To było dziwne zakończenie wyścigu, którego byliśmy świadkami w Sebring. Gdy wydarzenie wkroczyło w ostatnią godzinę, wywieszono czerwoną flagę ze względu na ryzyko burz i tornad na poboczach toru na Florydzie. Po dziesiątkach minut oczekiwania i pytań wyścig nie został wznowiony poza kilkoma okrążeniami za samochodem bezpieczeństwa.
W ten sposób francuski zespół odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w kategorii Hypercar po wyścigu zdominowanym od startu do mety od pole position. André Negrao, Mikołaj Lapierre i Matthieu Vaxiviere są przed jedynymi Toyota po przybyciu numer 8 z Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawę. Zawodnik nr 7 wycofał się po poważnym wypadzie z toru José Marii López w połowie. Glickenhaus zdobywa swoje pierwsze podium w klasyfikacji generalnej imprezy WEC z Ryanem Briscoe, Romainem Dumasem i Olivierem Pla.
W LM P2 zwyciężył United Autosports USA z numerem 23 Paulem di Resta, Oliverem Jarvisem i Joshuą Piersonem, którzy w wieku 16 lat zostali najmłodszym zwycięzcą w historii WEC. Drugie miejsce zajął zespół WRT nr 31 z Seanem Gelaelem, Robinem Frijnsem i René Rastem. Drugi WRT stracił wszystko podczas tej zabawnej ostatniej godziny za samochodem bezpieczeństwa podczas awaryjnego tankowania, a trzecie miejsce na podium odzyskał Prema (Lorenzo Colombo, Louis Delétraz, Robert Kubica). Przynajmniej początkowo, bo kierownictwo wyścigu, ze względu na wyjątkowe okoliczności, umieściło drugi samochód belgijskiego zespołu na ostatnim podium.
Porsche wygrywa w GTE Pro z Kevinem Estre i Michaelem Christensenem w numerze 92, przed Corvette C8.R Nicka Tandy'ego i Tommy'ego Milnera. Trzecie miejsce zajmuje Porsche nr 91 Gianmarii Bruni i Richarda Lietza.
Wreszcie Aston Martin zdominował peleton Am, podpisując kontrakt z dubletem: Northwest AMR (Paul Dalla Lana, David Pittard, Nicki Thiim) przed TF Sport (Ben Keating, Marco Sorensen, Florian Latorre).
Rankingi wyścigów znajdziesz TUTAJ
Przeżyj wyścig godzina po godzinie:
1000 mil Sebring – H1: Alpine prowadzi taniec
1000 mil Sebring – H2: Alpine tchórzliwa Toyota
1000 mil Sebring – H3: Alpine wciąż przed Toyotami, Ogier na torze
1000 mil od Sebring – czerwona flaga, uszkodzona Toyota nr 7
1000 mil Sebring – H5: Alpine zawsze dominuje
1000 mil Sebring – H6: Alpine zaczyna ostatnie dwie godziny na prowadzeniu
1000 mil od Sebring – H7: Czerwona flaga na godzinę przed metą
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
2 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Mauro Caldiego
19 o 03:2022
Jak możemy wziąć Alpine poważnie w Wec? Minęło prawie 10 lat, odkąd umieścili swoją nazwę na samochodzie (Oreca, Oreca-Rebellion), nic nie produkując... Hipersamochód stworzony dla producentów, których nawet tam nie ma i korzystają z dostosowanych do nich przepisów, aby kontynuować ściganie się z LMP1...
DANIELA MEYERSA
19 o 03:2022
Tak, takie jest prawo na Florydzie i tak, jest to absolutnie absurdalne w ciągu 50 lat sportów mechanicznych. w telewizji myślałem, że widziałem wszystko, cóż, nie, teraz możemy przerwać wyścig, bo mogła nadejść burza i deszcz. Do FIA należy podjęcie niezbędnych kroków, zaprzestając wydawania szalonych pieniędzy na organizację wyścigu długodystansowego w tym regionie. Jeśli chodzi o reakcję Lagorce'a, to wypływa ona z serca, jest tam, aby zobaczyć i skomentować wyścig samochodowy, z tą różnicą, że zdaje się zapomniał, że od kilku lat w Le Mans to ta sama muzyka, zatrzymujemy się, gdy tylko się pojawi trochę mocno pada deszcz, gdy jest mgła, na starcie przejechali nawet trzy kwadranse pod SC, bo tor był trochę mokry, a potem wróciło słońce!!! Jeśli chodzi o Eurosport na żywo, to nie, dziękuję im, którzy transmitowali w całości na E1, mimo że było to zaplanowane i ogłoszone wszędzie na E2 dopiero od 20:30, miałem 3 godziny na żywo (obsada i przez to niezbyt dobrej jakości) oficjalny FIA/ ACO nie bez powodu komentowało po francusku.