24h Le Mans – Toyota, G-Drive i Porsche w czołówce testów

Toyota, G-Drive i Porsche (w GTE Pro i GTE Am) zdominowały pierwszą sesję treningową 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2018.
 

opublikowany 13/06/2018 à 20:10

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

24h Le Mans – Toyota, G-Drive i Porsche w czołówce testów

Bez większego zaskoczenia, pierwsze cztery godziny jazdy, na pierwszą swobodną sesję treningową 24 godziny Le Mans 2018, ont été dominées par le Toyota Gazoo Wyścigi. Hybryda TS050 nr 7 Kamui Kobayashi, Mike'a Conwaya i José Maria Lopez ustanowili najlepszy czas z japońskim kierowcą – 3'18″718.

Un chrono déjà en avance par rapport aux temps de passage de 2017, lorsque la Porsche 919 Hybrid avait tourné en 3’20″362.

Hybrydowa Toyota TS050 nr 8 Sébastien Buemi - Fernando Alonso - Kazuki Nakajima pozwala japońskiemu producentowi na osiągnięcie podwójnego czasu, a szwajcarski wynik wynosi pięć dziesiątych sekundy za benchmarkiem Kobayashiego.

Rebellion Racing z numerem 13 R3 Thomasa Laurenta – Mathiasa Beche – Gustavo Menezesa zajmuje pozycję 0″7 po kilku poprawkach dokonanych przez francuskiego kierowcę w ostatniej części sesji. Laurent popełnił jednak błąd w Indianapolis i lekko uszkodził prawy tył swojego prototypu LM P1.

BR1 nr 10 – Dragonspeed of Hedman – Hanley – van der Zande zajmuje trzecie miejsce z wynikiem 1″6 i wyprzedza z wynikiem 2″3. BR1 – SMP Racing nr 11 Jensona Buttona – Witalija Pietrowa – Michaiła Aleshina podąża za 2″5 przed drugim Rebellion R13 nr 1 Lotterera – Jani – Senny i BR1 nr 17 Stéphane’a Sarrazina – Egora Orudżew – Matevos Isakyaan.

CLM P1/01 – Nismo n°4 – ByKolles of Dilmann – Kraihamer – Webb zakończył testy z 8. najszybszym czasem na 5″.

Jednak Ginetta G60-LT-P1 – CEFEC TRSM Racing nie była obecna na imprezie, ponieważ dwa prototypy LM P1 przejechały tylko 15 okrążeń dla modelu nr 5 i 7 dla modelu nr 6. Numer 5 Robertson – Simpson – Roussel został zatrzymany w pierwszych chwilach sesji na torze Tertre Rouge z powodu problemów z elektryką.

Następnie ten sam samochód popełnił błąd, wyjeżdżając z zakrętu Dunlop na godzinę przed zakończeniem sesji. Ze swojej strony model nr 6 miał problemy mechaniczne, zanim zespół zasygnalizował konieczność wymiany silnika.

 

 

G-Drive i Vergne na koniec sesji

W LM P2, Sport IDEC praktycznie nigdy nie puszczaj sterów, przy pierwszym czasie referencyjnym ustalonym na krótko przed pierwszym półgodzinem wg Paul-Loup Chatin, kolega z drużyny Paula Lafargue'a i Memo Rojas, z czasem 3'27″054.

Ale Jean-Eric Vergne w końcu poprawił swój wynik w ciągu ostatniego kwadransa i osiągnął 3'26"529. Francuz związany z Romanem Rusinovem i Andreą Pizzitolą na trasie nr 07 Oreca 26 – G-Drive ustanowił najlepszy czas z pięcioma dziesiątymi przewagi nad załogą IDEC.

TDS Racing ze swoim trio Matthieu Vaxivière – François Perrodo – Loic Duval podpisuje się po raz trzeci z Oreca 07 nr 28, 1″2 tysięczne od referencji.

Oreca 07 n°31 – Dragonspeed of Gonzalez – Maldonado – Berthon zajmuje czwarte miejsce przed Oreca 07 n°39 – Graff-SO24 Capillaire – Gommendy – Hirschi. Najlepszy Ligier JS P217, numer 22 – United Autosports of Hanson – Albuquerque – di Resta, zakończył te cztery godziny biegu na szóstej pozycji, 1″7 straty do wzorca.

Załoga Jackie Chan DC Racing Oreca 07 doświadczyła wielu wpadek podczas jazdy na biegu jałowym z numerem 37 na początku sesji, zanim wylądowała w żwirowej pułapce za Indianapolis z poważnie uszkodzonym przodem. Samochód ten zajął w sesji 7. miejsce.

Konkurs Panis-Barthez i Signatech Alpine zakończył sesję tuż poza pierwszą dziesiątką, uzyskując odpowiednio 10″3 i 1″3. Juan Pablo Montoya, jadący z numerem 6 Ligier JS P217 – United Autosports wraz z Hugo de Sadeleerem i Willem Owenem, zajmuje 32. pozycję w LM P13.

Porsche monopolizuje pierwsze miejsca w GTE

Porsche w dużej mierze zdominowało kategorię GTE Pro dzięki hat-trickowi 911 RSR nr 93 z Pilet – Tandy – Bamber, nr 92 z Vanthoor – Estre – Christensen i nr 91 z Makowieckiego – Bruni – Lietz. Patrick Pilet ustanowił najlepszy czas na 3 minuty 50″330 na 21′ przed końcem, po czym poprawił swój wynik 3'50 ″ 121.

Auscitain popełnił jednak błąd, całując opony ochronne na wyjeździe z pierwszej szykany Hunaudières.

 

 

Olivier Pla podnosi Forda GT nr 66 na czwarte miejsce z przewyższeniem 1″3 i wyprzedza pierwsze Ferrari 488 GTE nr 71 – AF Corse de Bird – Rigon – Molina. Podąża za Porsche 911 RSR nr 94 Dumasa – Bernharda – Müllera.

Ferrari nr 51, Ford GT nr 68, nr 69, nr 67, które popełniło błąd w Mulsanne, Ferrari nr 52 i Ford GT nr 69 plasują się w rankingu przed dwiema Corvette C7 .Rs oficjalny.

Najlepsze BMW M8 GTE, nr 82 z Farfus – Felix da Costa – Sims, ustanowiło 14. czas w tej kategorii z wynikiem 3'53″677. L'Aston Martin Vantage nr 97 okazał się najlepszym z samochodów Gaydona pomimo błędu Jonny'ego Adama, który ukończył wyścig w zbiorniku w Mulsanne.

Porsche było także najlepszym producentem w GTE Am z najlepszym czasem 911 RSR nr 88 – Dempsey – Proton Racing de Al Qubaisi – Cairoli – Roda, w 3’52″903dziewięć dziesiątych przed kolejnym 911 RSR, numerem 86 – Gulf Racing of Wainwright – Barker – Davison, które przez długi czas zajmowało pierwsze miejsce.

Pierwszą trójkę uzupełnia Ferrari 488 GTE z numerem 54 – Spirit of Race autorstwa Giancarlo Fisichelli – Thomasa Flohra – Francesco Castellaci.

Bezpłatny ranking praktyk

Pierwsze kwalifikacje rozpoczną się o godzinie 22:XNUMX i ponownie będą transmitowane na żywo na naszej stronie internetowej z naszym tekstem na żywo.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz