Alpine szukając idealnej jazdy

Alpine przejmuje rolę outsidera podczas 89. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans. W obliczu prędkości Toyoty francuski klan chce zachować zimną krew i dąży do zwycięstwa w bezbłędnym wyścigu.

opublikowany 20/08/2021 à 19:21

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Alpine szukając idealnej jazdy

W przeddzień rozpoczęcia wyścigu każdy zespół doskonali broń i udoskonala strategię, aby po różnorodnych sesjach prowadzonych od ostatniej niedzieli uzyskać jak najlepszy wynik. Jeśli Scuderia Cameron Glickenhaus liczy na oszczędność czasu pracy, aby nie zużywać części podczas tournee z podwójnym zegarem, Alpine espère réaliser une course sans accroc afin de détrôner les véloces Toyota. Une position d’outsider et d’opportuniste parfaitement assumée dans le clan français. « Oportunizm jest dla mnie cechą. Jesteśmy słabszym, Toyota faworytem”, powiedział nam Philippe Sinault, szef francuskiej drużyny. Ta sama historia z trójką kierowców. „ Wewnętrznie wiemy, że jeśli Toyota rozegra dobry wyścig, nie będziemy w stanie ich dogonić. Pozostajemy outsiderami. Możemy coś zrobić, jeśli oni mają problem, więc musimy wywierać na nich presję. więc szacunki Mikołaj Lapierre, który dobrze zna japoński dom, będąc tam pilotem w latach 2012–2014. 

Atmosfera pozostaje spokojna we francuskim zespole, gdy zbliża się D-Day, pomimo przewagi Toyoty pod względem tempa. „ Wszystko poszło dobrze. Zawsze mamy wyrzuty sumienia, mówiąc sobie: „Wszystko w porządku”, bo wmawiamy sobie, że coś przeoczyliśmy. Wykonaliśmy dobrą robotę, znamy wszystkie elementy, które napotkamy podczas wyścigu, z wyjątkiem nieprzewidzianych zdarzeń, które się pojawią, i to właśnie stanowi o uroku Le Mans. Ale jesteśmy gotowi, sędzia Philippe Sinault. André Negrao dodaje: „ Najważniejsze, że samochód nie sprawia żadnych problemów i utrzymuje się na torze przez cały wyścig. Im dłużej pozostaniesz na torze podczas wyścigu, tym lepiej.”. Zwłaszcza, że ​​Toyoty przeżyły panikę na torze, o czym świadczy 360-stopniowa liczba 7 podczas ostatniej sesji treningowej. 

 

Alpine nie chce narzucać sobie tempa

« Myślę, że mamy duże szanse na zwycięstwo Le Mans chociaż w starciu z Toyotą będzie nam trudno, jeśli chodzi o tempo, ale widzieliśmy też, że czasami muszą walczyć, aby utrzymać się na torze. Wyścig jest tak długi, że wszystko może się wydarzyć”– kontynuuje Brazylijczyk. „ Wygląda na to, że Toyoty mają problemy z hamulcami, wczoraj popełniły sporo błędów (czwartek)” – potwierdza z kolei Nicolas Lapierre. „ Nie będziemy im też życzyć pecha. (do Toyoty)postaramy się skoncentrować na sobie i być niezawodni, rozegrać dobry wyścig i łaskotać ich, taki jest cel. Bezproblemowy wyścig powinien dać nam dobry wynik, a jeśli będzie to zwycięstwo, powalczymy o niego.”– dodaje trzeci kierowca załogi, Matthieu Vaxiviere.

Skoncentruj się na własnym wyścigu i pozwól japońskim samochodom uciec, co jest skalkulowanym ryzykiem dla francuskiego zespołu. „ Naszą rolą jest poprowadzenie doskonałego wyścigu. Oznacza to, że nigdy nie należy wchodzić do garażu, to jest najważniejsze, mieć dobry rytm, unikać pułapek na torze, dobrze radzić sobie z żółtymi torami i samochodami bezpieczeństwa. To nasza jedyna szansa na pokonanie Toyoty, wyznaje Philippe Sinault. Jeśli będziemy starali się dotrzymać im tempa, zrobimy głupie rzeczy, a to nie nasza rola. Taka sytuacja z pewnością będzie frustrująca, zwłaszcza jeśli Toyoty wystartują daleko z przodu. Jeśli tak się stanie, nie będziemy zwiększać tempa, żeby nie była to procesja. Jeśli to musi być jeden, to będzie jeden, ale nie wierzę w to. Być może jestem na tyle naiwny, by wierzyć, że będzie inaczej niż w kwalifikacjach.”. Na koniec, choć zwyczajowo mówi się, że 24-godzinny wyścig Le Mans stał się sprintem, Alpine ma nadzieję zdobyć Graala, obstawiając wyścig wytrzymałościowy. 

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz