6 godzin Bahrajnu – ewolucja BoP dla Toyoty i Alpine

Toyoty i Alpine wystartuje w 6-godzinnym wyścigu w Bahrajnie z nowym balansem osiągów.

opublikowany 23/10/2021 à 18:36

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

6 godzin Bahrajnu – ewolucja BoP dla Toyoty i Alpine

Bez Glickenhausa, nieobecnego na ostatnim podwójnym pojedynku sezonu w Bahrajnie, tylko trzy samochody staną na starcie dwóch rund na torze Sakhir w kategorii Hypercar. Obydwa Toyota iAlpine teraz już wiemy, czego się spodziewać pod względem Balance of Performance, słynnego BoP, podczas pierwszego z tych dwóch wyścigów, czyli 6-godzinnego wyścigu (sobota 30 października). Samochody japońskie i francuskie będą zatem operować na pustyni Bahrajnu z masą równą tej, jaką miały na początku sezonu: 1040 kg (-26 kg) dla Toyoty GR010 HYBRID i 840 kg (-22 kg) dla Toyoty GRXNUMX HYBRIDAlpine A480 – Gibsona. Oprócz zmniejszenia masy Toyota odnotowała zmniejszenie zużycia paliwa z 964 megadżuli w Le Mans do 909 w Bahrajnie, podczas gdy zespół przy strzałce A wzrósł z 844 do 816.

Dla przypomnienia Jim Glickenhaus uzasadnił wycofanie swojego zespołu na koniec sezonu bilansem płatniczym, który uważa za zbyt korzystny dla Toyoty: „ Wyrażaliśmy się przejrzyście, publicznie i jasno, jeśli chodzi o nasze przemyślenia na temat uczciwości BoP w klasie Hypercar. Zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy LMH, który spełnił wymagania homologacyjne i osiągnął lepsze wyniki niż pożądany i przewidywany czas okrążenia w Le Mans od 3'30". Wierzymy, że BoP pomiędzy nami a Alpine był sprawiedliwy i dał początek dobremu wyścigowi oraz pozostawił akceptowalną różnicę w stosunku do LM P2. Uważamy również, że BoP Toyoty był niesprawiedliwy, o czym świadczy bardzo nadmierna luka w stosunku do niej Alpine i my podczas Hyperpole oraz fakt, że choć obie Toyoty miały poważne problemy w trakcie wyścigu (problem zanieczyszczenia paliwa. Przypis wydawcy), nadal byli w stanie pokonać Alpine a my ze znacznym marginesem. Jesteśmy w serdecznym kontakcie z WEC i ACO o rozwiązanie tego problemu i mamy nadzieję znaleźć rozwiązanie. Ale nie jesteśmy zainteresowani udziałem w nieustannej paradzie zwycięstwa Toyoty i pojawianiem się na wyścigu, gdy nie mamy dużych szans na zwycięstwo. »

Przeczytaj także > Glickenhaus odrzuca BoP na rzecz Toyoty

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz