sobie opinię na temat kolejności klasyfikacji jako Ferrari zakończył z dala od Porsche, a zwłaszcza Corvette. Pierwsze 488 GTE EVO w klasyfikacji kategorii, numer 52, uplasowało się na 5. miejscu, ponad sekundę za Corvettą nr 64, która uzyskała czas 2'52″307. Czas pokaże, czy maszyny AF Corse ukryją swoją grę, aby wygrać sprawę z BoP.

 

W Am Porsche nr 46 z Team Project 1 wyprzedziło peletonAston Martin Numer 33 od TF Sport i Porsche nr 99 od Hardpoint Motorsport.

CZYTAJ TAKŻE > Program 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2022

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz