24h Le Mans – Toyota zdobywa pole position

Dzięki rekordowemu okrążeniu Kamui Kobayashiego w drugim kwartale Toyota zdobywa pole position w 2-godzinnym wyścigu Le Mans 24.

opublikowany 16/06/2017 à 00:12

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

24h Le Mans – Toyota zdobywa pole position

Le rekordowe okrążenie Kamui Kobayashiego (Toyota TS050 Hybrid nr 7) en 3'14 ″ 791 nie ulegnie poprawie podczas ostatniej sesji kwalifikacyjnej zorganizowanej wieczorem w Sarthe. Japończycy pozostaną zatem autorem pole position w 85. edycji konkursu 24 godziny Le Mans i od tego czasu podwaja się dla japońskiej marki Kazuki Nakajima ostatecznie umieścił hybrydę nr 050 TS8, opóźnioną w Q2 przez wymianę silnika w związku z problemem z dostawą oleju, na drugiej pozycji z czasem 3’17”128, 2”3 z tyłu.

Porsche échoue donc à hisser une 919 Hybrid sur la première ligne pour la première fois depuis son retour en 2014, après un triplé en 2015 et un doublé l’an passé. La meilleure LM P1 allemande se classe troisième à 2″4 avec la n°1 de Lotterer – Tandy – Jani.

Porsche 919 nr 2 firm Bamber – Hartley – Bernhard uzupełnia drugi rząd w 100% Weissach, pomimo unieruchomienia Brendon Hartley w Q3 po problemie z temperaturą silnika.

Mikołaj Lapierre, Stéphane Sarrazin et Yuji Kunimoto s’élanceront depuis la cinquième place avec la Toyota n°9 devant la ENSO CLM P1/01 du ByKolles Racing de Webb – Kraihamer – Bonanomi.

Ostatnie słowo należy do Alexa Lynna

Po Q2 wydawało się, że CEFC Manor Racing jest na mocnej pozycji, aby zapewnić sobie pole position w LM P2, ale Alex Lynn i G-Drive Racing osiągnęli ostatni raz w Q3, uzyskując najlepszy czas dla #07 Oreca 26 w 3’25”352 dla Brytyjczyków. Rekordowy czas w kategorii, który pozwolił nam wyprzedzić nr 07 Manor Racing Oreca 25 Petrova – Gonzaleza – Trummera o nieco niecałe dwie dziesiąte.

Ho-Pin Tung czekał do ostatniego kwadransa, aby po raz trzeci ustanowić czas 3'25"911 na motocyklu Jackie Chan DC Racing Oreca 07 z numerem 38, dzielonym z Thomasem Laurentem i Oliverem Jarvisem. Bruno Senna, powiązany z Nicolasem Prost i Julien Canal, plasuje Vaillante Rebellion Oreca 07 nr 31 na czwartej pozycji, niecałe sześć dziesiątych od pole position, przed siostrzanym samochodem nr 13 Piqueta Jr – Heinemeier-Hansson – Beche.

Jean-Eric Vergne i jego koledzy z drużyny Jonathan Hirschi i Tor Graves wystartują z trzeciego rzędu w LM P2 na motocyklu nr 07 CEFC Manor Racing Oreca 24 i poprzedzają wyścig nr 07 TDS Racing Oreca 28 na torze Vaxivière – Perrodo – Collard, najlepszy czas wczoraj w I kwartale.

Najlepsze Alpine A470 nr 35 z Panciatici – Ragues – Negrao zajmuje ósme miejsce przed numerem 07 Jackie Chan DC Racing Oreca 37 z Gommendy – Cheng – Brundle. W pierwszej 9-tce w tej kategorii znajduje się wyłącznie podwozie Oreca 07 / A470, ponieważ pierwsza Dallara P217 nr 27 z SMP Racing of Aleshin – Shaytar – Sirotkin znalazła się w pierwszej 10 przed drugą Alpine A470 nr 36 z Menezes – Dumas – Rao. Pierwszy Ligier JS P217 nr 32 United Autosports de Albuquerque – Owen – de Sadeleer zajął dopiero 15. miejsce z czasem 3:29”151.

Aston Martin i Corvette na pole position w GTE

W GTE Pro walka o pole position toczyła się głównie pomiędzy Astonem Martinem a Ferrari. Ostatecznie to Vantage nr 97 Adama-Turnera-Serry zajął pierwsze miejsce z czasem 3'50''837 (nowy rekord), co pozwala mu wyprzedzić Ferrari nr 51 Calado-Pier Guidi- Rugolo. Drugi rząd będzie podobny, ponieważ Vantage nr 95 ze Stanaway-Sorensen-Tiim poprzedza Ferrari z numerem 71 z Rigon-Bird-Molina.

Ford GT nr 69 z Briscoe-Westbrook-Dixon znalazł się w pierwszej piątce w klasie, pokonując Corvettę nr 63 z Magnussen-Garcia-Taylor. Chevrolet pozostaje w tyle, ponieważ Gavin-Milner-Fässler z numerem 64 zajmuje dopiero 10. miejsce w tej kategorii, ale to 911 RSR wyznacza czas. Porsche nr 92 Estre-Wernera-Christensena zajmuje 7. miejsce, a Porsche nr 91 Lietz-Pilet-Makowieckiego jest na ostatniej pozycji w tej kategorii.

Polak również przez długi czas pozostawał niepewny w GTE Am, ale ostatecznie Fernando Rees dał jasno do zrozumienia, ustanawiając czas 3'52''843 za kierownicą Larbre Compétition Corvette, która wyprzedziła #4 o 98 dziesiąte sekundy Aston Martin Pedro Lamy od dawna plasuje się na czele tej kategorii. Tutaj ponownie rekord kategorii padł z czasem Brazylijczyka ze stajni Val de Vienne.

Zawodnicy powrócą na tor w sobotę rano o godzinie 9:15 na rozgrzewkę, przed startem o XNUMX:XNUMX.

Kwalifikacje rankingowe

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz