Bahrajn 8H – Zwycięża Toyota nr 8, mistrz nr 7

Sezon WEC 2021 zakończył się w tę sobotę, 6 listopada zwycięstwem Toyoty nr 8 w wyścigu 8 Hours of Bahrain. Numer 7 zdobył tytuł mistrza świata drugi rok z rzędu.

opublikowany 06/11/2021 à 20:02

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Bahrajn 8H – Zwycięża Toyota nr 8, mistrz nr 7

Kazuki Nakajima wygrał ostatni wyścig w swojej karierze WEC (© Joao Filipe / DPPI)

Kazuki Nakajima a eu le droit à des adieux réussis. Si le pilote Toyota n’est pas titré champion du Monde d’Wytrzymałość W tę sobotę, 6 listopada, Japończyk mimo to wygrał ostatni wyścig w swojej karierze w tej dyscyplinie, a tytuł przypadł załodze samochodu nr 7 drugi rok z rzędu. Już zwycięzcy 24 godziny Le Mans, Mike'a Conwaya, Kamui Kobayashi i Jose Marii López ukończyć doskonały sezon dla japońskiego zespołu, zwyciężając we wszystkich sześciu wyścigach sezonu. Trzeba powiedzieć, że w tę sobotę dwie hybrydy GR010 musiały tylko dać sobie radę. L'Alpine A480 – Gibson faktycznie widział, jak wyścig wymyka mu się z rąk pod koniec pierwszej godziny, kiedy Mikołaj Lapierrechoć prowadził w drugim zakręcie po doskonałym starcie, po raz pierwszy w tym sezonie musiał włożyć niebieski prototyp do pudełka, co było winą opornego wybieraka biegów. Trio spadło na ostatnie miejsce André Negrao, Matthieu Vaxivière, Nicolas Lapierre musiał ciężko pracować, aby na nieco ponad godzinę przed końcem wrócić na podium uzyskane jedynie dzięki żółtemu pełnemu torowi. Szóste podium w sześciu wyścigach dla drużyny A ze strzałką, ale sześć okrążeń straty Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley.

Trzecie miejsce na podium w klasyfikacji generalnej przez długi czas zajmował Team WRT w składzie Robin Frijns, Ferdinand Habsburg i Charles Milesi. Po raz kolejny zakwalifikowała się na siódmym miejscu, załoga belgijskiej ekipy szybko wspięła się na pierwsze miejsce w peletonie LM P2, aby już nigdy nie odpuścić i zdobyć drugi tytuł w tym sezonie poWIĄZY. Obaj JOTA stanęli na podium wyścigu i kategorii, zajmując drugie miejsce za numerem 38 (Gonzalez, Felix da Costa, Davidson) przed numerem 28 (Gelael, Vandoorne, Blomqvist). Tym samym Anthony Davidson stanął na podium w ostatnim wyścigu w swojej karierze. W Pro-Am tytuł zdobywa Racing Team Nederland (van Eerd, van der Garde, van Uitert). Zespół Batawów prowadził jednym punktem w tych 8-godzinnych wyścigach w Bahrajnie i zapewnił sobie miejsce dzięki zwycięstwu po kolejnym doskonałym starcie Giedo van der Garde.

En GTE Pro, le suspens a tenu jusque dans les ultimes tours puisque la Porsche GT Team nº92 (Estre, Jani, Christensent) a dû se méfier jusqu’au bout d’une AF Corse nº51 revigorée. Après de rudes batailles, James Calado et Alessandro Pier Guidi doivent néanmoins s’incliner au championnat face au duo franco-suisse. L’Italien a même envoyé Michael Christensen en dehors de la piste au virage 14, une manœuvre jugée illicite par la direction de course, la Ferrari konieczność przywrócenia pozycji lidera Porsche. Mimo to oba samochody zjechały do ​​boksów, a Pier Guidi pozostał przed Porsche, pomimo częściowo zdjętej przedniej maski. Transalpine przekracza linię mety na prowadzeniu i zdobywa tytuł dla Ferrari… zanim nadejdzie kara? Porsche i tak złożyło skargę.

Niemniej jednak AF Corse zdobył tytuł w GTE Am dzięki sukcesom trio François Perrodo, Nicklas Nielsen i Alessio Rovera.

Zobacz rankingi 8-godzinnego wyścigu w Bahrajnie TUTAJ

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz